Hei
Har kjøpt meg en løs Gavia Zoncolan ramme (som vel har samme geometri som HongFu FM069), sammen med et Ultregra 6800 gruppesett som har kompaktkrank.
Problemet er at et bein på fjæra på baksiden av girskifteren går inn i ramma på nedsiden av innfestningen før jeg får den så langt ned. Dette fører til at skifteren står ca 8mm over den store skiva, som er 5-7mm mer enn hva Shimano anbefaler.
Jeg har prøvd å Google litt, og finner noen med samme problemstilling, men ingen med noen god løsning. Jeg har slipt ned beinet fjæra så mye jeg kan uten at det går utover funksjonalitet, og noen snakker om en spacer mellom kranken og kranklageret, men dette vil vel føre til raskere slitasje av kjede og mer cross-chaining.
Av det lille jeg har testet giring på rulla virker det å fungere ganske greit, men jeg er jo usikker på om dette vil ha noen betydning.
Er det noen kloke hoder som har noen gode forslag, eller er det bare å få skaffet/byttet til seg en 52/36-krank isteden? Denne er vel noen millimetere mer i diameter?
Eller er det bare å bruke det sånn som det er nå og se om det fungerer greit?