ITM 225 har jo klassisk aggressiv bøy uten nuddelform, så jeg ville helt klart gått for det! (i korrekt orientering med vanrette rør på bunnen naturligvis, selv om hendlene kommer et par cm lavere enn moderne kompakte styrer, noe som fort resulterer i tilhørende vond korsrygg grunnet alt for aggressiv positur med slammet stem)
Anatomiske styrer hører hjemme i historiens søppelbøtte, og skal kun brukes på ironisk stygge sykler
ITM 225 har jo klassisk aggressiv bøy uten nuddelform, så jeg ville helt klart gått for det! (i korrekt orientering med vanrette rør på bunnen naturligvis, selv om hendlene kommer et par cm lavere enn moderne kompakte styrer, noe som fort resulterer i tilhørende vond korsrygg grunnet alt for aggressiv positur med slammet stem)
Anatomiske styrer hører hjemme i historiens søppelbøtte, og skal kun brukes på ironisk stygge sykler
225 (eller var det 215? jeg har det i alle fall på en sykkel lagret et annet sted) finnes jo også som "Anatomica"... Siden undertegnede ikke skal henge sykkelen på veggen, men bruke den på lange turer, tillater jeg meg å bruke et styre fra søppelbøtta og vinkle det slik at jeg har det mest mulig komfortabelt....
Blir det ikke veldig lang reach og uergonomisk vinkel på bukken om du vinkler det oppover da?
er kanskje uansett feil av meg å kategorisere alle anatomic drop som en crime against humanity, siden jeg spesifikt tenker på styrene med tydelig nuddelbøy ala det du hadde montert. 225 og andre styrer uten nuddelbøyen er stilmessig godkjent, og har selv et ITM mantis styre med anatomic drop uten bøy som jeg digger.
mitt tips er uansett å smekke 7700 på ITM'en, og kjøre et moderne kompakt styre på 7800, slik at det blir en mer tydelig forskjell, og en faktisk grunn til å ha to oppsett, med tilhørende knotete bytte og girjustering.
7800 og compact bars er faktisk en overraskende comfy løsning, og kan se ganske bra ut selv på gamle sykler (synes jeg da)
Jeg har vært innom oversize-løsninger også, men synes kanskje det blir for klumpete på denne ramma. 1 1/8 styrer hører liksom ikke til tiden med 1" gafler... Rene klassiske styrer og quill har jeg på syklene fra forrige århundre, denne skal ha mer moderne oppsett
Gratulerer med flott sykkel! Hvordan sitter 25 mm GP5000 på de hjulene der? Ganske jevnt med felgbredden eller eser de litt utover?
Takk for det 25 mm går mer eller mindre helt jevnt med felgen. 28 mm på bakhjulet har noe "overheng". Hvis jeg husker riktig i farta, har felgene 19 mm indre og 25 mm ytre bredde.
Takk! Ja, eller 61 som det heter hos Spesialistene.
Kunne nok ha brukt en 58, men etter litt prøving og feiling med gutta på Foss Sport så er 61 det som skulle passe best med tanke på en litt kranglete korsrygg (som de fleste)
Det er mange i denne tråden. Men selvfølgelig: Ser du etter motorsykler er du i feil tråd. Eller underforum, Eller kanskje til og med forum. Er usikker på hva vi definerer elsykler som.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Min nr2 racer. Eddy Merckx Corsa Extra SLX med Campa Chorus 11 og Neutron hjul. Overraskende rask sykkel. Komfort til tusen og bra snert.
Det blir en egen følelse med SLX rør kontra andre stålkvarianter og andre materiealer - snert er en bra beskrivelse. De SLX rammene jeg har prøvd/eier føles som en spent fjær, som svaier med og gir litt etter i tråkket, men spenner tilbake og gir litt ekstra tilbake. kanskje ikke like effektivt og sylskarpt som moderne rammer, men gøy å sykle på er det definitivt.
Nei, jeg var der for å kjøpe en annen sykkel, men omstendigheter gjorde at den første sykkelen ikke ble noe av. Måtte ty til England og Sigma Sports for den ramma.
Så vidt jeg skjønte så var det kun den svarte med refleks logo og den lilla de kunne skaffe.
Veldig fin S-works, men kan noen forklare greia med å dekke til skivebremsene med svart plastikk (?) Det er sikkert på grunn av æroegenskapene, men det ser da ikke særlig rafinnert ut? Som en stor, svart dorc disc
Veldig fin S-works, men kan noen forklare greia med å dekke til skivebremsene med svart plastikk (?) Det er sikkert på grunn av æroegenskapene, men det ser da ikke særlig rafinnert ut? Som en stor, svart dorc disc
Det er nok ikke plastikk, men aluminium. Tre grunner: Luftmotstand - kjøling og vanskeligere å få fingre eller annet inn i skiva. Jeg har fire sting gjennom pekefingeren fra 1999 som bevis på at det å få fingrene inni bremseskiva er dumt.
Ikke lenger bare min..., disponeres nå som "ny" 2019-sykkel av en yngre kvinnelig slektning (avbildet med mitt sete grunnet live-test). Oppsettet er DuraAce 7800, kranken er grunnet endret bruksmønster 7900 kompakt
kjøpte meg en billig gammel aluracer på finn for en stund tilbake, med tanke å strippe den for deler og potensielt sett kaste rammen på dynga om ingen ville ha den. Den var skitten, ikke-fungerende og ustelt når jeg hentet den, men etter å ha skrubbet den ren i dusjen, polert lakken og justert og skrudd fast alle delene så viste det seg at den egentlig var ganske kul, og i overraskende god stand.
en kjapp prøvetur senere, og det viste seg at sykkelen faktisk var sjokkerende god å sykle på - ikke så annerledes fra CAAD 12'en, bare hakket mer buzzy, og enda mer aggresiv handling - gøy!
sykkelen er en sånn ca 14 år gammel Everest Attack race med full dura ace 7800 gruppe, karbondeler både her og der, og foreløpig utstyrt med de gamle aksiumene fra CAAD'en, (og en ism pn 3.0 sadel som nylig kom inn døren). vekten er også overraskende respektabel - 7,7kg med tungt hjulsett. Hadde planer om kun bruke den som pendle/bysykkel siden det er den desidert billigste sykkelen jeg eier, men siden den er så god å sykle på er jeg virkelig ikke lagt unna å smekke noen gode hjul på den og ta den med ut på litt lengre turer.