Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Denne så jeg ikke komme

Denne så jeg ikke komme #2464181 07/02/2018 21:44
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Ut fra denne testen har Schwalbe Thunder Burt lavere rullemotstand enn Schwalbe Kojak. Er det mulig!!!!

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-kojak-2017

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-thunder-burt-snakeskin-2015

Jeg har både Thunder Burt Liteskin i 27.5 og Maxxis Maxlite One 70 på 27.5-hjulene og Kojak og Ultremo ZX på 29er-hjulene. At Ultremo ZX i 28mm ruller merkbart bedre enn Kojak i 35mm er jeg ikke i tvil om, men at Thunder Burt har lavere rullemotstand enn Kojak er overraskende. Tester antar at Liteskin-modellen har enda lavere rullemotstand enn det testede Snakeskin-dekket.

Redigert av Scottlized; 08/02/2018 00:38.
Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2464189 08/02/2018 06:45
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Det er ikke overraskende at et rittdekk som Thunder Burt har lavere rullemotstand enn touringdekket Kojak, til tross for TBs mønster. Kojak har en lite avansert gummiblanding og er laget med tanke på høy slitestyrke og pålitelighet, ikke primært fart.

For dekk i terrengbredde, er Schwalbe G-One Speed utenfor konkurranse hva gjelder rullemotstand. Dette er ikke et terrengdekk, men et opprinnelig stranddekk som fungerer utmerket på asfalt, grus og mindre krevende underlag. Dekket kommer nå i 2.0" i 27,5" og er dermed et smalere og mer lettrullende alternativ til Thunder Burt-dekket som du nevner (du fikk ikke plass til dem?). For bedre grep på variert underlag enn Speed, er G-One Allround et godt alternativ.

G-One Speed for 700c het opprinnelig S-One. Var tidligere kun i 30 mm, men kommer nå også i 35 mm og 40 mm og er langt å foretrekke fremfor Kojak hva gjelder rullemotstand.

Ultremo ZX er som rittdekk forbikjørt av Schwalbes One-serie - Pro One (for slangeløst oppsett) eller One (for oppsett med slange). Contis klassiske GP4000 S II 28 mm har reelt betydelig større bredde/volum enn angitt og er et godt alternativ for oppsett med slange.

For øvrig er det allment akseptert at bredere dekk har mindre rullemotstand, om alt annet er likt. 28 mm ruller m.a.o. bedre enn 23 mm. Og slangeløst oppsett gir mindre rullemotstand, utover de åpenbare praktiske fordelene som redusert punkteringsfare.

En del interessante observasjoner i What's The Fastest Road Bike Tire?

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2464195 08/02/2018 07:45
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Takker for utfyllende svar!

Thunder Burt går, men det ble litt trangt. Jeg byttet til Maaxis Maxlite One 70, som jeg vet ruller bra. Lette er de også.

G-One Speed serien er meget aktuell, også i 28 x 30/35/40. Må slite ut ZX-dekkene før bytte. I 2.0 må jeg også kikke på. Continental GP 4000 S II i 28mm er også til vurdering.

At det er stor forskjell på på ZX og Kojak er ikke så overraskende, men de ruller dårligere enn antatt. Noen her anbefalte Kojak for en stund siden, sa de var lynraske. Jeg har lest at bredere dekk ruller bedre enn smalere dekk. Et smalere dekk er mer aero i høyere hastigheter, som var tanken min med Kojak. Jeg liker 28 og 35mm dekk på 29er-hjulene mine. Har kanskje plass til G-One Speed i 40mm.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2464200 08/02/2018 08:05
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Ja, for noen år tilbake var det gjerne touringdekk som Kojak eller smale terrengdekk som gjaldt i spekteret 30 mm - 2.1", om man ikke syklet kross.

