Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

RTC (RealTimeClock) ved strømbrudd

RTC (RealTimeClock) ved strømbrudd #2509139 11/09/2018 09:04
B
btm Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
B
Siden dette forumet er kjent for å ha svar på alt (det var faktisk kona som mente jeg måtte høre her denne gangen), satser jeg på at noen kan svare meg.

Jeg har automatisk solskjerming (screens) på stue hjemme, styrt fra en Somfy Animeo Solo I. Etter et strømbrudd (i størmnettet utenfor husets krets) for en tid tilbake har styringsenheten sluttet å fungere. I displayet står det "RTC error - wait for restart". Jeg har snakket med produsenten og fått tips til hvordan jeg skal restarte enheten, men det har ingen effekt. Er det noen her som har erfaring/peiling på dette?

btm
Re: RTC (RealTimeClock) ved strømbrudd [Re: btm] #2509143 11/09/2018 09:10
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Kan være klokken på chip som er død. Har denne dingsen kommunkasjon mot en hub eller gateway? Kan være det er behov for å pare igjen, så den får tiden.

Sliter med noe tilsvarende hjemme med et overvåkningskamera som ikke vil snakke med netteverket, og når jeg ser på alt av logger, får jeg opp 1970 som tid og sted.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå