Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Samlivsbrudd .... igjen

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: GeirK] #2207660 23/05/2016 16:03
Espen Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Nei, grunnen som Papegøyal oppgir er IKKE usannsynlig. Jeg har selv hørt to kvinner oppgi det som grunn for at de ville skille seg.

Jeg kjenner maange flere enn to som definitivt har hatt andre grunner for å ta en slik avgjørelse.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207662 23/05/2016 16:04
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Problemet er jo ikke hva som er grunnen. Det kan være grunn nok for henne uansett.
Det ligger vel heller i at det ikke kommer frem hva som er grunnen (slikt jeg oppfatter det).
Og det er det som i hvert fall ville plage meg mest. Og da snakker jeg ut av egen erfaring. Da det ble brudd med dama jeg var sammen med før jeg traff kona kom det aldri frem hvorfor hun gjorde det slutt. Ikke etter rett frem spørsmål heller. De ble besvart med 'det vil jeg ikke si'. Jeg kan ta mange Papagøyals, men ingen av dem gir (ga) et sikkert svar på hvorfor. Jeg trur hun er single fortsatt selv om hun fikk et barn med noen.

Ellers, noen andre har alt sagt det. Ikke vent for lenge med å informere barna og deres (din og fruens) nærmeste. Ingen vits.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Tange] #2207664 23/05/2016 16:07
Espen Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange
Problemet er jo ikke hva som er grunnen. Det kan være grunn nok for henne uansett.
Det ligger vel heller i at det ikke kommer frem hva som er grunnen (slikt jeg oppfatter det).
Og det er det som i hvert fall ville plage meg mest. Og da snakker jeg ut av egen erfaring. Da det ble brudd med dama jeg var sammen med før jeg traff kona kom det aldri frem hvorfor hun gjorde det slutt. Ikke etter rett frem spørsmål heller. De ble besvart med 'det vil jeg ikke si'. Jeg kan ta mange Papagøyals, men ingen av dem gir (ga) et sikkert svar på hvorfor. Jeg trur hun er single fortsatt selv om hun fikk et barn med noen.

Ellers, noen andre har alt sagt det. Ikke vent for lenge med å informere barna og deres (din og fruens) nærmeste. Ingen vits.

Kanskje hun er mest glad i andre kvinner, men ikke er klar for å erkjenne det?

post@espenwettre.no
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207665 23/05/2016 16:07
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: Mann38
....Det er grenser for hva man orker å lese når man er litt sårbar, og jeg mener jeg har gjort det ganske tydelig at det er akkurat det jeg er nå.
Du startet denne tråden på dette forumet som du kjenner godt.
Etter min mening er det ganske spesielt å forvente at du får det du mener du trenger...og kun det. Jeg synes det har vært mye bra innspill her du ikke liker (også fra Papagøyal), som også andre kan ha nytte av. Det er jo det som gjør dette forumet så bra, enten det er om sykling eller livet. Nye vinklinger og andre oppfatninger; læring. Men hvis du har fasit så er det jo greit.

Stig

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Espen] #2207668 23/05/2016 16:11
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Espen

Hvem Mannen sin kone eller min eks?

I tilfelle det siste. Nei, det er en papagøyal som kan strykes fra listen.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207670 23/05/2016 16:15
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Dessverre gjør de smålige trollene som vanker på forumet det tilnærmet umulig å føre en reflektert samtale om noe som helst utover sykling. Aller minst noe så krevende som samliv.

Jeg vet hva du går gjennom og slutter meg til dem som råder deg til å snakke med nære venner og være forsiktig i sosiale medier, også på forumet. Utover de gode rådene som ble gitt av Spiff og andre innledningsvis, er jeg redd denne tråden bare vil bli en belastning for deg.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Tange] #2207685 23/05/2016 16:31
Espen Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange
Sitat: Espen

Hvem Mannen sin kone eller min eks?

I tilfelle det siste. Nei, det er en papagøyal som kan strykes fra listen.