Nå er det gjerne andre dekk som gjelder om man vil ha lav rullemotstand, p.g.a. fremveksten av landeveissykler med skiver og god dekklaring og grus- og eventyrsykler ICON_SMILE

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2464213 08/02/2018 09:17
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Sitat: Sepeda

Nå er det gjerne andre dekk som gjelder om man vil ha lav rullemotstand, p.g.a. fremveksten av landeveissykler med skiver og god dekklaring og grus- og eventyrsykler ICON_SMILE


Jeg liker denne utviklingen.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2464215 08/02/2018 09:21
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Flo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Har akkurat bestilt et sett thunder burt til grussykkelen, skal bli gøy å teste det ut. Håper på bedre komfort på langtur.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2464217 08/02/2018 09:23
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Dette er ikke «Speed» https://bikeshop.no/sykkelkomponenter/de...764-p0000074528

Vet ikke om Bikeshop tar inn G-One Speed i 35mm. Ser ut til at knottene er enda lavere på Speed.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2464262 08/02/2018 12:24
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
G-One Speed er et robust landeveisdekk som også fungerer godt på grus, og derfor markedsføres som lettrullende grusdekk i bredere versjoner, mens G-One Allround er et eventyr/grusdekk som også triller godt på asfalt, om du ser forskjellen ICON_SMILE

Begge dekk har micro dots som triller overraskende godt og gir ekstra grep, men mønsteret er som du nevner grovere på Allround enn Speed. Begge dekk fungerer best satt opp slangeløst.

Her er test av G-One Allround (den gang det bare het G-One) og G-One Speed (den gang det bare het S-One) ICON_SMILE

G-One Speed i 35 mm og 40 mm er nye dekk jeg ennå ikke har sett i Norge, men i hvert fall førstnevnte kan kjøpes bl.a. fra Bike24.

Samme gjelder versjonen i 650b/27,5" i 2.0".

Thunder Burt er jo et terrengdekk som også triller godt på asfalt og grus, og er dermed et godt alternativ for grovere sykling - om du hadde hatt plass ICON_SMILE Har ikke prøvd det i nye Addix.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2464282 08/02/2018 13:29
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Takk igjen!
Begge hjulsettene kan brukes slangeløst, så da er det slangeløst jeg går for;)

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483386 15/05/2018 09:20
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Det ble G-One Allround 700x35mm. De skal i følge tester, som nevnt her rulle mye bedre enn Kojak.

De veide 417 gram mot oppgitt 400 gram😕

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483402 15/05/2018 10:17
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Var det G-One Speed eller G-One Allround «Alpers» brukte på tvers over USA? Fikk anbefalt dekk til min S-Work med 29er hjul av han, men finner ikke innlegget. Jeg bytter ut dårlig rullende Kojak med G-One i 35mm til asfalt.

Har 28mm fra før, og valget var i mellom GP 4000 ll 28mm og G-One Allround i 35. GP er visst målt til 31mm. G-One Speed har ikke Bikeshop.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483405 15/05/2018 10:22
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: Scottlized
Var det G-One Speed eller G-One Allround «Alpers» brukte på tvers over USA?

Sitat: Alpers
Jeg brukte G-One Speed foran og bak.

Forhjulet ble brukt absolutt hele turen. Jeg fikk en punktering i sideveggen halvveis, som jeg tettet med en sånn gummilarve. Det holdt tett hele veien, men nå har jeg kastet dekket, mest fordi jeg er lei av det. Jeg vil tro det kunne syklet 4000 km til på asfalt, kanskje litt mindre. Utrolig hvor lenge det skulle vare.

Bakdekket fikk en punktering litt tidligere, jeg syklet over en skarp gjenstand som laget en stor rift i siden, så tett på felgen at det ikke lot seg reparere. Jeg fikk tak i et Lickskillet-dekk som jeg brukte i to dager, som var mildest talt ræva. Det var så lite gummi på dekket at det bare piplet guffe ut gjennom hundrevis av små hull, så det måtte doneres til en dekksjappe. Jeg satte i slange bak, og hadde det ut turen.

Det er merkbar forskjell i komfort med og uten slange, faktisk stor forskjell. Ikke kunne jeg ha særlig lavt trykk heller med den slangen, så slangeløse dekk er meningsløse med slange. Kanskje ikke noe nytt, men da har vi prøvd det hvertfall.

Jeg tenkte aldri at disse 30mm dekkene ikke rullet godt nok eller at de var for store, tvert i mot. Jeg kunne helt sikkert brukt både 32 og 35 mm, og akkurat nå tester jeg 35 mm dekk fra Compass.

