Coil 4-veis justering kompakt konstruksjon Lett Climb Switch Membran istedenfor IFP Samme bushingstr som Fox/Rockshox
Perfekt for stisykler. Ble bestilt fra VPG samme dag den ble lansert, og den er på vei over helgen (så var det bare å få tid til å 1: bytte demper og 2: prøve driten)
Bra noen er prøvekanin Tror jeg ser det litt an til jeg er sikker på at den ikke har de samme holdbarhetsproblemene som dbair inline, men den ser jo lovende ut.
Kom gjerne med testrapport når du har fått kjørt den litt
"Everybody has a plan until they get punched in the face"
CRC. NP sls 740kr pluss mva, NP titanfjær 900kr pluss mva. Men det er jo ganske lite å velge i da. Litt mer på den 36mm titanfjæra som koster en peising, men lite igjen der og. Så jeg besvarte vel egentlig mitt eget spørsmål kanskje.
Nå har jeg nettopp fått fjær, som jeg kjøpte a Buoyen, skal rote frem et gammelt K9 Thrustlager for fjæra som ble kjøpt og aldri brukt på en S*toy jeg hadde på en Morewood Makulu ( nydelig DH-sykkel). Der passet ikke fjæra, så det ble skuffen på lageret.
Ifølge sporing kommer demperen i.l.a. dagen, så håper på å få kommet meg ned i boden når barna har lagt seg...
Sjekka litt med tanke på fjærer nå: tror nok det blir en SuperAlloy-fjær heller enn Nukeproof. Er 110g forskjell i vekt på 400lb-fjærene..
Forresten: Super Alloy Racing vil lansere ombyggingskit for gafler på Eurobike, ser det ut til etter at jeg spurte dem på Face. Da kan det bli lett stålfjær i gaffelen også. O lykke
Fått en testtur, og har vært litt snill i valg av fjær, så må over på en litt fastere fjær for å slippe så mye forspenning. Det finnes heller ingen base tune, så må få justert inn det. Men i utgangspunktet virker det bra! Sjekket forresten vekter på fjærer, og hvis jeg skal gå for lettvektsfjær, f.eks. Super Alloy Racing, så er det ikke mer enn 100g å spare på fjær, så det blir nok noe fancy når jeg føler at jeg gidder å bruke penger på fjong fjær (f.eks. en regnbuefarget fra www.ti-springs.com). Har prøvd 400-fjær nå med 4mm forspenning, og det klunker godt i toppen.
hehe, eg anslo berre sjølv..78kg + 6kg hjelm/knebeskyttar/sekk/sko. Endte opp med å satse på 400 fjær fyrst utifrå kalkisen til CC...
Men du har 63mm slaglengde på din Dune, mens jeg har 57mm, og dermed må jeg ha høyere fjærrate. Jeg tok utgangspunkt i 73 + 7 selv (ish - husk at bare sko ofte er en kg), og fikk 500, noe jeg (utfra den gangs plan, DHX2) i samråd med andre forumister på PM fant ut at var for mye, så tenkte å prøve med 400. Skal måle sag skikkelig "en dag" og få bestilt opp noe som virker å være riktigere.
Men du har 63mm slaglengde på din Dune, mens jeg har 57mm, og dermed må jeg ha høyere fjærrate.
Hvorfor?
Vi har lik vandring på bakhjulet, mens vi har forskjellig slaglengde på demperen. Du er ingeniør, og vet svaret Omsetningsforholdet blir rett og slett forskjellig.
Stiv pris men alltid artig med noe nytt. Fokus på nedoverkjøring. Ikke spesielt dyktig, men er det noen merkbar forskjell fra en lufttdemper? Er det verdt den ekstra vekten?
Stor sykkelkoffert leies ut. Plass til både terreng og landeveissykkel. Hardplast med egne hjulposer. Låsbar. 400,-/helg 600,-/uke Dep. 500,-
Etter 2 relativt enkle turer med riktig fjær og demper som ikke er veldig tunet, så har jeg fått litt inntrykk:
Følsom på smått (skulle bare mangle med mindre friksjon)
Climb Switch er fortsatt king kong
For meg som ikke er så tung, kan jeg ha den stivere i begynnelsen av vandringen uten å være redd for å ikke bruke vandringen (dette er avhengig av type sykkel og oppheng)
Det ser bædæss ut
Ved lenger nedoverkjøringer og mye arbeid for demperen blir den varm (på min sykkel, men vet ikke om jeg kan si noe om det har så mye å si for det)
VALT er bortkasta penger (lite å spare i vekt, gitt. Ble en sånn for å få i tide til Trysiltur - ville nok heller sett på Ti-Springs eller Super Alloy Racing)
Den fungera veldig bra ja, men ettersom eg hadde DbInline på sykkelen frå før har eg litt større problem med å bestemme meg for om den ekstra vekta er verdt det. For lite tid for tida til å samanlikne å drive justering så foreløpig rimeleg ubestemt på om det er verdt det (utover at det er gøy med noko nytt)...
Da ser det ut til at det ble en sånn en på meg og. Her ble det Valt-fjær i pakka jeg kjøper brukt, så ender opp med en 450 og en 500, virker ganske rett for en tjukkas som av og til kan finne på å dra til Åre.
Noen av dere som har testa den nye remoten? Lurer på om jeg skal plukke med meg en sånn en fra VPG.