Har en scott spark rc 2017. Byttet drev fra 32 til 36 ovalt i sta. Da ble det for trangt i kjedeføreren. Stilte den på maks (36), men det var selvfølgelig litt for trangt. Noen tips?
Skru den av. 36t ovalt drev er like stort som et vanlig rundt 38t drev på det største. Scott sin kjedefører takler tydeligvis ikke noe så stort. Kjedet ramler ikke av likevel.
Synes det likevel er rart /dårlig av Scott at jeg ikke kan velge å kjøre med 38 (vanlig drev) eller 36 ovalt drev. Må vel kunne bytte ut den orginale kjedeføreren med en annen orginal som takler 38. Hadde 11X1 sram før. Uten kjedefører. Når kjede ble slitt datt det ofte av.
Synes det likevel er rart /dårlig av Scott at jeg ikke kan velge å kjøre med 38 (vanlig drev) eller 36 ovalt drev. Må vel kunne bytte ut den orginale kjedeføreren med en annen orginal som takler 38. Hadde 11X1 sram før. Uten kjedefører. Når kjede ble slitt datt det ofte av.
I følge SRAM selv så skal tannprofilen på Eagle forhindre kjededropp. Den er endret siden 1x11 utgavene. Scott har likevel valgt å lage en liten lett kjedefører. For å holde størrelsen nede har de nok begrenset bruksområdet på føreren. Det står en lignende patent på Genius, men der vil uansett et for stort krankdrev subbe i kjedestaget. Håper det ikke er tilfellet på din Spark også? Du bør sjekke klaringen så du ikke får deg en overraskelse når du legger sykkelen over i en sving....
Bytt kjede før det blir så slitt uansett, kjøp deg en måler for kjedestrekk og bytt kjede oftere, så varer kassett og krankdrev mye lengre og du sparer både penger og slipper frustrasjoner.
Kjøpte et absolute black drev, men sikkert samme som sram. Bare halve prisen. Er noen mm klaring. Er hvertfall ikke antydning til subb på mekkestativet:) Kranken "vrir" seg vel heller ikke om du svinger?
Kjøpte et absolute black drev, men sikkert samme som sram. Bare halve prisen. Er noen mm klaring. Er hvertfall ikke antydning til subb på mekkestativet:) Kranken "vrir" seg vel heller ikke om du svinger?
Absolute Black er ikke det samme som SRAM nei, SRAM har "haifinne" tenner, men Absolute Black har ikke det. Imidlertid sier Absolute Black at deres drev er optimalisert for Eagle, sykler på ovalt Absloute Black selv og så langt fungerer det bra.
Kranken vrir seg ikke nei, men bakhjulsopphenget har litt fleks sideveis og det kan oppstå litt slark i svingpunktene. Hvis det er flere mm er du nok trygg, er det bare én så bør du være forsiktig - noen ganger er IKKE én mm nok
Kjedeføreren er integrert med den ene svingpunktet, så han har nok fått en customlaget del på sin sykkel. Plasten er nok den samme, men alubiten er nok en spesial.
Hei. Jeg Spark 710 Plus 2017 og har kjøpt en slik kjedefører som alle har bilde av. Men hvordan i all verden monterer jeg den? Det fulgte ikke akkurat med noen monteringsanvisning..
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Hei. Jeg Spark 710 Plus 2017 og har kjøpt en slik kjedefører som alle har bilde av. Men hvordan i all verden monterer jeg den? Det fulgte ikke akkurat med noen monteringsanvisning..
Du fester den på ene opplagringen i bakhjulsopphenget, den som ligger rett bak kranken. Regner med du må bytte ut den originale delen ("mutteren") på drivsida av sykkelen, og skru til igjen bolten. Husk Loctite 243 ellers vil dette skru seg opp igjen.