Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Stisykling i USA

Stisykling i USA #2166863 03/05/2010 11:09
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei

Har:
-14 dager fri i begynnelsen av Juni
-Lyst til å sykle på fine stier i USA
-Godt reisefølge
-2 stk fulldemper

Trenger:
-Sted å reise?

Tenkte umiddelbart på Moab. Noen som har erfaring fra Moab, vil det være ulevelig varmt i begynnelsen av Juni?

Noen som har forslag til noen gode alternativer i USA begynnelsen av juni?

Ta med sykkel fra Norge eller leie der borte?

Innspill mottas med takk.

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166864 03/05/2010 11:17
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Inspirasjon

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=611861

Det uhorvelig mye bra steder i USA.
Utah og Colorado er uansett bra steder å ta utgangspunkt i, tror jeg.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stisykling i USA [Re: RazeFaze] #2166865 03/05/2010 11:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Begynnelsen av juni betyr gjerne snø i enkelte høyereliggende områder. Lurt å sjekke før du er der.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166866 03/05/2010 11:33
ekstraslange Offline
Entusiast
Entusiast
Har en venninne som er i sørlige California nå (området rundt San Diego), og hun sliter med å finne stier med litt utfordring. Men det kan jo funke om man vil avveksle med for eksempel surfing. Været er pent og behagelig året rundt.

Vet ikke noe om utleiemuligheter, men de finnes sikkert? Særlig i kjente sykkelområder som Moab burde det være mye forskjellig å velge mellom. Venninnen min kjøpte sykkel - det er det i alle fall penger å spare på.

Re: Stisykling i USA [Re: ekstraslange] #2166867 03/05/2010 11:59
N
nordal Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Dette blir kanskje litt sent i juni, men jeg var med på dette ifjor (The Annual Downieville Summer Kickoff Gathering):
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=604857

Hadde det helt vanvittig moro.

Et youtube søk på "downieville downhill" kan gi inspirasjon ICON_SMILE

--
Kristian

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166868 03/05/2010 12:01
G
Gummikalle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Var i Moab for noen år siden.I Moab er det først og fremst Slick Rock løypa du bare MÅ ha med deg når du først er der.Slick Rock er et område bestående av forstenede sanddyner,tror ikke du finner maken noe annet sted,ellers er det sykler å få leid til en grei pris i Moab.Når det gjelder stisykling finnes det bøker med ganske inngående beskrivelser av 2-300 løyper i Utah/Arizona fra et par timer til et par dagers lengde

Re: Stisykling i USA [Re: Gummikalle] #2166869 03/05/2010 12:07
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Står vel ingenting om at trådstarter skal leie sykkel..det står at han har :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stisykling i USA [Re: RazeFaze] #2166870 03/05/2010 12:44
G
Gummikalle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Det står:ta med sykkel fra Norge eller leie der borte.

Re: Stisykling i USA [Re: Gummikalle] #2166871 03/05/2010 12:51
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takk for input så langt.

Stemmer at jeg har sykkel (Yeti 575), men i tvil om jeg skal ta den med. I sikker på om 3-4 flybytter er helt sunt for sykkelen.

Tar gjerne imot flere forslag.

Tenkte kanskje en kombinasjon av Moab og Fruita (Colorado), men er mest redd for at det skal være uhorvelig varmt.

Re: Stisykling i USA [Re: Gummikalle] #2166872 03/05/2010 12:51
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg leste:

"Hei

Har:
-14 dager fri i begynnelsen av Juni
-Lyst til å sykle på fine stier i USA
-Godt reisefølge
-2 stk fulldemper

Trenger:
-Sted å reise?"

Og tolket at han har 2 stk fulldempere, men trenger et sted å reise... sikkert min feil ICON_SMILE

Jeg tar med egen sykkel på fine ferier, slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til og kan mekke på i bushen :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166873 03/05/2010 18:11
E
EMM Offline
Fersking
Fersking
E
Mtbr.com har info om 'alle' stater I USA. Se Utah,- egen sticky for Moab. Juni, ca 50 grader lows, mid 90 highs.