Tanges tidligere kjæreste, som ikke ville oppgi noen grunn.

post@espenwettre.no
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207692 23/05/2016 16:34
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
OK, da ga jeg riktig svar.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Sepeda] #2207695 23/05/2016 16:40
M
Mann38 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: Sepeda
Jeg vet hva du går gjennom og slutter meg til dem som råder deg til å snakke med nære venner og være forsiktig i sosiale medier, også på forumet. Utover de gode rådene som ble gitt av Spiff og andre innledningsvis, er jeg redd denne tråden bare vil bli en belastning for deg.

Takk for det, det har du nok rett i.

Håper de som evt. synes det er greit å spekulere i hvorfor kona ikke orker mer ikke gjør dette mot andre IRL. Tro meg; det er ikke til noe hjelp. Faktisk, patetisk nok, gjør dette meg mer nedfor. Tenkte bare at dette kom til å funke hvis jeg satt gode nok premisser for tråden.

Jeg trenger ikke flere råd nå, takk til de som har bidratt med å svare på det jeg spurte om.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207715 23/05/2016 17:40
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Lykke til.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207730 23/05/2016 18:17
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Dette klarer du. Og jo mer faen du gir/likegyldig du virker (ikke demonstrativt-bittert), jo mer vil hun tvile på om hun har gjort det riktige. Så gi det litt tid, så kommer huet på toppen av skuldrene igjen.

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Sepeda] #2207743 23/05/2016 18:44
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Dessverre gjør de smålige trollene som vanker på forumet det tilnærmet umulig å føre en reflektert samtale om noe som helst utover sykling. Aller minst noe så krevende som samliv.

Jeg regner med at det er Papegøyal du referer til her, og som tilskuer i noen av trådene her på forumet der han/hun er med, så syntes jeg veldig ofte at han (og noen andre) blir kalt troll og forsøkt ignorert. Det er klart brukeren kan virke provoserende noen ganger, men har da vitterlig ofte noe smart å si. Om enn på en litt for direkte måte for mange tydeligvis. Jeg syntes det er latterlig å kalle folk med en annen mening for troll i stedenfor å ta en diskusjon. Dette er jo tross alt et diskusjonsforum.
Til trådstarter: Å starte en tråd på et diskusjonsforum er kanskje ikke det smarteste om man søker trøst. Det har man venner og familie til.
Dessverre får man ikke gjort mye med følelser for hverandre hverken for eller imot. Du får se det fra den lyse siden, det er da vitterlig mye kult man kan gjøre som singel. Kikke på damer, sykle mer og generelt gjøre som man vil:-) Lykke til videre.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207752 23/05/2016 19:03
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen har visst en oppfatning av at et samliv og en påfølgende skilsmisse er en konkurranse ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Furu] #2207788 23/05/2016 20:26
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: Furu
Etter min mening er det ganske spesielt å forvente at du får det du mener du trenger...og kun det. Jeg synes det har vært mye bra innspill her du ikke liker (også fra Papagøyal), som også andre kan ha nytte av. Det er jo det som gjør dette forumet så bra, enten det er om sykling eller livet. Nye vinklinger og andre oppfatninger; læring. Men hvis du har fasit så er det jo greit.

Jeg der i mot synes det er spesielt at folk fortsetter å kjøre på med synspunkter som trådstarter ettertrykkelig har sagt han ikke ønsker, søker eller trenger.
Her er det MYE i situasjonen vi ikke har innsikt i. Derfor er det kun spekulasjoner og ikke råd som presenteres av enkelte. Lite konstruktivt.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: aug11x] #2207796 23/05/2016 20:39
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: aug11x
Du får se det fra den lyse siden, det er da vitterlig mye kult man kan gjøre som singel. Kikke på damer, sykle mer og generelt gjøre som man vil:-) Lykke til videre.

nei faaaaen! Må man være singel for å KIKKE på damer og nå?!?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: eirikbk] #2207803 23/05/2016 20:52
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: eirikbk
Sitat: Furu

Jeg der i mot synes det er spesielt at folk fortsetter å kjøre på med synspunkter som trådstarter ettertrykkelig har sagt han ikke ønsker, søker eller trenger.
Defor blir det enda rarere å legge ut dette på et sted som dette, og atpåtil som en anomym bruker som avviser svar fra flere som ikke er anonyme.
For meg virker som om nesten alle her vil hjelpe, men på litt forskjellig vis. Men det er lite forpliktende å rakke ned på hjelpen hvis ingen vet hvem du er. Han kan jo mistenkes for å være et troll....

