Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Garda, Como og Lugano

Re: Garda, Como og Lugano [Re: Padman] #2300655 24/05/2012 10:27
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Nå er det litt over en uke til jeg er på plass i Garda!
Gleder meg stort. Håper dog værmeldingen skifter mening og at det har regnet ifra seg innen vi er nede.... Pr nå mye bedre vær i Norge. Jada, fåkke gjort noe med det.

Blir leiesykkel fra Carpentari der de har noe fine Cube's: http://www.carpentari.com/en/end-of-season-offers/

Ellers er planen å være med på mest mulig med GardaOnBike turene, samt evnt booke privatguide om det er noe jeg absolutt må sykle, som f.eks Monte Baldo eller Tremalzo.
Contrail vil jeg absolutt prøve! Bør gå uten guide.
Dersom noen har et GPS spor som går enten på Contrail, eller i den minste rett inn på veien opp dit (er vel Ponale) så tar jeg gjerne imot. Minst mulig surr med veivalg er fint.

5-6 turer kommer til å være for lite med så mange gode alternativer jeg har lest om! Får bare se hva som dukker opp av muligheter. Uansett har jeg lyst å komme opp i høyde på begge sider og få lang nedkjøring. Om det ikke er teknisk er det også greit. Naturopplevelsen gleder jeg meg også til.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Garda, Como og Lugano [Re: cht] #2300656 26/05/2012 21:15
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: cht

Hvis du bruker google maps og finner "Molo 1", bruk deretter google streetview og gå sydover langs hovedveien. Følg på noen hundre meter du du kommer til en tunnell, her kan du ta av til høyre, her fungerer ikke streetview lenger. Da er det noen hundre høydemeter tråkking. Du skal holde til venstre ved veivalg, og du skal se etter en statue oppi fjellåsen. Starten på løypa er ved statuen. Starten går ned en trapp av rundstokk, følg deretter røde piler som er merket på asfalten.
Ellers syklet jeg rundt i området og fant egne stier også, funker fint.

CHT: Er det rett og slett Ponale path som er starten på den turen her? mener jeg har funnet gps spor for dette, men det skal kanskje ikke være nødvendig. Mener vi fant dette relativt lett når jeg var der i år 2000. Står kanskje noe skilting for å komme oppover på riktig vei?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Garda, Como og Lugano [Re: Padman] #2300657 27/05/2012 17:52
J
Jørgen N Offline
Fersking
Fersking
J
Se video her så får du et godt intrykk på hvor du skal sykle inn. Og ja det er Ponalen som er starten på denne. PS husk liten baklykt da man kommer brått ut på bilveien mellom to tuneller

Re: Garda, Como og Lugano [Re: Padman] #2300658 27/05/2012 18:29
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Ok, greit å vite ICON_SMILE

Men hvilken video...?

#NBNL -

Re: Garda, Como og Lugano [Re: Padman] #2300659 28/05/2012 08:21
J
Jørgen N Offline
Fersking
Fersking
J
http://www.youtube.com/watch?v=s2XX8kamydg&feature=plcp
Personlig prioriterer jeg å klatre 50 høytemeter til opp til Pregasina og ta en cola før nedturen.

PS erfering tilsier at yr melder regn heletiden der nede, mens det stort sett er pentvær på dagen og en kratig skur på kvelden

Re: Garda, Como og Lugano [Re: Padman] #2300660 29/05/2012 17:09
eop Offline
Medlem
Medlem
Hoi.

Med fare for å spore av tråden litt: Jeg har tenkt meg til Como/Garda området i sommer, men sliter litt med å finne plass å bo. Skal ikke på sykkelrelatert ferie denne gangen, men blir fokus på fotturer. Vi er et par som har lyst til å leie leilighet i området. Er det noen her inne som har erfaring med slikt? Ser det er linket til en leilighet lenger oppe i tråden, men den var noe i største laget.

Vi har bla. vært innom lakecomohomes.com og lignende sider, men er noe skeptiske da de har lite info, samt krever full betaling på forhånd.

Om noen har erfaringer med leie av leilighet tas de i mot med stor takk!

Re: Garda, Como og Lugano [Re: Padman] #2300661 29/05/2012 20:13
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sjekket via booking.com ?
Massevis å velge mellom der.

#NBNL -

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support