Re: Stisykling i USA [Re: EMM] #2166874 05/05/2010 16:54
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takk for gode svar.

Billetter er nå kjøpt til Utah og Colorado.

Får se om vi kan poste en liten rapport etter turen

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166875 05/05/2010 20:56
ekstraslange Offline
Entusiast
Entusiast
Det er ikke noe å "se på" - gjør det! ICON_WINK

Og god tur!

Redigert av ekstraslange; 05/05/2010 20:56.
Re: Stisykling i USA [Re: ekstraslange] #2166876 05/05/2010 21:42
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Jeg har syklet litt i området du skal til og har et par tips:

Moab: vanvittige høydeforskjeller. Selv om det er for varmt i byen kan det fortsatt være snø på toppen. Slick Rock er nevnt, etter min mening en av de kjedeligste "stiene" i Moab. Moab er bra for freeride-basert stisykling. Mye vandring, dropp, hopp og luftige svev. Favoritten var blue dot trail. Amasa back var vanvittig moro som ettermiddagstur. Porcupine Rim må oppleves. Du kan sannsynligvis få med deg "the whole enchilada", når jeg var der var det fortsatt snø i La Sal mountains.

Western Slope, Colorado:
Fruita er trolig blitt så populært fordi det er så lett tilgjengelig og gir god flyt for nybegynnere. Stiene der blir fort kjedelige. "18 road" er mest vanlig utgangspunkt og ligger i nærheten av byen. Det er her du finner smått legendariske "Zippity Doo Da".

Litt lenger unna sentrum finner du Kokopelli Trailhead. Her finner du kanskje noe av den morsomste tekniske stisyklingen jeg noen gang har syklet. Mer XC-ish, ingen lange bakker. "Horsethief" er vel mest kjent her. Hele området kan utforskes ila to dager, men du kan ha det gøy her mye lenger.

Grand Junction: en større by ca en time fra Fruita. I nærheten er det mange morsomme stier. Mest kjent er nok "Rainbow Trail", en freeride-orientert shuttle run som minner mye om det du finner i Moab. Altså mye dropp og bygde elementer. Ved bunnen av rainbow trail finnes det et nettverk av morsomme mer tradisjonelle stier.

Jeg vil anbefale å sette av mange dager i Moab. Fruita kan du fort bli lei av, det samme gjelder Grand Junction. Det finnes selvfølgelig mange andre supre steder i Utah og Colorado, men da må du kjøre litt lenger. Gooseberry Mesa vest i Utah er vanvittig moro for en dag. Men da er du allerede så langt på vei at du kan sjekke ut bootleg canyon utenfor Vegas. Er du på rundtur i USA må du ikke være redd for å kjøre lange avstander.

Og et hett tips: Jeg vil VIRKELIG anbefale å leie guide. Det er riktignok gode guidebøker og du finner frem uten. Men en dyktig guide gjør at du får mye mer ut av turene. Spesielt hvis du som meg liker å leke litt underveis med dropp og hopp. De fleste stiene i området du skal er spritet litt opp med mange alternativer til "hovedleden" i form av bygde elementer, step-ups etc. Disse er det ikke alltid like lett å finne selv. I tillegg er det ingenting som er så gøy som å forsøke å holde følge med en lokalkjent syklist ned en sti for første gang. Å sykle uforsvarlig fort på ukjente stier, men likevel vite at det er nogenlunde trygt siden personen foran deg sannsynligvis (forhåpentligvis) har kontroll.

I Moab kan jeg anbefale Mike hos Treks n Trails (lurer på om ikke han har byttet navn til TnT guiding nå).

God tur!

Re: Stisykling i USA [Re: Mmar] #2166877 06/05/2010 07:58
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z
I USA som i Norge, lokalkunnskap er konge.