Det klokeste som er sagt er å ligge unna sosiale medier (inkludert nettforum) og heller bruke de i kretsen rundt deg du kan stole på. Og dette virker det som om trådstarter har tatt til seg. Det er lov med en liten feilnavigering av og til. Lykke til Mann38 (hvem du enn er), dette fikser du!

Stig

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207812 23/05/2016 21:02
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Det er ikke rart i det hele tatt. I en slik situasjon er man naturlig nok ikke helt i vater. Synes det er helt greit at trådstarter setter premissene. Når det er sagt så er det vanskelig å styre brukerne. Så da får man prøve å ta snittet av de hardeste og bløteste innleggene hvis man trenger råd. Jeg har også en Papegøyal i meg som jeg slipper ut en gang i ny og ne. Det er lett å bli forbannet på trådstarters vegne. Men det får man bare ta som sympati og ektefølt sinne fra noen som kanskje har opplevd samme dritten.

Redigert av Marøder; 23/05/2016 21:05.
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: aug11x] #2207820 23/05/2016 21:13
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: aug11x

Jeg regner med at det er Papegøyal du referer til her, og som tilskuer i noen av trådene her på forumet der han/hun er med, så syntes jeg veldig ofte at han (og noen andre) blir kalt troll og forsøkt ignorert. Det er klart brukeren kan virke provoserende noen ganger, men har da vitterlig ofte noe smart å si. Om enn på en litt for direkte måte for mange tydeligvis. Jeg syntes det er latterlig å kalle folk med en annen mening for troll i stedenfor å ta en diskusjon. Dette er jo tross alt et diskusjonsforum.

Ja, det er et diskusjonsforum, og alle som benytter nettets anonymitet til å diskutere på en annen måte enn de hadde turt å gjøre i en ansikt til ansikt diskusjon fortjener å stemples som troll og ignoreres.
Det gjelder spesielt deltagere som Papegøyal som virker å inneha nok språklige evner til å formulere engasjerende, saklige innlegg, men som likevel velger den lettvinte drittungevarianten med å provosere fram reaksjoner bare for å få dekket sitt eget oppmerksomhets og bekreftelsesbehov.

Redigert av Torshov-Simen; 23/05/2016 21:14.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Torshov-Simen] #2207854 23/05/2016 22:48
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Sitat: Torshov-Simen
<snipp/> alle som benytter nettets anonymitet til å diskutere på en annen måte enn de hadde turt å gjøre i en ansikt til ansikt diskusjon fortjener å stemples som troll og ignoreres.
Det gjelder spesielt deltagere som Papegøyal som virker å inneha nok språklige evner til å formulere engasjerende, saklige innlegg, men som likevel velger den lettvinte drittungevarianten med å provosere fram reaksjoner bare for å få dekket sitt eget oppmerksomhets og bekreftelsesbehov.

Hva vet du om det? Tror neppe det er hans(?) anonymitet som gjør at han skriver provoserende.. antakelig ville han kunne sagt det samme i en hvilken som helst diskusjon med eller uten anonymitet og fysisk tilstedeværelse.. I likhet med flere andre her som gjerne sier det de mener i tide og utide..:) Det er en begredelig trend på forumet her (dessverre noe som brer om seg i fora for meningsutveksling, forøvrig) at det ropes TROLL! straks stemmer en ikke evner å forstå, eller tåler å høre, ytrer noe. Hva er poenget med å legge ut om ting som en åpenbart ikke har forstått eller klarer å håndtere om en bare skal tillate råd som er kjente eller behager.. og kan en i det hele tatt nærme seg svar på spørsmålene som melder seg i denne situasjonen da?

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Papegøyal] #2207864 23/05/2016 23:56
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
I motsetning til mange andre så trykker jeg ikke på ignorer brukere.
Er ikke alltid jeg gidder å svare, når man får svar som ikke har annet mål enn å provosere.

Men du kan gjerne utdype litt på hva du mener med at svaret var så typisk meg og at jeg ikke kan argumenter for mitt råd.

