Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp - hvor får jeg kjøpt bakaksling på nett?

Hjelp - hvor får jeg kjøpt bakaksling på nett? #2518877 28/10/2018 19:13
N
nilsmagnus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Jeg har klart å brekke bak-akslingen i hjulet mitt. Jeg er litt usikker på om det heter aksling, men det er altså en sylinder som through-axlingen går gjennom.

Etter å ha trålet noen nettbutikker så klarer jeg ikke å finne en bak-aksling som er tilsvarende som jeg ønsker å erstatte:

Trist aksling:

Akslingen er ganske nøyaktig 140mm lang og har gjenger i begge ender.

Dette er til et bakhjul på en plus-size 27.5" specialized stumpjumper fsr fra 2017. Er det noen som har tips til nettbutikker som kan ha slikt på lager? Eller må jeg ta turen innom en specialized-butikk som må bestille dette for meg manuelt?

Redigert av nilsmagnus; 28/10/2018 19:15.

Signatur her
Re: Hjelp - hvor får jeg kjøpt bakaksling på nett? [Re: nilsmagnus] #2518908 28/10/2018 21:23
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
The Robert Axle Projekt lager nok en aksling som passer. Leit deg fram til riktig aksling på sidene deres. Google akslingen du finner fram til, før du bestiller fra USA. Har du flaks, finnes det en europeisk nettbutikk som har den inne. Lykke til!

P.S: Vær ekstremt nøye med mål og spesifikasjoner. Enten passer det, eller så passer det absolutt ikke. Send dem mail om du er i tvil.

Beklager. Det er selve sylinderen inne i navet du er ute etter. Da er det like greit å oppsøke verksted.

Redigert av lektorHaugen; 28/10/2018 21:30.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Hjelp - hvor får jeg kjøpt bakaksling på nett? [Re: nilsmagnus] #2518919 28/10/2018 22:56
chalshus Offline
More than words
More than words
Dette er jo innmaten et nav. Du får ny del ved å henvende deg hos en forhandler som selger Specialized.

Dette hadde jeg kalt en reklamasjon med mindre noe helt spesielt har skjedd som at sykkelen har falt av takstativet på motorveien eller no sånd.

Re: Hjelp - hvor får jeg kjøpt bakaksling på nett? [Re: nilsmagnus] #2518951 29/10/2018 07:47
Fulldempet Offline
Entusiast
Entusiast
Navet på hjulene er vel Specialized sitt eget (Hi-Lo) som jeg tror har fått litt blandet omtale. Allikevel litt forunderlig at den knekker etter såpass kort tid, det er en åpenbar reklamasjon i mine øyne.

Er litt vrient å få tak i Specialized-deler på nettet da de egentlig kun selger gjennom forhandler. Hvis butikken er vrien og/eller du ikke har tid til å kverrulere ser det ut som du kan få tak i en aksling her.

Selvfølgelig ingen garanti for at den holder noe lenger enn den forrige, så det tryggeste er nok å ta det gjennom LBS ICON_LAUGH

Re: Hjelp - hvor får jeg kjøpt bakaksling på nett? [Re: Fulldempet] #2519041 29/10/2018 11:56
N
nilsmagnus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Takk @Fulldempet, det ser ut som riktig del ja.

Bakhistorien for den brukne delen var at thru-akslingen skrudde seg ut under fart, noe som førte til at hjulet løsnet på venstre side og stoppet sykkelen da hjulet sto på skakke i baktriangelet. Jeg skrudde på plass igjen akslingen på turen og rengjorde gjengene når jeg kom hjem slik at det ikke skulle skje igjen. Jeg merket derimot ikke at delen var knekt før ca 1-2 mnd etterpå når jeg demonterte sykkelen for rengjøring og vedlikehold.

Jeg får ta med meg delen/hjulet til butikken og se hva de sier om garanti etc, skulle jo tro at de fikser dette.

Signatur her

Moderator  support