Jeg har familie som bodde utenfor LA (men nå bor i Tennessee). Der var jeg med dem på tur flere steder.
http://www.youtube.com/watch?v=REnABFGm3go
Stien som begynner litt før 2 min tror jeg kalles "the jedi".

Eller i fjellene rundt LA.
http://www.youtube.com/watch?v=DOXri1WC-kY

Så kan du ligge på stranden 1.5 timer etter at turen er ferdig.

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166878 07/05/2010 21:22
rogger Offline
Fersking
Fersking
For to år siden var jeg i Durango, Colorado. Dette stedet kan jeg anbefale på det varmeste. Et herlig sted med god atmosfære og hyggelige folk. Jeg leide sykkel i en lokal sjappe 50m fra motellet (Felt fulldemper, 140mm, suveren sykkel). Jeg var der i April. Dessverre hadde det vært ekstremt mye snø den vinteren så de lokale løypene jeg hadde sett ut var ikke tørket opp ennå. Tørre fine løyper var imidlertid ikke mer enn en time eller to unna med bil. Blant annet "high desert" sykling i New Mexico var en høyder, men der er det nok for varmt i juni tipper jeg. Stiene jeg syklet var raske singletracks. Noen av stiene var tom dedikert for sykling (forbudt for gående:)). I juni er alt tørt og fint i Durango og man har kilometer på kilometer med deilige stier like ved byen. Colorado Trails starter også ved Durango. Den skal visstnok strekke seg helt til Denver! Man kan og kombinere Durango med Moab. Tipper det er ca 4 timer å kjøre. Hvis Durango er aktuelt så kan jeg alltids fiske frem GPS koordinater for stistart for de løypene jeg syklet og navn på sykkelbutikk og motell (som jeg var veldig fornøyd med - midt i byen og vekk fra hovedveien). Aiai, fikk plutselig en fryktelig trang til å reise tilbake til Durango...

--------------------------------------------------
Frem og tilbake er dobbelt så langt...
--------------------------------------------------
Re: Stisykling i USA [Re: rogger] #2166879 11/05/2010 02:45
mariusuv Offline
Medlem
Medlem
Var i Fruita, CO, omtrent én time unna Moab, etter fem dager i Moab. Anbefaler begge stedene på det sterkeste. Grunnet regn ble det bare én tur i Fruita, og jeg hørte at det var en del muligheter for 'epic rides'. Tror man kan sykle fra Moab til Fruita også.
Porcupine Rim i Moab anbefales også, var litt snø der i mars, men ikke noe mer enn at det gikk an å sykle der, og i juni er nok alt borte. Moab har MYE mer enn bare slick rock. Slick rock ble bare til to eller tre timers sykling. Om du vil ha tips til sykling når du kommer dit så hør med de lokale sykkelbutikkene, de har masse tips.
Fruita: http://otefruita.com/trails/
Eneste negative med Moab er alle motorsporterne med firehjulinger og motorsykler som soser rundt på en del av stiene.

-Marius

'The whole Universe is a large joke. Everything in the Universe are just subdivisions of this joke. So why take anything too serious.' - Zappa
Re: Stisykling i USA [Re: ekstraslange] #2166880 25/06/2010 20:56
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: ekstraslange
Det er ikke noe å "se på" - gjør det! ICON_WINK

Og god tur!

Først takk til alle som kom med innspill og tips, som gjorde at vi fikk en vanvittig fin ferie.

Vi er nå tilbake i Norge etter 2 sykt fine uker over dammen. Vi er endelig kvitt jetlag, latt inntrykkene synke litt og fått syklene ut på stiene rundt Oslo. Det er på tide å takke for innspillene og tipsene vi har fått med en rapport og noen bilder. Dette blir en litt sprikende post, hvor vi deler noen av erfaringene vi gjorde kombinert med en komprimert dagbok.

Først litt om oss slik at det er mulig å sortere ut hvor relevant informasjonen som er for deg.
•Kanondahl – Har syklet på sti i et par år, sykler vanligvis på en Yeti 575. Har kun syklet innskjærs så langt, mest i Lillomarka.
•ksøvik – Har syklet på sti i flere år, sykler vanligvis på en Scott Genius. Har også endel sykkelferier i alpene på samvittigeheten.
•Ingen av oss er i superform, det blir mest 2 timers turer i marka rundt Oslo til vanlig.

Før vi reiste måtte vi ta det vanskelige valget om vi skulle leie sykler der borte eller om vi skulle ta med egen. Vi endte opp med å leie sykler der borte. Argumentene var; Slitasje på sykkel under frakt, mangel på sykkelkoffert, prisen på frakt (med flere flyselskaper underveis, var det tilnærmet umulig å finne prisen i forkant) og at vi skulle ha et par dager i New York på veien hjem og ikke ønsket å drasse på syklene der borte. Da vi fant en sykkelbutikk som kunne skaffe oss gode sykler som vi kunne med ha oss på hele reisen til en god pris, var beslutningen enkel. Vi endte med å leie fra Wilderness Sports i Frisco (www.wildernessports.com <http://www.wildernessports.com> ). Hyggelig og kunnskapsrike karer (og ei jente) som også kunne komme med flere tips for turen videre. I tillegg fant vi det verdt å stikke innom factory outlet til Pearl Izumi i Silverthorne noen få kilometer unna.

En alternativ sjappe å leie syklene fra kunne være Wheat Ridge Cyclery i Denver(http://ridewrc.com/), uansett en vannvittig kul og stor sykkelbutikk full av snadder. Nesten verdt turen uansett om en har litt tid til overs i Denver.

I tillegg er det ikke noe problem å leie god redskap i de lokale sykkelbutikkene i Fruita, Moab og Crested Butte.

Kanondahl ente opp med å leie en Yeti ASR-5, mens ksøvik gikk for en Specialized Enduro. Yeti’en var glimrende i Colorado, men 120 mm vandring opplevdes som litt i underkant Moab, spesielt nedover Porkupine Rim/The Whole Encillada. Skulle gjerne hatt Yeti 575’en som stod hjemme i Norge. Specialized funket glimrede over alt, men var selvsagt litt tyngre på klatringene.

Alt i alt var vi veldig fornøyd med å leie sykler der borte. Og i etterkant ser vi også at syklene fikk endel juling på stiene. Det er også et godt tips å sørge for en sykkellås (vi fikk låne fra butikken), spesielt i Moab og Crested Butte brukte vi syklene for å komme oss rundt i byen og hadde behov for å låse syklene når vi var inne i butikker, barer og spisesteder. Syklene ble ellers oppbevart på rommet eller i bilen.

Vi ”måtte” selvsagt ha leiebil i USA for å komme seg rundt. Planen var å leie en mini-van og ta syklene inne i bilen. Vi ble oppgradert og fikk en Chevrolet Suburban. Det gjorde at vi hadde god plass til både sykler (riktignok uten forhjul) og bagasje. Vi sjekket mye både i forkant og mens vi var der borte, men vi fant ingen steder som kunne leie ut sykkelstativ slik at vi kunne klart oss med en mindre og billigere bil.

Så til det vi dro for, sykling!

Vi startet i Fruita i Colorado. Der hadde vi i forkant kommet i kontakt med en hyggelig kar som leide ut GPS’er preloaded med tracks, samt at han hadde laget noen små kort med kart med stiene på. (Se mer på http://www.juicyfruita.com/ ) . Vi var så heldige at han ble med et par turer og ga oss verdifulle tips for veien videre.

Syklingen i Fruita var kjempefin, stiene er bygd av og med mountain bikere så her var det mulig å sitte på sykkelen 99% av tiden (det er helt sikkert de som klarer det 100% av tiden). Stien er ca 30 cm brede, skifter mellom lange (og da mener jeg lange) flyt partier, avbrutt av morsomme tekniske partier og noen hopp. Første gang vi har trampet nedover på tyngste gir på smale stier som slynger seg nedover. De desidert beste stiene var Holy Cross og Butterknife. Butterknife finner du nok ikke i noen guidebok, men det er absolutt verdt å få noen lokale til å vise vei. Ellers var det varmt der borte, rett i overkant av 30 grader på det varmeste, men om en starter litt tidlig på dagen og er ferdig med syklingen til 12 tida er det absolutt overkommelig. Vår erfaring var at vi trengte i underkant av 1 L drikke pr time. Vi hadde stort sett 2 liter med vann i camelback, 1 flaske med energidrikk i ramma og 1 reserveflaske med energidrikk i sekken.

Stiene er stort sett veldig godt merket, kartene fra Juicy Fruita var geniale og enkle. Vi hadde begge hver vår Garmin Edge 705 med Topo kart (https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=35408). Erfaringen var at Topo kartet manglet mange stier, men uansett morsomt å se hvor en hadde vært og det kunne sikkert hjulpet oss om vi syklet oss vekk.

Ellers kan det være verdt å merke seg at guidebøker som Fruita Fat Tire Guidebook (http://2pedal.com/store/maps-guides/fruita-fat-tire-guidebook) er gode å ha, men for nordmenn fremstår beskrivelsene som noe overdrevet. La meg sitere guideboken for Zippity Do Da: "Zippity is a gem for those who loves fast, challenging, steep and very exposed singletrack. Did I mention exposure?Any rider who even thinks twice about Joe's Ridge (en annen sti) should avoid Zip. They'll end up injured or walking[...], it's that steep. This trail has claimed collar bones, enjoy!". La oss bare si det sånn at amerikanere vet å overdrive, men det var en fin tur!

I Fruita bodde vi på Balanced Rock Motel som drives av et polsk ektepar. Et helt greit motel, men ikke minst rent.

Etter Fruita satte vi kursen mot Moab. Moab var om mulig enda varmere, men fortsatt helt håndterbart om en starter tidlig. Før vi dro dit spurte vi noen amerikanere hva vi burde sykle i Moab. Da kom Slick Rock opp med begrunnelsen ”Because it’s slick rock!”. Vi syklet derfor Slick Rock først. En ganske spesiell sti hvor en sykler nesten utelukkende på klink fjell, kun avbrutt av noen få sandfeller. Orienteringen er ikke vanskelig, da det er malt hvite merker på fjellet hele veien. En sti som går veldig opp og ned, så det blir som en intervalløkt. Vi syntes det var veldig morsomt.

Neste dag tok vi en shuttlebus (http://poisonspiderbicycles.com/home/moab-information/bike-shuttles/ ) opp til Hazzard county i La Sal fjellene for å sykle Porcupine Rim (også kjent som 2/3-deler av The whole Encillada). Shuttlen gjorde at vi fikk mange gratis høydemeter, faktisk 1800 meter! Stien starter opp i kratt skog hvor det nesten var litt kaldt, går over åpne grønne åser, over fjell og ender i en glodvarm ørken. Det er litt vanskelig å beskrive turen ned, da jeg holder på å gå tom for adjektiver. Om vi bare snakker om selve stien hadde den alt; smale stier, blankt fjell, sand, doserte svinger, tekniske partier, flyt partier, stor fart, lav fart, hopp og det i over 3 mil sammenhengende! Og 99,9% av stien var syklebar. Det finnes sikkert noen som klarer den siste promillen også. Hvis du da tar med en helt vannvittig utsikt og natur blir det til sammen uslålig. Vi var begge enig at det var den beste sykkelstien EVER!
En beskrivelse av Porkupine Rim Trail fra en guide bok: "Riding the Porcupine Rim Trail is the best you can do with your cloths on and it lasts even longer".

I Moab bodde vi på Adventure Inn (http://www.adventureinnmoab.com/) også et helt ok motell. Pluss for at de tillater sykler på rommet og at de hadde slange til å vaske sykkel.

Tips for Moab: Trekk ut/skru ut ”fortennene” av sykkelskoa. De gir ingen feste på slickrock. Ellers så fungerte det utmerket med Shimano MTB sko med karbonsåle.

Siste stoppested på turen ble Crested Butte. Crested Butte er en kreativ liten by, her gjenoppsto Telemark-skikjøring sent på 60-tallet og her "fant" de opp mountain-biking på 70-tallet. Så nå var vi tilbake til røttene. Byen er tidligere gruveby, liten og sjarmerende med gamle tømmerhus. Mange av husene ser ikke ut som de er pusset opp siden de ble bygget rundt 1900. Det var deilig å komme bort fra den værste varmen og oppi fjellet. Her ligger snøen på toppene og fjellsidene er grønne og fulle av blomster. Byen har veldig relaxed stemning. Resepsjonisten sa at hun ikke hadde nøkkel til huset sitt engang.

Første dagen gikk turen til "The strand". Hyggelig sti og vi ble tatt imot av 3 rådyr. Veldig artig med en sti som bukter seg mellom trærne med svinger og en avsindig mengde med flyt. Det var både bjørk og gran, så vi følte oss hjemme. Masse blomster i forskjellige farger. Rett og slett "awsome". Senere på dagen dro vi ut igjen for å prøve oss på "Snodgrass Trail". Stien var en såkalt "out & back", dvs at vi syklet frem og tilbake. Stien lignet veldig på "The Strand" med mange svinger i stor fart på 30 cm brede stier med nesten utelukkende jevnt underlag. Den største tekniske utfordringen var å tråkle det brede styret (eventuelt skuldrene&#61514;) mellom trærne som sto tett inne i skogen.

Den siste sykkelturen i USA ble "Deer Creek"-runden, som tar oss rundt Mt. Crested Butte. Nøkkeltall for turen:
-5 timer på sykkelsete
-45 km (Nesten halvparten på sti)
-1.000 høydemeter
-Høyeste punkt 3.250 moh
-Maks fart ned igjen 70 km/t
Bak disse tallene skjuler det seg først 2 timer med slit oppover, hvor fokus var å holde pulsen under anarob-terskel. Etter et par energy bars og drikke på toppen, startet morroa. Det var strålende fin sti som buktet seg over blomster enger, ned bratte skråninger, gjennom skog og langs vann. Igjen mye fin flyt og stor fart. For første gang på turen ble vi skikkelig våte, det var flere bekkekrysninger. Litt søle, men mest tørt og fint. Deer Creek levde forresten opp til navnet, vi så både Bambi og Snipp og Snapp underveis.

I Crested Butte bodde vi på Old Town Inn (http://www.oldtowninn.net/), det kan vi anbefale på det varmeste. Usedvanlig hyggelig vertskap. Crested Butte kan også anbefales på det varmeste både for sykling og for skikjøring. Et skikkelig kult sted, med mye hyggelige folk.

Når vi reiste i begynnelsen av juni var vi egentlig midt i mellom sesongene. Det var blitt ganske varmt i Fruita og Moab, mens det ennå ikke hadde smeltet nok snø i Crested Butte og andre steder i fjellene slik at endel stier var stengt. Vi var derimot svært fornøyd med tidspunktet som gjorde at vi fikk med oss mye variert sykling og varmen var til å leve med.

Når vi ikke syklet fikk vi med oss rafting i Taylor River, Golf i Moab, Baseball i Grand Junction, kjøring i spektakulære nasjonalparker (Monuments, Arches og Dead Horse Point), Rodeo i Moab og mye god mat og drikke.