Du vet neppe spesielt mye om hva som er typisk ved meg, og ei heller tror jeg du vet veldig me om jeg kan argumentere for mitt syn rundt mitt eget råd.

Men fyr løs, så skal jeg svare deg på det du måtte undres på.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: ingeplinge] #2207877 24/05/2016 05:46
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: ingeplinge
Sitat: Torshov-Simen
<snipp/> alle som benytter nettets anonymitet til å diskutere på en annen måte enn de hadde turt å gjøre i en ansikt til ansikt diskusjon fortjener å stemples som troll og ignoreres.

Hva vet du om det? Tror neppe det er hans(?) anonymitet som gjør at han skriver provoserende.. antakelig ville han kunne sagt det samme i en hvilken som helst diskusjon med eller uten anonymitet og fysisk tilstedeværelse.

Hvis vedkommende står for det han/hun sier kan jo han/hun starte med gjøre det fra sin primærbrukerkonto istedenfor for å operere med en egen identitet til å spre dritt.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207927 24/05/2016 07:35
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Når en dame sier at det er over og at hun definitivt ikke ønsker å gi det noe som helst forsøk videre, ingen rådgivning og så videre, på tross av barn og hus sammen, så vil jeg mene at sjansen er ganske stor for at det er noe hun ikke forteller. Hadde alt vært ok, men kun gnisten manglet, så hadde hun vel ønsket å gi det noen ekstra forsøk. Ligger derimot følelsene hos noen andre, så skjønner jeg at man ikke er villig til å prøve videre...

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Espen J] #2207964 24/05/2016 08:38
N
Neilpride Offline
Fersking
Fersking
N
Sitat: Espen J
Ingen erfaring på temaet så ta det med i vurderingen av hva jeg skriver, men jeg mener familieterapaut eller hva det nå heter når det må en psykolog til for å holde et par sammen, er noe tull. Hvis man trenger andre personers hjelp til å holde sammen, er ikke forholdet liv laga. Dette er 2016, aldri i norges historie har det vært lettere å starte på nytt igjen uansett hvor mye man deler seg i mellom av barn, eiendeler og vennemiljøer. Det er helt klart en tøff situasjon å være i, men praktiske begrunnelser for å benytte psykolog og fandens oldemor for å holde sammen blir svakere for hvert år som går.

Så lenge det er vennskap mellom dere voksne, så vil jeg tro ungene tar det greit.

Utrolig krenkende og negativt skrevet om parterapeuter og psykologer.
Jeg har 20 års erfaring som psykolog og jeg har jobbet både med par og enslige som er i seperasjon/skilsmisseprosesser.

Det er mer enn bare det "å holde sammen" som er viktig framover. Det er ofte mye sorg, sinne og andre affekter i slike prosesser og det er ikke alltid like lett å sortere slik i et emosjonelt kaos. En objektiv (fagperson) med masse rutine i tilsvarende saker kan hindre "affektive handlinger" som ofte gjør brudd vondt verre. Jeg har sett flere par vende tilbake til hverandre og jeg har sett flere par skilles, men jeg har aldri møtt noen som ikke har sett nytten av å få litt rådgivning og en klok samtalepartner med på veien.

Jeg setter dine ord på kontoen for uvitenhet.

Redigert av Neilpride; 24/05/2016 08:56.
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Neilpride] #2207972 24/05/2016 08:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Neilpride
Jeg har flere par vende tilbake til hverandre

Og der kom beviset for at EspenJs "Hvis man trenger andre personers hjelp til å holde sammen, er ikke forholdet liv laga" på langt nær er en universell sannhet og er noe han skriver mot bedre vitende.

Som jeg trodde. Takk.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: GeirK] #2207980 24/05/2016 09:01
N
Neilpride Offline
Fersking
Fersking
N
Sitat: GeirK
Sitat: Neilpride
Jeg har flere par vende tilbake til hverandre

Og der kom beviset for at EspenJs "Hvis man trenger andre personers hjelp til å holde sammen, er ikke forholdet liv laga" på langt nær er en universell sannhet og er noe han skriver mot bedre vitende.

Som jeg trodde. Takk.

Noe av det mest spesielle jeg kjenner til var et par som skilte seg på 80 tallet, de hadde barn og hadde vært gift i noen år. Skilsmissen var brutal og det var "ingen vei tilbake". De flyttet i en periode til hvert sitt land pga jobb, og da den ene kom tilbake til Norge (dette var før tinder og alt det andre på internett) ble det rykket inn en kontakt annonse. Denne ble besvart og overraskelsen var stor da det viste seg at det var ny match mellom det gamle paret. De giftet seg på nytt og lever fremdeles sammen. Så å si at noe er definitivt over....Det er jeg sannelig ikke helt sikker på er helt riktig i alle tilfeller det blir sagt.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207984 24/05/2016 09:08
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Den eneste universelle sannheten er vel at det er svært lite som er definitivt. Men å klynge seg til tanken om at det KAN bli bra igjen er vel heller ikke det lureste. Når det er barn involvert syns jeg man skylder ungene både 100% ærlighet og minst en ekstra runde, for å være så sikker som mulig på at det er rett å skille lag.

Å holde sammen for ungene sin skyld er jeg ikke tilhenger av. Leste lenger opp i tråden at foreldrene må ha det godt for å være gode(sånn ca). Det er jeg enig i.

Punktlista som er nevnt lenger opp er topp. Tvinge seg selv til å være aktiv. Ikke gro fast i egen medlidenhet og tristhet. Nye muligheter kommer. Du har jo vist at du har "kvaliteter" som noen kan være ute etter gjennom det å ha barn; finnes jo ikke bedre CV? ;-)

Lykke til! Du fikser det, åkke som!

Redigert av erlendisme; 24/05/2016 09:11.

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Mann38] #2207986 24/05/2016 09:10
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg minner forsiktig om at trådstarter har bedt om at diskusjonen avsluttes.

Jeg trenger ikke flere råd nå, takk til de som har bidratt med å svare på det jeg spurte om.

Gitt hans situasjon, synes jeg vi bør respektere det.

De som ønsker å diskutere prinsipielle spørsmål videre, kan med fordel opprette egen tråd.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: Sepeda] #2207989 24/05/2016 09:13
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E

De som ønsker å diskutere prinsipielle spørsmål videre, kan med fordel opprette egen tråd.

Den fikk jeg ikke med meg.. leste nok litt for fort. Ønske herved respektert.

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: GeirK] #2207990 24/05/2016 09:15
N
Neilpride Offline
Fersking
Fersking
N
Du fikk med deg at samlivsterapeuter og psykologer ikke bare er der for å få par til å holde sammen for en hver pris. Det jobbes like mye med å få partene til å gjøre de "gode valgene" basert på mer forståelse og refleksjon. Prosessene går dessverre ikke alltid parallelt hos begge parter, i noen tilfeller har det vært dårlig kommunikasjon over tid mellom parene.

Mitt poeng er at det i noen tilfeller kan være lurt å bringe inn en profesjonell 3 part for å få røsket litt opp i "gammelt grums" og "støy" som ligger der som en kilde til misforståelser og årsak til dårlige valg.
Har en tatt seg bryet med å søke hjelp i en slik situasjon så har en ofte fått "snudd et par stener til" og valget for å gå hvert til sitt kan bli enklere og en vil kanskje ikke sitte å angre noen år senere på at en ikke prøvde å gå i terapi. Velger en å gå tilbake og å prøve litt til med hjelp fra terapeut, ja så velger en det og, men uansett så tenker jeg at det har noe for seg i de fleste tilfeller. Men en bør kanskje vurdere å gå til samlivsterapeuter på et litt tidligere stadie i samlivet, men jeg vet av erfaring at det ikke alltid er like lett. Det er ofte vanskelig å snakke om elefanten i rommet.

Re: Samlivsbrudd .... igjen [Re: erlendisme] #2207991 24/05/2016 09:17
N
Neilpride Offline
Fersking
Fersking
N
Sitat: erlendisme

Sorry. Det fikk jeg ikke med meg i farten

Den fikk jeg ikke med meg.. leste nok litt for fort. Ønske herved respektert.

Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support