I min aktivietsstrøm på Strava har jeg en syklist som på fredag syklet deler av samme strekning jeg pleier å pendle. La merke til at han fikk en 6. plass på et segment på strekning og klikket meg inn får å sammenligne tiden. Det så ut til at jeg ikke hadde syklet segmentet i det hele tatt, selv om jeg har syklet strekningen 3-4 ganger per uke det siste året. Noen som har en forklaring?
Kan det være at segmentet ikke er offentlig, men kun for en liten gruppe? F.eks. e-syklister?
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Hadde han 6. plass i en high score-liste eller hadde han satt sin 6. beste tid? Hvis det var det siste så har han sikkert et privat segment som bare han selv ser.
Det kan også hende at den som har laget segmentet, har hatt noen små avvik med GPS'en, slik at sporet har blitt litt "skjevt" slik at den ikke alltid klarer å matche.
Hvis du går inn på Strava via PC kan du se nederst på segmentlisten. Det er det en knapp for å få frem skjulte segmenter. Men tidene dine burde jo ligge der allikevel.
Har trykket på vis-skjulte-segmenter-knappen. Legg merke til at segmentene går over samme strekning på kartet. Det ene har 15 resultater, det andre har mer enn 2000.
Redigert av zero; 07/04/201920:59.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Forøvrig, til stor irritasjon av det ikke er lettere synlig på aktivitetstypen at det er ebike OG at Strava ikke dupliserer segmenter til ebike, eller i det minste lar oss kopiere segmenter mellom ulike aktiviteter. Da kunne de vært merket f.eks med "EMTB"+navn så det tydelig kommer frem. Jeg har opprettet et par segmenter, og valgt å tydelig skrive emtb foran navnet.
Strava er ikke ebike vennlig gitt. Vært etterspurt i et par år det jeg beskriver over, men de driter i de, enda det er en strekt voksende andel som bruker EL.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Disse elsyklene, ass.....skjønner ikke hvorfor det er nødvendig med forskjellige segmenter når man bare bør filtrere på sykkeltyper (å, kom igjen da, Strava).
Disse elsyklene, ass.....skjønner ikke hvorfor det er nødvendig med forskjellige segmenter når man bare bør filtrere på sykkeltyper (å, kom igjen da, Strava).
Enig! Kunne virkelig tenke meg å se tider ebike vs vanlig. Vil ikke krølle opp noen hardt opparbeide PR så må skille på aktivitet.
Dropp Strava. Helt fantastisk befriende. Slipper å tenke på sånne ting som det her og man slipper å irritere seg over El-sykkel gjengen som stjeler KOM`r.
Segmenter smitter ikke mellom forskjelige fremkomstmidler. Ville jo vært litt rart om sykkel-segmenter kom på langrenstur. Ebike er behandlet som en annen aktivitet enn sykkel på Strava, altså ikke som en annen type sykling, men en annen aktivitet, som ski eller svømming. Mistenker at de må restrukturere programmet sitt om de skal innføre forskjellige typer sykling som deler segmenter?
Men å kopiere segmenter fra en type til en annen type aktivitet hadde jo vært en rimelig forespørsel?
Men å kopiere segmenter fra en type til en annen type aktivitet hadde jo vært en rimelig forespørsel?
Jepp synes det. Hadde vært morro å se forskjell på vanlig vs ebike nerrover segmenter. har et par kompiser som mener at ebike ikke hjelper nerrover, men jo det er klart det gjør litt avhengig av segmentet. Så fort det er noen partier med behov for å tråkke raskt i gang etc så hjelper jo motor opp til 25, samt på enkelte partier vil tyngde hjelpe på stabilitet og trygghet.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Du kan jo sette turen "private" og så bytte aktivitetstype til vanlig sykkel for å sjeke. Så bytte tilbake igjen etterpå? Men litt tungvidt å gjøre hver gang da...
Eller crop'e turen til akkruat segmentet, bytte aktivitetstype og så opprette nytt segment på hele turen?
Dropp Strava. Helt fantastisk befriende. Slipper å tenke på sånne ting som det her og man slipper å irritere seg over El-sykkel gjengen som stjeler KOM`r.
Skjønner hva du mener.
Men det er slik med oss som på vårt beste er middelmådige: Vi ergrer oss mindre over å ikke bli best. Strava er ikke et irritasjonsmoment på samme måten som det er for deg.
Deilig å slippe slik irritasjon ja. Bruker Strava kun til logging selv. Skal man konkurrere på tid så er det ritt som gjelder. Må være ganske slitsomt å være på stitur og kun tenke på neste segment.
Du kan jo sette turen "private" og så bytte aktivitetstype til vanlig sykkel for å sjeke. Så bytte tilbake igjen etterpå? Men litt tungvidt å gjøre hver gang da...
Eller crop'e turen til akkruat segmentet, bytte aktivitetstype og så opprette nytt segment på hele turen?
Deeeeet gidder jeg ikke gitt
Men kanskje siste tipset er det som må gjøres for å lage like emtb segmenter...
Jeg bruker Strava mest for logging (default privat), men det er jo gøy å leke seg på segmenter (som er morsommere enn ritt) på turene jeg sykler alene. Jeg irriterer meg ikke over elsykler, heller.
Å prøve å gi input til Strava har jeg gitt opp. Der er det null reaksjon.
Så Svenn har slutta med Strava, ja....interessant.
Så Svenn har slutta med Strava, ja....interessant.
hehe - bruker strava kun som "bokføring" av øktene nå. Skrudd av alt av live funksjoner osv. Blir for mye jaging ellers. :-) Var jo mye hyggeligere på tur med folk før Strava kom på banen.
Som det er nevnt over her.... skal det konkurreres på tid så er det ritt som gjelder. For min del i hvert fall.
Tror du ikke konkurransemannen Svenn vil lette på sløret hvis noen tar hans KOMer i hans skoger
Mulig det røsker bittelitt i foten om Gravningen står for fall.... den ble jo hardt angrepet i fjor med X antal forsøk fra en og samme person. Men den holdt stand. Så vi får se denne sesongen om den ryker da. :-)