Jeg har laget en video fra en dagstur fra Nice til Italia for litt skikkelig sykling, på søndag som var! Jeg hadde i utgangspunktet NULL forventinger, så jeg ble ganske "blåst av banen"
Når han flippa ned en skjerm med sykkelvideoer i bilen, så begynte jeg å skjønne at dette skulle bli en god dag. Og etter dette så kom ting som perler på en snor. Guiden kjører for Team Cannondale i Enduro World Series. Tre av trails'a vi kjørte er med i SuperEnduro og flere andre Enduro- og DH-ritt. Sykkelproffer fra hele verden kjører med dette crewet hver helg. Forrige helg var sjefen for DT-Swiss der, samt Scott og Team Syndicate.
For meg var dette helt uvirkelig, for andre gamle ringrever er dette kanskje mer "hverdagskost" Men jeg hadde i hvertfall tidenes sykkeldag, så tenkte å dele denne her!
Som jeg skriver på youtube info'en så er ikke filmingen (eller klippingen forsåvidt) verdig disse stiene da det er 5 ganger bedre in real life!
Kult! Dette er jo "hjemme" hos meg. Svingen ved 4:23 er snupunktet på min korte asfaltrunde fra Perinaldo (kommer ned til svingen, snur og sykler opp igjen). Har noen ganger syklet inn der dere tar av ved 4:38 men har holdt meg på "grusveien" for å få beholde høydemeterne lengst mulig. Har jo ikke shuttle, så jeg må sykle hele veien opp igjen etterpå.
Men etter å ha sett filmen skjønner jeg at jeg må begynne å utforske litt mer mot sjøsiden også, siden jeg mest sykler innover mot fjellene. Dog, jeg er gammel og engstelig og gidder ikke å krasje særlig hardt. Så derfor er ikke hopp hver tiende meter og wallrides i annenhver sving særlig interessant. Men det var kanskje noen stier der som var litt snillere også? Finnes det en Strava-logg fra dagen?
Re: Video fra Sanremo og San Bartolomeo!
[Re: Dan]
#231074121/12/201311:27
Dette så helt overlegent ut. Hvilke shutle selskap booket du med?
Det er var en super dag ja! Jeg tok først kontakt med Life Cycle Adventures som satt meg i kontakt med FRRD - FreeRideCrew - http://www.frrd.it/freeridecrew/
De har hovedansvar for vedlikehold av stier og tilhørende infrastruktur i San Bartolomeo, og er noen veldig dedikerte og profesjonelle karer. Jeg driver alt å planlegger en ny tur med vennegjengen ned dit
Sitat: Dan
Kult! Dette er jo "hjemme" hos meg. Svingen ved 4:23 er snupunktet på min korte asfaltrunde fra Perinaldo (kommer ned til svingen, snur og sykler opp igjen). Har noen ganger syklet inn der dere tar av ved 4:38 men har holdt meg på "grusveien" for å få beholde høydemeterne lengst mulig. Har jo ikke shuttle, så jeg må sykle hele veien opp igjen etterpå.
Men etter å ha sett filmen skjønner jeg at jeg må begynne å utforske litt mer mot sjøsiden også, siden jeg mest sykler innover mot fjellene. Dog, jeg er gammel og engstelig og gidder ikke å krasje særlig hardt. Så derfor er ikke hopp hver tiende meter og wallrides i annenhver sving særlig interessant. Men det var kanskje noen stier der som var litt snillere også? Finnes det en Strava-logg fra dagen?
Kult! For et vakkert sted! Jeg har faktisk GPS spor og Strava fra begge steder, men har satt de til "Private" da det ble noen KOM'er i shuttlebussen Men artig å ha for egen track da! Jeg skal se om jeg ikke får uploade't sporene så du kan se. Du kan fint ta snillere linjevalg og er veldig sjeldent du blir tvunget over det verste. I hvertfall i San Bartolomeo. I Sanremo var det veldig mye mer røffere. Ville uansett anbefalt litt basic beskyttelse selv om det ikke er et must
Takker! Må legge legg- og albuebeskyttelsen i vesken neste gang jeg skal ned og så sende Patrioten på service, så ligger alt til rette for noen fine shuttleturer til sommeren. Det som er så perfekt er nemlig at jeg kan sykle sti nedover til kysten parallelt med at kona tar bilen ned til stranden. Så er det bare å hive sykkelen inn i bilen når man kommer frem, bade og så shuttle opp igjen.
Re: Video fra Sanremo og San Bartolomeo!
[Re: Dan]
#231074421/12/201315:57