Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2017670 02/10/2015 08:55
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Hvor lang tid tar denne runden sånn ca?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2017681 02/10/2015 09:10
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
Det er så mye bra som skjer på Skullerud. Merker jeg skal ut å teste den nye "fjellstadbakken" så fort som mulig.

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: BRD] #2018003 03/10/2015 12:28
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Tenkte å prøve Stien i dag utstyrt med kart og tro på egne navigasjonsferdigheter. Men for de av dere som kikket på stravasporet først så de at det ikke gikk helt etter planen.

Tenkte å samle erfaringer til vårt eget rundbanebyggeprosjekt og har notert meg følgende:
- steinklopper er kult
- Det tar mange syklister før man egentlig får en formening av endelig resultat.
- det må merkes tre ganger bedre enn man tror. Du er kjent og for deg er løypa en selvfølge, for andre kan man ende i en søppelfylling før man vet ordet av det ICON_WINK

Forøvrig kudos til byggegjengen. Man merker at det er lagt inn mange timers innsats og mye tunge løft!

Redigert av Lars V; 03/10/2015 12:32.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: Altabjorn] #2018114 04/10/2015 08:32
O
ollebecka Offline
Medlem
Medlem
O
Låter kul. Kunde du ha lagt ut en GPX här eller är det inte så det går till?
Nybörjare

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: Lars V] #2019850 08/10/2015 17:19
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Jeg prøvde meg på Runden i dag, på veien hjem og gjorde meg noen tanker.

- Utrolig hvor små de merkepinnene var når man bare hadde sett dem på bilder! Litt nusselig vil jeg si :-)

- det varierer mellom helt opplagt hvor man skal sykle, til helt uforståelig, avhengig av stiens synlighet og merkingen (eller fravær av sådan). Slet mest rett etter Fjellstad hvor det er mange stier på kryss og tvers, og etter kraftgata i enden av Syden. Der var det en stund bare svaberg og ingen merking og uten gps-sporet hadde jeg aldri verden funnet fram. Vil si at 80-85% er grei å finne fram på, kanskje opp mot 90.

- D æ v e n så hard den løypa er! Da jeg kom ut på grusen etter runden var beina helt visne og måtte ty til nød-gel fra sekkedypet for å komme hjem med hevet hode. Riktignok gjennomført med pendlersekk og pendlerbein, men likevel. 7.5km med kun sti målte jeg det til. Det er _mye_. Og i nå er det knusktørt.

- Fantastisk flyt så og si alle steder. Ekstremt mye opp og ned og svinger, men deilig, deilig flyt.

Bare å bøye seg i hjelmen for den innsatsen som er lagt ned. Helt rått.

Redigert av knuthaug; 08/10/2015 17:20.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2019861 08/10/2015 17:50
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Tror jeg må ta meg en tur til Skullerud i helga. Noen som vil ta vare på kjerringa og ungene noen timer? ICON_TONGUE

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: knuthaug] #2019984 09/10/2015 06:54
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Sitat: knuthaug
Jeg prøvde meg på Runden i dag, på veien hjem og gjorde meg noen tanker.

- Utrolig hvor små de merkepinnene var når man bare hadde sett dem på bilder! Litt nusselig vil jeg si :-)

- det varierer mellom helt opplagt hvor man skal sykle, til helt uforståelig, avhengig av stiens synlighet og merkingen (eller fravær av sådan). Slet mest rett etter Fjellstad hvor det er mange stier på kryss og tvers, og etter kraftgata i enden av Syden. Der var det en stund bare svaberg og ingen merking og uten gps-sporet hadde jeg aldri verden funnet fram. Vil si at 80-85% er grei å finne fram på, kanskje opp mot 90.

- D æ v e n så hard den løypa er! Da jeg kom ut på grusen etter runden var beina helt visne og måtte ty til nød-gel fra sekkedypet for å komme hjem med hevet hode. Riktignok gjennomført med pendlersekk og pendlerbein, men likevel. 7.5km med kun sti målte jeg det til. Det er _mye_. Og i nå er det knusktørt.

- Fantastisk flyt så og si alle steder. Ekstremt mye opp og ned og svinger, men deilig, deilig flyt.

Bare å bøye seg i hjelmen for den innsatsen som er lagt ned. Helt rått.

Tok også turen i går formiddag - og må si meg enig. Enkelte steder er det så mange stikryss og valgmuligheter at man er helt lost uten ett gps spor å følge. Ble mye stopp for å sjekke mobil - ble allikevel litt feilnavigering, og måtte sykle tilbake ICON_WINK

Men du verden for en sti det er til tider - 10000 tomler opp ICON_SMILE
Neste gang jeg tar turen vet jeg hvor jeg skal - det blir bra ICON_SMILE

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020074 09/10/2015 08:54
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Er det noen som har en gpx-fil av hele runden uten bomturer?

