Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone?

BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone? #2326174 19/07/2016 08:04
S
Sondrelized Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei,

Trenger en transportvogn til markaturer og høyfjellseventyr. Skal ikke brukes i til annet en vanlig turutstyr og 90% på grusvei. Noen som har testet begge typene?? Er det stor forskjell i vanntetthet på baggene? Sitter vognene like tight osv..

Det er jo en viss prisforskjell...

Mvh Sondre

-Sondrelized-
---------------------
Krokskogen CK
Re: BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone? [Re: Sondrelized] #2326182 19/07/2016 08:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Har ikke brukt disse vognene, men minner om at ikke alle vogner er mulig å feste til gjennomgående aksling. Sist jeg sjekket var det ikke adapter tilgjengelig for Topeak, men det kan ha endret seg. La i sin tid ut en tråd om hengere og her er en oppsummering av hva jeg fant ut (muligens noe foreldet) ICON_SMILE

Re: BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone? [Re: Sondrelized] #2326183 19/07/2016 09:08
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg hadde en Topeak Journey på min 5 dagers sykkeltur i 2012 og den fungerte ypperlig. Har overhodet ingenting å utsette på den. Jeg anbefaler denne på det varmeste.

På den andre siden har jeg aldri brukt Bob-en så jeg kan ikke si om den er bedre. Men som Sepeda sier: Sjekk at du faktisk får festet den på sykkelen før du kjøper. Jeg hadde standard, gammeldags QR.

PS! Jeg brukte den ikke etter min lange tur så jeg solgte den et år senere til en familie som brukte den som hundevogn for en gammel hund som skulle være med på lang tur. ICON_SMILE

Redigert av Raskall; 19/07/2016 09:09.
Re: BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone? [Re: Sepeda] #2326186 19/07/2016 09:18
S
Sondrelized Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Takk for trådlink! Jeg lette litt, men tydeligvis ikke nok...

Jeg skal lese gjennom!

Mvh Sondre

-Sondrelized-
---------------------
Krokskogen CK
Re: BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone? [Re: Raskall] #2326189 19/07/2016 09:31
S
Sondrelized Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Sitat: Raskall
Jeg hadde en Topeak Journey på min 5 dagers sykkeltur i 2012 og den fungerte ypperlig. Har overhodet ingenting å utsette på den. Jeg anbefaler denne på det varmeste.

På den andre siden har jeg aldri brukt Bob-en så jeg kan ikke si om den er bedre. Men som Sepeda sier: Sjekk at du faktisk får festet den på sykkelen før du kjøper. Jeg hadde standard, gammeldags QR.

PS! Jeg brukte den ikke etter min lange tur så jeg solgte den et år senere til en familie som brukte den som hundevogn for en gammel hund som skulle være med på lang tur. ICON_SMILE

Takk for tilbakemelding @Raskall, jeg satt og funderte på hvor mange dager i løpet av året denne kommer til å være i bruk, og da tror jeg du er inne på noe...

Spiller kneet på lag igjen?

Mvh Sondre

-Sondrelized-
---------------------
Krokskogen CK
Re: BOB Yak eller Topeak Journey ??? Anyone? [Re: Sondrelized] #2326190 19/07/2016 09:39
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Sondrelized

Takk for tilbakemelding @Raskall, jeg satt og funderte på hvor mange dager i løpet av året denne kommer til å være i bruk, og da tror jeg du er inne på noe...

Jeg la den faktisk ut til leie for 500 kroner i uka på finn.no. Leide den ut to ganger før tredjemann likte den så godt at de ville kjøpe den.

Sitat: Sondrelized

Spiller kneet på lag igjen?

Jada.. Kneet har bare vrange dager innimellom og hadde det kun vært kneet hadde jeg nok giddet å fortsette med store doser ibux/paracet. Men hele kroppen gjorde vondt. Kombinasjonen av en kropp ødelagt av overvekt sammen med for mye risting var det store utslaget. Det ble nok rett og slett for mye sti for meg i H12. Kroppen hadde kanskje funket bedre på en fulldemper.

Moderator  support