Turen oppsummert:
• Topp 3 stier (ok det ble 4, klarte ikke å redusere det mer): Holy Cross (Fruita), Porcupine Rim (Moab), Deer Creek (Crested Butte) and Butterknife (Fruita)
• Neste gang eller om vi hadde hatt mer tid: Rabbit Valley (Fruita), Hartman Rocks (Gunnison), Monarch Crest (Selida) and Amassa Back (Moab)

Hilsen fra
ksøvik og Kanondahl

PS!
Er det noen som trenger detaljer, erfaringer eller tips er det bare å sende en PM eller eventuelt poste her.

PS2!
Dette ble en lang post, men vi har prøvd å komme med endel info som vi som førstereis gutter til sykling i USA gjerne skulle hatt under planleggingen.

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166881 25/06/2010 21:05
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Så noen bilder....

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166882 25/06/2010 21:12
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Og noen til...

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166883 25/06/2010 21:14
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Noen til...

Redigert av Kanondahl; 25/06/2010 21:15.
Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166884 25/06/2010 21:18
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Og enda noen flere...

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166885 25/06/2010 21:19
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
De siste...

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166886 25/06/2010 22:38
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Takk!
Denne tråden legger jeg inn som favorit. Ska en tur over neste år har jeg tenkt meg...

eva
Re: Stisykling i USA [Re: tais] #2166887 26/06/2010 08:21
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Velbekomme.

Du har virkelig noe å glede deg til. Du får ta kontakt når det nærmer seg om du trenger noe.

Forresten en ting som angrer på at vi ikke kjøpte/hadde med oss: Hjelmkamera!

Ble istede Reodor Felgen meets Teletubbies hvor kamera ble duc'et til hjelmen. Kult nok, men helt klart bedre med et dedikert hjelmkamera.

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166888 26/06/2010 17:48
mariusuv Offline
Medlem
Medlem
Koselig beskrivelse!
Var selv i Moab i våres, ikke så varmt, men like moro. Da var det forstatt snø på toppen før nedfarten av Porcupine Rim, og jeg synes å huske at en annen tur vi tok var på Amassa Back. Om det var tilfellet så var dette en morsom tur på toppen av en slik ås med litt innslag av slick-rock og fin sti.
Var også en tur i Fruita og kjørte flotte stier, men deverre bare en dag.
Sier meg enig i at det burde returneres.

-Marius

'The whole Universe is a large joke. Everything in the Universe are just subdivisions of this joke. So why take anything too serious.' - Zappa
Re: Stisykling i USA [Re: mariusuv] #2166889 26/06/2010 19:34
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Trodde det var "Kessel Run" og "Joe's Ridge" som var det store i Fruita, jeg. (?)

http://www.petefagerlin.com/video/joeskessel.wmv

Re: Stisykling i USA [Re: Stein] #2166890 26/06/2010 21:51
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Takk for flott story og supermotiverende bilder.

Re: Stisykling i USA [Re: Stein] #2166891 27/06/2010 21:10
Kanondahl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: Stein
Trodde det var "Kessel Run" og "Joe's Ridge" som var det store i Fruita, jeg. (?)

http://www.petefagerlin.com/video/joeskessel.wmv

Det er helt sikkert mye fint i Fruita som vi ikke fikk syklet også. Med begrenset tid lyttet vi til erfarne lokale og ente dermed opp å sykle andre stier. Jeg ser at "Joe's Ridge" mange steder blir sammenlignet med "Zippity Do Da" som vi syklet. Mener også at Joe's er relativt kort sammenlignet med flere av de andre stiene.

Holy Cross og Butterknife som var våre favoritter ligger vel strengt tatt nærmere Grand Junction enn Fruita.

Videoen ga ihvertfall skikkelig Fruita -feeling, sikkert ikke feil og prøve "Kessel Run" eller "Joe's ridge" om en er i nabolaget.

Re: Stisykling i USA [Re: Kanondahl] #2166892 27/06/2010 21:27
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jøss, da. Jeg aner jo ikke. Har bare hørt mest om de to. ICON_SMILE

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå