Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2444030 11/10/2017 12:21
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: Sepeda
12 of 2018’s hottest disc brake-equipped race bikes


Åhh så deilig at den lilla jeg venter på (kommer i feb) er på listen. Tipper det er den desidert billigste i kurven. Og til dere som misliker estetikken på skivesykler, det oppveier vel bittelitt at det ikke henger bremse-kladder og ledninger over alt ;-) V2-r med H11 hadde vært tøft...


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: EmilZipp] #2444034 11/10/2017 12:36
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Men hva er det tøyset med setestag som på liv og død ikke skal møte overrøret??? Det er STYGT, ennå verre blir det når man lager en "artig" bøy på seterøret som følger diameteren på bakhjulet! Sukk ...

Hilsen gretten gammel gubbe!


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2444035 11/10/2017 12:39
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
HO og H11-krankene til Campa flytter drevene utover slik at kjedevinklene på 135QR/142TA skal bli slik de er på 130QR med vanlige kranker. Q forblir lik.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: gare] #2444066 11/10/2017 15:44
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
G
Gråstein Online
Besatt
Online
Besatt
G
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
Sitat: gare
ennå verre blir det når man lager en "artig" bøy på seterøret som følger diameteren på bakhjulet! Sukk ...


Synes den lille bøyen til feks Bianchi er grisefin. Men Stradaen..

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2444138 12/10/2017 06:13
Registrert: Jun 2017
Innlegg: 173
L
likeråsykle Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
L
Registrert: Jun 2017
Innlegg: 173
Prøver meg i denne tråden, jeg. Lurte på om noen kunne anbefale en kvikk racer, til dame? (Vet at jeg muligens kan bruke en herremodell, men må ha en relativt liten sykkel, er 163cm). Skal brukes til trening, muligens noen turritt. (Siden den skal brukes i turritt trenger den kanskje ikke å være altfor aggressiv? Men er åpen for det, óg skivebremser. Glad i lengre turer også. Usikker på i hvor stor grad en ny sykkel skal ta over for den gamle, da den trenger ganske mye oppgradering; knekt foregir, må egentlig ha nye vaiere og snart kassett, nye dekk. Er en Bianchi dama she (eller noe i den duren) med 105-gir, har ca. 4500km siden jeg kjøpte den brukt i fjor).

Fint om noen i Akershus/Oslo/Østfold-området fører sykkelen, slik at det er mulighet for prøving. Budsjett opp til 25'. Kanskje litt over også.

(ser at Antonsport har denne: https://www.antonsport.no/sykkel/landevei/cannondale-64-supersix-evo-carbon-ultegra-2-p8561. i hva som ser ut til å være min størrelse. Kanskje en kandidat? Men står at det er en 'allround'-sykkel, og den ser ganske så oppreist ut, så muligens ikke helt det jeg er på jakt etter? Altså, om det ikke kommer godt nok frem her, har jeg ganske så lite peiling. Vil ha en god og litt pen sykkel (men ikke det viktigste kriteriet).)

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Gråstein] #2444142 12/10/2017 06:45
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: Gråstein
Sitat: gare
ennå verre blir det når man lager en "artig" bøy på seterøret som følger diameteren på bakhjulet! Sukk ...


Synes den lille bøyen til feks Bianchi er grisefin. Men Stradaen..


Bianchien klarer seg godt, den "innsparingen" på seterøret har jeg sett på Daccordi fra årtusenskiftet forresten, og selv om setestagene ikke går langt nok opp på seterøret fungerer Bianchien veldig godt estetisk(i min verden)tross min aversjon mot den løsningen. Skal ikke se bort fra at alt som lakkeres i Celeste blir penere ICON_WINK


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: likeråsykle] #2444147 12/10/2017 07:12
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: likeråsykle

Fint om noen i Akershus/Oslo/Østfold-området fører sykkelen, slik at det er mulighet for prøving. Budsjett opp til 25'. Kanskje litt over også.


Claes Henrik Sykkel i Drøbak har Cannondale og om han fortsatt har rabattert forhåndssalg på 2018 modeller så får du disse to akkurat innenfor budsjettet ditt. Begge med aksium hjul som ikke er fra aller øverste hylle og størrelser fra 44-54... Jeg har noen Cannondale sykler og er vel "litt inhabil". Har bestilt en til fra Claes Henrik med levering i februar

http://www.cannondale.com/en/Europe/Bike...entid=undefined

http://www.cannondale.com/en/Europe/Bike...entid=undefined

De har ikke aluminiums kjeledeggen CAAD12 disc for damer men herremodellen har minste størrelse 48 (selv om det står 44 på sidene til CD).. 5.000 billigere enn Synapse og Supersix... Jeg har ikke greie på om det er mer enn stemlengde og småtteri som skiller herre og damesyklene...

http://www.cannondale.com/en/Europe/Bike...entid=undefined

Denne fra Canyon er sprek men det er postordre, rett over budsjettet om du legger på mva og frakt (tøff farge)
https://www.canyon.com/no/road/endurace/endurace-wmn-cf-sl-disc-8-0.html

Jeg tror jeg ville tatt en tur innom div sportsbutikker og lett etter litt hissige høstsalg på 2017 modeller eller trålet Finn.no... antar det er litt færre damesykler å velge i.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: likeråsykle] #2444212 12/10/2017 10:44
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: likeråsykle
ser at Antonsport har denne: https://www.antonsport.no/sykkel/landevei/cannondale-64-supersix-evo-carbon-ultegra-2-p8561. i hva som ser ut til å være min størrelse. Kanskje en kandidat? Men står at det er en 'allround'-sykkel, og den ser ganske så oppreist ut, så muligens ikke helt det jeg er på jakt etter? Altså, om det ikke kommer godt nok frem her, har jeg ganske så lite peiling. Vil ha en god og litt pen sykkel (men ikke det viktigste kriteriet).)


1) den er god og mye mer enn litt pen (synes jeg)
2) Supersix (og CAAD12) er mer racing enn Synapse modellen til CD som er mer oppreist og mer tilpasset dårlige veier. Både Synapse og Endurace fra Canyon er sykler som trives både i ritt, dårlig asfalt, kosetur og litt grus..
3) jeg trodde du ville ha skiver ;-)


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: likeråsykle] #2444214 12/10/2017 10:52
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Gode forslag fra EmilZipp!

Merker meg at han har foreslått modeller med Ultegra. Det er fornuftig også fordi de hakket rimeligere hydrauliske 105-hendlene trolig vil oppleves som brede og klumpete i mindre kvinnehender. Det er et paradoks at flere av merkene som tilbyr sykler med reell dame-geometri utstyrer dem med 105-hendlene.

Men om du er fornøyd med sykkelen du har, er min første tanke å gi den alminnelig service og skifte ut et par komponenter, fremfor å bytte den ut. Om pengene brenner i lomma, kan man heller investere i et par lekre, lette hjul, gjerne med felger egnet for slangeløst oppsett ICON_SMILE

Sitat: likeråsykle
Usikker på i hvor stor grad en ny sykkel skal ta over for den gamle, da den trenger ganske mye oppgradering; knekt foregir, må egentlig ha nye vaiere og snart kassett, nye dekk.

Om du bestemmer deg for å gå til innkjøp av ny sykkel, finner du nyttig informasjon her - både om hva som ligger i damespesifikk geometri og valg av komponenter, og hvilken sykkeltype du reelt måtte trenge: Best women's road bike: A guide to help you get the right bike for you.

Denne videoen kan også være nyttig: Women's Bike Vs Men's Bike: Do Women Need A Women's Specific Road Bike?

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2444244 12/10/2017 12:51
Registrert: Jun 2017
Innlegg: 173
L
likeråsykle Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
L
Registrert: Jun 2017
Innlegg: 173
Sitat: EmilZipp

3) jeg trodde du ville ha skiver ;-)


Hehe, ja, vil helst ha skiver! Noe den sykkelen dessverre ikke har, så derfor enda litt mer skeptisk. Og tusen takk for supre innspill! Skal ta en nærmere tidd på syklene, og Claes Henrik Sykkel har jeg faktisk vært hos før og er ganske nærme, så skal absolutt dra dit en tur!

Sitat: Sepeda

Merker meg at han har foreslått modeller med Ultegra. Det er fornuftig også fordi de hakket rimeligere hydrauliske 105-hendlene trolig vil oppleves som brede og klumpete i mindre kvinnehender. Det er et paradoks at flere av merkene som tilbyr sykler med reell dame-geometri utstyrer dem med 105-hendlene.

Men om du er fornøyd med sykkelen du har, er min første tanke å gi den alminnelig service og skifte ut et par komponenter, fremfor å bytte den ut. Om pengene brenner i lomma, kan man heller investere i et par lekre, lette hjul, gjerne med felger egnet for slangeløst oppsett ICON_SMILE


Hmm, ja, tenkt en del på å kun fikse opp på sykkelen og skifte ut hjulsettet, men tror i hvert fall jeg ønsker en ny sykkel. Prøver å overbevise meg selv om at den jeg har nå er litt for stor, slik at jeg har en unnskyldning til å kjøpe ny.. Og synes ikke den føles "snappy" nok, om det gir noe mening..

Men skal ta en titt på linkene, tusen takk for innspillene! Det at det er størrelsesforskjell mellom 105- og Ultegra-hendlene visste jeg faktisk ikke.. Så der fikk jeg jo enda en grunn til å bytte ut sykkelen ICON_GRIN

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: likeråsykle] #2444274 12/10/2017 15:18
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: likeråsykle
Det at det er størrelsesforskjell mellom 105- og Ultegra-hendlene visste jeg faktisk ikke.. Så der fikk jeg jo enda en grunn til å bytte ut sykkelen ICON_GRIN

Det gjelder hendlene for hydrauliske skivebremser, ikke felgbremser ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2444458 13/10/2017 11:34
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Bikeradar: Top 5 - 2018 Road Bikes

Skiver, skiver, skiver, skiver....


Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: EmilZipp] #2444620 14/10/2017 15:12
Registrert: Jun 2017
Innlegg: 173
L
likeråsykle Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
L
Registrert: Jun 2017
Innlegg: 173
Sitat: EmilZipp



Har lest litt, og nærmer meg mer og mer Supersix. Men synes også neste års Synapse virker fristende... Årets Supersix selges jo litt rabattert på Antonsport akkurat nå, og på nettsiden har de det som jeg tror er min størrelse... (Pluss at jeg synes sykkelen ser veldig fin ut, men ikke akkurat det viktigste,,).

MEN, den har ikke skivebremser. Litt mer aggressiv geometri enn Synapsen også. Begge de to faktorene kan jo være positive, da jeg har jo tenkt å bruke sykkelen til trening og lange, artige turer, men vurderer også å være med i noen ritt, så hva hvis skivebremser ikke er tillatt der? (okei, lite trolig scenario, da tenker mest turritt og der er det jo lov). Sukk, vanskelig å velge. Hm, kanskje beste metoden for å velge er å dra og prøve litt ulike modeller og kjenne hvilken som føles best ut.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2444623 14/10/2017 15:48
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
G
Gråstein Online
Besatt
Online
Besatt
G
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
I budsjettklassen er jo ofte White og Diamant alternativer, og med generasjonsskifte for Ultegras skivebremser, føles det mer riktig å gå for en 2018 modell enn noe pent brukt. Når pleier husmerkene å bli presentert?

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2446831 25/10/2017 18:18
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Lett og kvikk? Ingen har sagt noe om pris.

Top 5 - Road Superbikes 2018

Yes, baby, yes.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2454815 10/12/2017 01:08
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
A
Andrebo Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
Jeg er selv på jakt etter en lett og kvikk racer med skivebremser. Prioriteter er lav vekt og Di2. I søket har jeg blant annet tittet på Canyon Ultimate, og ble overrasket over den store prisforskjellen mellom CF SLX Disc 8.0 Di2 og CF SL Disc 8.0 Di2. Forskjellene mellom de to begrenser seg til ramme, hjul, dekk, kranklager og fargevalg. Hjulene kommer jeg uansett til å bytte og forskjellen i kranklager er ubetydelig. La oss se bort fra fargevalg foreløpig. Ferdig importert utgjør SLX-sykkelen i overkant av 10 000 kr ekstra. Er det virkelig verdt det? Annet enn at den er 100 gram lettere, er SLX-rammen mye bedre enn SL-rammen?

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2454961 11/12/2017 09:01
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Jeg TROR at den CF SL Disc-ramma er fjorårets Ultimate CF SLX-ramme, og jeg har problemer med å se 10k i forskjell på de syklene altså. Begge har aerocockpit også.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Andrebo] #2454965 11/12/2017 09:18
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: Andrebo
Jeg er selv på jakt etter en lett og kvikk racer med skivebremser. Prioriteter er lav vekt og Di2. I søket har jeg blant annet tittet på Canyon Ultimate, og ble overrasket over den store prisforskjellen mellom CF SLX Disc 8.0 Di2 og CF SL Disc 8.0 Di2. Forskjellene mellom de to begrenser seg til ramme, hjul, dekk, kranklager og fargevalg. Hjulene kommer jeg uansett til å bytte og forskjellen i kranklager er ubetydelig. La oss se bort fra fargevalg foreløpig. Ferdig importert utgjør SLX-sykkelen i overkant av 10 000 kr ekstra. Er det virkelig verdt det? Annet enn at den er 100 gram lettere, er SLX-rammen mye bedre enn SL-rammen?


Er det jeg som blingser nå eller ser det mystisk ut at CF SL veier mindre enn CF SLX ?? Flotte sykler ! !


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Andrebo] #2454968 11/12/2017 09:28
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Har ikke peiling på Canyon, så du kan trygt ignorere min kommentarer ICON_SMILE

Men uansett:

Gitt betydelig prisforskjell på hjulsettene og mer kostbar karbon i SLX-rammen, er prisforskjellen mellom modellene helt forståelig. Om det er verdt pengene for deg i betydning følelse/opplevelse, kan jeg ikke vurdere.

Dersom du trenger argumenter for å anskaffe SLX-versjonen, ville jeg tenkt slik:

- Om du likevel ikke skal bruke hjulsettet, kan du dekke en betydelig del av prisdifferansen mellom modellene ved å selge hjulsettet som følger med SLX-modellen.

- Skulle du velge å ta vare på det originale hjulsettet med tanke på salg av sykkelen om noen år, vil annenhåndsverdien være høyere for SLX-modellen. Det vil også redusere differansen.

- Og det endelige argumentet: Gran Tourismo Blue!

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2454972 11/12/2017 09:41
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
A
Andrebo Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
Sitat: EmilZipp
Er det jeg som blingser nå eller ser det mystisk ut at CF SL veier mindre enn CF SLX ?? Flotte sykler ! !

Det er definitivt noe muffens med oppgitt vekt på toppmodellene i CF SL og CF SLX-gruppene. Selv om jeg trekker fra vektforskjellene på hjul, dekk og evt. kranklager får jeg ikke regnestykket til å gå opp. 50 g fra eller til regner jeg med, men oppgitt vekt på enkelte sykler er 400 g tyngre eller lettere enn de burde ha vært. Avhengig av hvilken oppgitte vekt som er rett.

Sitat: pharynx
Jeg TROR at den CF SL Disc-ramma er fjorårets Ultimate CF SLX-ramme, og jeg har problemer med å se 10k i forskjell på de syklene altså. Begge har aerocockpit også.

Nettopp, det tenker jeg også. Har noen her testet begge? Hadde vært interessant med flere innspill.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: pharynx] #2454977 11/12/2017 09:50
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: pharynx
Jeg TROR at den CF SL Disc-ramma er fjorårets Ultimate CF SLX-ramme, og jeg har problemer med å se 10k i forskjell på de syklene altså.

Har Canyon i år endret typene av karbon som brukes eller mener du at rammene er likt utformet? Jeg er ikke ironisk - spør fordi jeg ikke vet.

Man kan jo ikke se forskjell i karbon på en SL- og en SLX-ramme som er støpt i lik form, like lite som man kan se graden av karbon brukt i andre rammer?

(Jeg sier ingenting om at man nødvendigvis kan føle forskjell heller ICON_SMILE men jeg tror på Canyon når de opplyser at en SLX-ramme koster mer å lage og dermed har en høyere pris.)

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2454983 11/12/2017 10:04
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
A
Andrebo Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
Sitat: Sepeda

- Og det endelige argumentet: Gran Tourismo Blue!

Den er digg! ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2454989 11/12/2017 10:27
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Sepeda: jeg vet ikke hva endringen er tbqh. Og det er mulig jeg tar feil, men mener bestemt å ha lest en plass at det som var 2016 SLX (Disc?) er 2017 SL Disc.

Ellers må jeg si at jeg hadde lett betalt 10k for GT Blue-farga kontra brun ICON_LAUGH

Mvh en som har blå Canyon

Redigert av pharynx; 11/12/2017 10:27.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: pharynx] #2455006 11/12/2017 11:41
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: pharynx
Ellers må jeg si at jeg hadde lett betalt 10k for GT Blue-farga kontra brun ICON_LAUGH

Jeg er ikke Canyon-mann, men liker syklene og synes det burde være et folkekrav at Canyon med sin forretningsmodell gjør som sin nettkonkurrent Rose - lar kunden velge kombinasjon av ramme og et utvalg komponenter selv. Da kunne man i hvert fall fått SL-rammen i Stage Race Blue satt opp med Di2 ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2455014 11/12/2017 12:04
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Sto mellom samme dilemmaet, men det var CF SLX felgbrems med Di2 i Gran Tourismo Blue eller CF SL Disc i Stage Race Blue med Ultegra og aerocockpit. Angrer ikke på sistnevnte valg ICON_WINK

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: EmilZipp] #2455120 11/12/2017 20:35
Registrert: Oct 2017
Innlegg: 4
J
Jokkulf Offline
Nytt medlem
Offline
Nytt medlem
J
Registrert: Oct 2017
Innlegg: 4
Hvor mye ble det for den? Antar du mener Foil'n? 20? :-)
Sitat: EmilZipp
Sitat: Sepeda
12 of 2018’s hottest disc brake-equipped race bikes


Åhh så deilig at den lilla jeg venter på (kommer i feb) er på listen. Tipper det er den desidert billigste i kurven. Og til dere som misliker estetikken på skivesykler, det oppveier vel bittelitt at det ikke henger bremse-kladder og ledninger over alt ;-) V2-r med H11 hadde vært tøft...

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Jokkulf] #2455129 11/12/2017 21:25
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
Regner med det var den lilla CAAD12-en han skrev om innledningsvis:


Create the problem and sell the solution
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: pharynx] #2455140 11/12/2017 23:46
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
A
Andrebo Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 32
Sitat: Sepeda

Jeg er ikke Canyon-mann, men liker syklene og synes det burde være et folkekrav at Canyon med sin forretningsmodell gjør som sin nettkonkurrent Rose - lar kunden velge kombinasjon av ramme og et utvalg komponenter selv. Da kunne man i hvert fall fått SL-rammen i Stage Race Blue satt opp med Di2 ICON_SMILE

Dette er noe jeg syns er kjipt med de fleste sykkelprodusenter. En burde ihvertfall kunne velge rammefarge så lenge ramma er den samme. Likevel ser jeg også at det skaper ekstra arbeid. Jo fler valg en gir kunden, jo vanskeligere blir det å holde prisene nede. Prisene til Canyon er det vanskelig å si noe på.

Sitat: pharynx
Sto mellom samme dilemmaet, men det var CF SLX felgbrems med Di2 i Gran Tourismo Blue eller CF SL Disc i Stage Race Blue med Ultegra og aerocockpit. Angrer ikke på sistnevnte valg ICON_WINK

Svart blir det ikke ihvertfall. Hadde CF SL 8.0 Disc Di2 hatt andre farger hadde saken vært biff ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2455163 12/12/2017 08:26
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Hvis utseende teller er jeg svak for Focus Izalco Max Etap:
https://www.focus-bikes.com/int/43556-izalco-max-disc-red-etap.html



Redigert av sykkeloyvind; 12/12/2017 08:27.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2455192 12/12/2017 10:05
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
Den var rett og slett nydelig. Samme gjelder den lilla CAAD'en.

Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå