Kjøpte et sett MJ-906 for et drøyt år siden.
http://www.magicshineuk.co.uk/magicshine-mj-906-5000-lumens-bike-light-2016-model.htmlPakken inneholder et stort og et lite batteri. Ingen av dem fungerte skikkelig, viste det seg. Dro innom XXL og fikk byttet i et nytt sett, uten å vise kvittering, takket være at betjeningen ikke kjente rutinene. Jeg brukte det lille noen få ganger, så begynte det å til dels slokne uten forvarsel etter kort tid, og til dels ikke være mulig å få liv i tross fulladet. Da jeg skulle ta det store i bruk, var det helt dødt.
Denne gangen traff jeg på han som har ansvar for Magicshine produkter på XXL. Han ville ikke gi meg noe som helst, men sa jeg kunne kjøpe nye batterier av han. Magicshine gir nemlig bare 6 mnd garanti på batteriene. Siden jeg ikke bruker lys om sommeren, fant jeg ikke ut før på høsten at den var defekt. Det største batteriet har aldri vært brukt, men er like fullt dødt.
Kan virkelig XXL gi så lite som 6 mnd garanti? Er de forpliktet til å informere om det ved kjøp? Jeg tror ikke det var noen garantibetingelser i pakken.
Einar