Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Realistisk økning på et år!

Realistisk økning på et år! #2347763 21/09/2016 10:16
T
Tommya72 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
T
Jeg er helt ny her på forumet etter å blitt hektet på sykkel siste 10mnd så har jeg utført FTP og Vo2max test på lab.Testresultat ble ikke så mye å feire.240Watt på laktat 2,7 og 60ml på Vo2max(173cm høy og 75kg).Har sykla noe ritt med blant annet 3.03 på Grenserittet og 3.25 på Birken.Har såklart ambisjoner for 2017 sesongen og planlegger å få trent en del rulleøkter og løping i vinter.Tenkte 2 terskeløkter og 2-3 med noe lengre rolig sykkel eller løp.Blir også noe styrke innimellom.Hva er realistisk å få til i løpet av en vinter??Sikkert mange faktorer som spiller inn men moro og høre hva folk med kompetanse mener....

Re: Realistisk økning på et år! [Re: Tommya72] #2347936 21/09/2016 17:19
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Ikke stor kompetanse på området, men jeg prioriterer minimum to styrkeøkter ukentlig gjennom vintersesongen. Det er fordi jeg rett og slett har funnet ut at når sykkelen tas ut om våren, så har jeg ikke lyst til å prioritere noe annet enn sykling når sesongen er startet. Vet det ikke er optimalt å gå en hel sesong uten særlig styrke, men sykling er og forblir den morsomste treningsformen, og da gjør jeg det mesteparten av tiden jeg har til rådighet til trening.

Kjører minimum en økt med intervaller på rullen gjennom vinteren også. Ut over det blir det en del løping og skigåing.

Moderator  support