Driver å monterer ny Chorus gruppe på sykkelen. Har hatt ramma på verksted for å skifte ut gammel pressfit BB med nye Ultra Torque kopper. Har smurt koppene med litium fett, bølge skiva er på plass. og ikke noe slark i kranken. Har dratt til senter bolten med ca 50N/m. Men den er alså treg når jeg sveiver på pedalarmen. Såpass treg at når jeg prøver å "kaste" ene pedalarmen roterer kranken ca. 2 runder før den stopper. Er ikke det lite? Noen som har noen synspunkter eller tips?
Re: Problem... treg krank etter montering
[Re: mpe]
#209579316/12/201510:02
Koppene er pressfit (86,5x41) og iflg. Campa skal det dras til med 42-60 N/m. Å fjerne spesial skiva er jo kanskje en ide, men om det er, som Nettopp skriver, normalt på nye kranker kan jeg jo slå meg til ro med det inntil videre.
#209579816/12/201521:08
Helt normalt når en Choruskrank er ny og montert korrekt (og 50 Nm er midt i spec, ja). Vil man at kranken skal spinne leeeeenge velger man Super Record.
En ny Cannondale Hollowgram Si oppfører seg omtrent som en Chorus.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#209580117/12/201518:10