Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

noen provde og svndle meg på finn

noen provde og svndle meg på finn #2444786 15/10/2017 15:50
P
Photon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
hei
drive og selger en sykkel på finn og ble kontakta av en dame som ønsket og kjøpe sykklen min. gave til fettern sin vist nok
og hun ønska og betale på paypal
ho jobba vist ikkje i norge. men fikk en mail fra "paypal" om og registere meg i vestern union. så vi kunne overføre pengen. også ville ho betale fraktkosnadene til meg "noen skulle komme og hente den" som også veldig sært horfor skal eg får dei pengen.

første mail om penger:

Jeg vil at du skal gå til din PC Nå fordi jeg har nettopp fullført betaling via PayPal, forventet jeg PayPal for å ha varslet deg gjennom e-post, lese gjennom og følge prosessen gitt av PayPal, så jeg anbefaler deg å sjekke inn din Paypal E -post Innboks og spam / søppelpost greit.

(sitat fra dei som skulle hente syklen min vist nok)

i have a problem here, i just got an email from my transport company that they won't come for the pick up unless i pay moving commission fee first, and there is no way i could do that cos i am out of the country and i can't access western union here. i have decided to add the amount which is 3,900Kr while i paid through PayPal,i also added 200Kr for the western union transfer fee. So please i will like you to help me wire the said 3,900Kr to the company via western union so they can be able to come for the pick up and also PayPal said they won't release the funds until they get the western union information from you due to the fact that i emailed them about the excess payment i made. The money will be sent to company's agents head office address,but they will be coming from the annex office in Norway. Here is the details which the money will be sent to:

Agent's Name: Marie Shierloh
State: Washington
Country: USA.

mailen eg fikk fra henne etter eg hadde sagt eg nei:

Paypal har trukket pengene fra kontoen min, men de har lagt betalingen på vent så. I følge e-posten fra paypal skal du betale for fraktgebyret og når du kommer tilbake til PayPal med kvitteringen, vil kontoen din bli kreditert umiddelbart. Dette et sikkerhetsforanstaltning for å beskytte både kjøperen og selgeren, så du har ingenting å bekymre deg for ok?

eg:
høres rart ut så. nei er ikkje med på dette. ønsker ikkje og selge sykklen min til deg.
beklager,

ho:

Jeg prøvde å gjøre dette selv, men Western Union nektet kredittkortet mitt og ba meg om å besøke kontoret for å gjøre overføringen. Jeg jobber offshore og har ingen midler til å gjøre overføringen. Midlene er trukket fra kontoen min og PayPal refunderer ikke betalingen. Paypal plasserte pengene på vent fordi det er et sikkerhetsmål for å beskytte både kjøper og selger. Så med mindre du vil svindle meg, vil du følge paypal prosedyre

det er snakk om : Anne Karin Hansen

Re: noen provde og svndle meg på finn [Re: Photon] #2444797 15/10/2017 17:37
stalsan Offline
Entusiast
Entusiast

Ståle
Re: noen provde og svndle meg på finn [Re: Photon] #2444800 15/10/2017 17:50
P
Photon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
P
jepp akuratt samme..mail. bare anna namn.

Moderator  support