G-one tålte helsikes mye deng, og punkteringen jeg fikk på forhjulet kom på en svært grov grusvei. Det var en gjennomslagspunktering i en utforkjøring, jeg kjørte så fort jeg kunne fordi jeg var i bjørneterreng. Den ormen i dekket fikk jeg stappa inn fort, for å si det sånn.

Det som slet mest på dekkene var varmen. Jeg hadde bare to dager hvor det var under 30 grader, og fem dager hvor det var over 40 grader! Jeg kjente på gummien hvordan den nærmest morknet, men likevel så dekket forbausende bra ut ankomst New York.

Jeg kan trygt anbefale dekkene til alt av underlag her hjemme i Norge, men jeg fikk noen solide overraskelser hva gjelder grusveiene der borte. De er helt annerledes, og kanskje var det bra naivt av meg å tro det skulle være likt på et annet kontinent. Grusen var mye grovere, med større steiner som fundament, ofte uten fin grus på toppen for å jevne det ut. Skal du sykle mye grus i USA vil jeg anbefale minst 35mm, gjerne med mønster. Jeg måtte etterhvert droppe flere grusveier, men mest av alt fordi tiden ikke strakk til for omveier og ekstra moro.

G-One Speed - mer enn godkjent altså, hvertfall her hjemme.

G-One Speed kommer nå også i 35 mm og 40 mm i tillegg til klassiske 30 mm. Om du ikke finner i Norge, har som regel forhandlere i Schwalbes hjemland, som Bike24 og Bike Components.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483409 15/05/2018 10:34
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Takker ICON_SMILE
Ville du gått for G-One Allround isteden for Kojak i 35mm, eller GP 4000 S ll i 28mm til ren asfalttrening og kos?
Speed er litt vanskelig å få tak i. Har 28mm dekk fra før.

Ang tubeless: Er det bare å sette på medfølgende ventilsett, så er slangeløst oppsett klar til bruk. Har helstøpte Fulcrum Ref Metal XL 29. Blir meningsløst å bruke slange da.

Redigert av Scottlized; 15/05/2018 10:46.
Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483416 15/05/2018 10:46
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Til ren asfalttrening ville jeg valgt landeveisdekk som GP 4000S II eller Schwalbe One (Pro One for slangeløst oppsett).

Om du vil ha litt ekstra slitestyrke og fleksibiltet, er ikke G-One Speed vanskelig å få tak i. F.eks. XXL har dem. Oslo Sportslager har den tidligere versjonen med det mer velklingende navnet S-One. Og de nevnte tyske forhandlerne har det meste.

Fulcrum Red Metal XL 29 er et litt eldre hjulsett, stemmer? Det har så vidt jeg vet UST-standard for slangeløst oppsett. Hvor enkelt eller krevende det er å sette opp med Schwalbes Tubeless Easy-dekk, vet jeg ikke. Mulig at felgtape ikke er påkrevd, men det vet jeg heller ikke.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2483422 15/05/2018 10:54
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Ja, eldre hjulsett med helstøpt felgbunn. Tape ikke påkrevd, men luft eller guffe?

Tror jeg går for GP 4000S ll 28mm

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483432 15/05/2018 11:05
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Conti lager ikke slangeløse landeveisdekk, så velg Pro One, G-One Speed eller annet dekk egnet for slangeløs oppsett.

Ikke utelukket at f.eks. Mavics nye UST-dekk eller WTBs UST-sertifiserte TCS-dekk vil være best egnet for din UST-felg, men det vet jeg heller ikke.

Med UST-felg og -dekk kan man strengt tatt komme unna uten guffe, men selv Mavic anbefaler guffe dersom man vi beholde punkteringssikkerheten. Noe av poenget er nettopp at guffen tetter små hull.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483464 15/05/2018 12:14
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Da ble det Continental GP 4000S ll i 28mm, og det stemmer at dekkbredden måler 31mm.

Får vente på G-One Speed i 35mm når disse kommer. Først UST-oppsett uten guffe og så med. Må hjul med guffe brukes ofte for at guffe ikke skal klumpe seg i bunnen? Bytter på og hjulene kan bli stående. Dersom dette ikke er et problem er guffe tingen ICON_SMILE

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483515 15/05/2018 15:53
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Her er dekk og hjul

Redigert av Scottlized; 15/05/2018 15:54.
Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483605 15/05/2018 22:02
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Ang. Guffe, trur ikke det egentlig. Jeg kjørte Tubeless på MTB fra 2009. Det var en sykkel som gikk kanskje 20 mil i året. Type 2km sykling til/fra steder i byen osv. Sykkelen sto varmt/tørt, og ble ikke syklet på vinteren.

Jeg bytta ikke guffe i den på fler år, og den tetta faktisk punkteringer allikevel. Det var med Notubes-guffa.

Har derimot ett sett G-one allround stående hvor guffa ikke er eldre enn ca 6mnd, og den har klumpa seg. Men de hjulene har blitt brukt daglig gjennom vinteren, og de har blitt lagret i kaldgarasje også. Her mistenker jeg kanskje at det er kulda som har påvirket guffa(?)

Nå som jeg sykler mer aktivt enn jeg gjorde i 2009, så vil jeg nok være mer påpasselig. Men jeg kommer neppe til å bytte så ofte som "manualen" anbefaler, med mindre jeg plutselig får egen noe erfaring som tilsier at det faktisk trengs.


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Denne så jeg ikke komme [Re: vviz] #2483610 15/05/2018 22:31
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Scottlized Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,853
Takker ICON_SMILE
Jeg kjører foreløpig med GP 4000S ll i 28mm. Aldri noe tull med continental-dekk. Har hatt flere vindskeive Schwalbe-dekk, men tenker å prøve ut G-One Speed i 35mm, eller tilsvarende. Trolig luft først, men må prøve guffe.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2483613 15/05/2018 22:53
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 832
S
spinat Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 832
Sitat: Scottlized
Takker ICON_SMILE
Jeg kjører foreløpig med GP 4000S ll i 28mm. Aldri noe tull med continental-dekk. Har hatt flere vindskeive Schwalbe-dekk, men tenker å prøve ut G-One Speed i 35mm, eller tilsvarende. Trolig luft først, men må prøve guffe.

Jeg håper du har tenkt til å ha litt luft i uansett! ICON_WINK

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: spinat] #2483708 16/05/2018 08:20
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: spinat
Sitat: Scottlized
Takker ICON_SMILE
Jeg kjører foreløpig med GP 4000S ll i 28mm. Aldri noe tull med continental-dekk. Har hatt flere vindskeive Schwalbe-dekk, men tenker å prøve ut G-One Speed i 35mm, eller tilsvarende. Trolig luft først, men må prøve guffe.

Jeg håper du har tenkt til å ha litt luft i uansett! ICON_WINK


Neida, bare hell guffa rett i sylinderen på gulvpumpa di, og fyll på til dekket er fullt av guffe, trykksatt til 5-6 bar ICON_WINK


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2484444 20/05/2018 08:12
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: Scottlized
Må hjul med guffe brukes ofte for at guffe ikke skal klumpe seg i bunnen?

Om man vil være sikker, velg guffe som ikke tørker - og skal ha like lang levetid som dekket:


Bikerumor: New Finish Line Tubeless Tire Sealant will never dry out.

Se test her: Finish Line tubeless tire sealant test.

Skal heller ikke tette til ventilkjernene, slik man tidvis opplever med standard guffe.

Dette blir nok guffen jeg kjøper ved neste anledning.

Vet ikke om den er til salgs her på berget, men skal kunne skaffes bl.a. av de tyske forhandlerne som Bike24.

Jeg ville ikke satt opp slangeløse dekk uten guffe, selv i UST. Noe av velsignelsen med slangeløst oppsett er nettopp punkteringsbeskyttelsen som guffen gir.

For øvrig oppfører forskjellig guffe seg forskjellig og jeg ser at det rapporteres om ulike erfaringer på forumet. Min erfaring med standard Stan's / Schwalbe Blue Doc er at guffen holder seg flytende rimelig lenge. Etter en lang vinter i romtemperatur var guffen fortsatt flytende i dekkene på sommerdoningen. Byttet for ordens skyld, men muligens var det unødvendig.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2484465 20/05/2018 09:54
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
A
anonym Offline
Besatt
Offline
Besatt
A
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
Sitat: Sepeda
Sitat: Scottlized
Må hjul med guffe brukes ofte for at guffe ikke skal klumpe seg i bunnen?

Om man vil være sikker, velg guffe som ikke tørker - og skal ha like lang levetid som dekket:


Bikerumor: New Finish Line Tubeless Tire Sealant will never dry out.

Se test her: Finish Line tubeless tire sealant test.

Skal heller ikke tette til ventilkjernene, slik man tidvis opplever med standard guffe.

Dette blir nok guffen jeg kjøper ved neste anledning.

Vet ikke om den er til salgs her på berget, men skal kunne skaffes bl.a. av de tyske forhandlerne som Bike24.

Jeg ville ikke satt opp slangeløse dekk uten guffe, selv i UST. Noe av velsignelsen med slangeløst oppsett er nettopp punkteringsbeskyttelsen som guffen gir.

For øvrig oppfører forskjellig guffe seg forskjellig og jeg ser at det rapporteres om ulike erfaringer på forumet. Min erfaring med standard Stan's / Schwalbe Blue Doc er at guffen holder seg flytende rimelig lenge. Etter en lang vinter i romtemperatur var guffen fortsatt flytende i dekkene på sommerdoningen. Byttet for ordens skyld, men muligens var det unødvendig.


Kan man ha slik guffe inni slanger og dermed passere 100% punkteringssikkerhetsgrensen? he he

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2484468 20/05/2018 10:07
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
skubisan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 6,078
Nå fikk jeg plutselig litt lyst til å prøve tubeless.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: anonym] #2484478 20/05/2018 11:47
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: anonymous
Kan man ha slik guffe inni slanger og dermed passere 100% punkteringssikkerhetsgrensen?

Selvsagt ICON_SMILE Men helt alvorlig, det er et kjent grep for å unngå punktering. Eneste ulempe er noe økt vekt. Og selvsagt helt meningsløst om man har felger og dekk egnet for slangeløst oppsett.

5 Hacks For Fewer Flat Tyres On Your Road Bike | GCN Tech's Guide To Road Bike Maintenance

(Du trenger forresten ikke sitere hele innlegget du kommenterer, særlig når det er innlegget rett over ICON_WINK )

Må bare si det: Absolutt himmelsk deilig i Marka i dag!

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2484561 20/05/2018 20:45
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 647
H
helomoto Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
H
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 647
Jeg tror det er en viss sammenheng mellom hvor lenge guffe holder seg flytende, og hvor godt den tetter punkteringer. Schwalbe/Stans fungerer so-so for meg, men holder seg flytende lenge. Orange seal tetter hull Stans bare lager guffesprut-fontene av, men skal etter sigende ikke vare like lenge.


> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: Denne så jeg ikke komme [Re: helomoto] #2484562 20/05/2018 21:07
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Jeg har også tenkt slik, og kjøpte nettopp Orange selv, men synes testen av Finish Line som jeg linket til i innlegget over, er overraskende lovende.

Oppdatering: Test som Jan viser til (se under) er dessverre nedslående.

Stan's guffe kommer forresten i flere versjoner. Race har flere og større krystaller og tetter større hull. Til gjengjeld størkner den raskt og anbefales ikke ført inn gjennom ventil.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Scottlized] #2484566 20/05/2018 21:33
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
K
krrm Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 388
Fikk en godt hørbar punktering med fjorårets Schwalbes tettevæske like etter start i går. I løpet av de 100 meter jeg hadde tilbake til garasjen hadde hullet tettet seg, dog med betydelig lufttap. Valgte å skifte til reservehjulet og da jeg tok av dekket i dag for å skifte tettevæske var det ikke mye igjen, men det meste var fortsatt flytende.

Følte meg usedvanelig pro da jeg satte på splitter nytt Pro One uten hjelpemidler av noe slag og bortimot uten bruk av kraft i dag. Må nok betale for den opplevelsen ved en senere anledning - Stans Grail felger.

Re: Denne så jeg ikke komme [Re: Sepeda] #2484571 20/05/2018 21:58
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
-Jan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
Sitat: Sepeda
Jeg har også tenkt slik, og kjøpte nettopp Orange selv, men synes testen av Finish Line som jeg linket til i innlegget over, er overraskende lovende.


Den testen seier ikkje så veldig mykje om korleis dette funger ute på sykkelen. Du fekk ikkje med deg denne?: http://reviews.mtbr.com/finish-line-sealant-review

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino