Ønsker av ulike årsaker ikke flaskeholder på styret men en dobbel flaskeholder bak setet (eventuelt en enkel med feste/plass for punkteringskit). jeg trenger noe som festes i seterails og ikke i setepinne. Hva gjelder? Har sett på Profile Design og Elite Skykane sin på bikeshop, usikker på om noen av disse duger. Tips og erfaringer mottas med takk.
Jeg bruker gorilla cage flaskeholdere og har satt opp to av disse i en xlab -holder bak setet. Disse er meget bra og jeg har en foran på styret også. Har aldri opplevd at flasker bak setet "skyter" ut i dumper el. Hadde flere ganger problemer med dette før jeg gikk over til disse. Synes xlab har mange gode løsninger for enkel/dobbel for dette.
Jeg har prøvd mange flaskeholdere bak setet, og mistet mange flasker. Har dog ikke mista ei eneste flaske etter jeg kjøpte Profile Design sin (samme stativet som du linker til, bare at jeg har ikke to), så kan trygt anbefale den.
Hvilke typer funker IKKE? Virker litt svak den Profile Design saken, siver den ikke nedover? De alu-festebrakettene virker jo litt mer stabile i konstruksjonen. Kanskje lurt å gå for enkel likevel?
Den doble jeg bruker fra xlab er i hvertfall dønn solid og stabil og jeg ser ikke at det skulle være lurere å gå for enkel? De har en ny modell https://www.xlab-usa.com/mini-wing-105.html som kanskje er verdt å sjekke ut.
Men enekel vs dobbel er vel som med alt annet en smakssak, og kanskje avhengig av seterails eller annet man skal feste i.
Brukte denne fra Xlab hos XXL og den holdt på både flaske, dekk, patron og skum under helgas IM Wales. Får ikke mer utfordrende underlag enn det du møter der....