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: lmo] #2020100 09/10/2015 09:54
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: lmo

Jeg brukte https://www.strava.com/activities/389746893 som ble postet tidligere i tråden. Jeg tror den bare kutter noen svinger rett etter Fjellstadbakken, hundre meter eller så (eller så er min oppfatning av ruta feil) men ellers er ganske komplett.

Redigert av knuthaug; 09/10/2015 09:55.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: knuthaug] #2020155 09/10/2015 11:48
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: lmo

Jeg brukte https://www.strava.com/activities/389746893 som ble postet tidligere i tråden. Jeg tror den bare kutter noen svinger rett etter Fjellstadbakken, hundre meter eller så (eller så er min oppfatning av ruta feil) men ellers er ganske komplett.

Takk! Da kan det hende jeg tar en tur i helga.

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020461 10/10/2015 16:02
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Syklet gjennom hele runden etter sporloggen som er lagt ut tidligere i tråden. Utrolig mye bra arbeid som er lagt ned, og det var en fryd å guide et lite lag rundt her. Traff Øyvind i begynnelsen av løypa, Han var i gang med nye merker. Selv har jeg bidratt bittelitegrann men kun en dråpe i havet i forhold til alt arbeide som er nedlagt her.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020463 10/10/2015 16:20
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Syklet gjennom hele runden etter sporloggen som er lagt ut tidligere i tråden. Utrolig mye bra arbeid som er lagt ned, og det var en fryd å guide et lite lag rundt her. Traff Øyvind i begynnelsen av løypa, Han var i gang med nye merker. Selv har jeg bidratt bittelitegrann men kun en dråpe i havet i forhold til alt arbeide som er nedlagt her.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: knuthaug] #2020472 10/10/2015 17:03
bronx Offline
Veteran
Veteran
Men Bør egentlig Sniken være rød (mtb:scale=2)? Jeg synes den er mer blå, egentlig.

Det kan være at den ble tagget med mtb:scale tidlig, mens nye linjevalg og stensetting har gjort at det bør endres.

Sharing data is the first step toward community.
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020667 11/10/2015 15:51
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Syklet hele runden i dag for første gang. Har syklet mange deler av den tidligere og trodd at det bare gjenstod å henge de sammen, men der tok jeg feil. Mye som var helt nytt for meg. Området fra Rundvann og til Olavsmyr og videre til der Syden starter var muligens rundens høydepunkt. Det var ikke all verden med de rødmalte pinnene igjen, men fant frem takket være Stravalinken tidligere I tråden. Litt vrient å finne riktig sti i svabergområdet etter Syden, men med merking og og et par gjennomsyklinger til så sitter den også. Hiver meg med i hyllesten av pionerene bak pioneren. Det er lett å se at det ligger mange timer bak selve jobbingen, men det er også lagt mye tid i å planlegge gode, kule og samtidig holdbare/bærekraftige linjer. Kudos kudos og atter kudos.

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020673 11/10/2015 16:28
H
Herit Offline
Ringrev
Ringrev
H
Nok en kort rapport fra en svært fornøyd bruker.

Jeg kom tilbake fra runden med et stort smil om munnen - denne runden representerer noe helt nytt i Oslo, så vidt meg bekjent. Plutselig er det ikke "korteste vei i luftlinje" som avgjør hvordan stien går, men hvordan det er best å få flest meter moro i terrenget. Og selv om vi skriver 11. oktober kom jeg hjem uten gjørme langt oppetter og sykkelspyling var unødvendig. "Alt" som skulle til var fornuftig planlegging, et par klopper og et imponerende antall steinlagte meter der det ellers fort kunne samlet seg gjørme.

Denne ruten er på en måte både "slutten på begynnelsen" og "begynnelsen på slutten". Inntil nå har terrengsykling skjedd der dyr og mennesker har gått opp stier fra før av, mens nå vil det kanskje i økende grad skje i traseer som er tilrettelagt i hovedsak for dette formålet. Og med det forsvinner også siste rest av stisykling som motkultur. Det er i ferd med å bli mainstream. Dette er ikke ment verken positivt eller negativt, det er bare en konstatering.

OK, litt filosofi på søndagskvelden får dere tåle. Jeg tar en skål for NOTS og alle frivillge i kveld!

-Arve

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020819 12/10/2015 07:37
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Bifaller all kudos og ære til alle som har vært med å bygge. Ikke minst en fantastisk jobb med steinsettingen. Styrkeløft og vekttrening i et sterilt treningssenter blekner mot denne heftige overkroppstreningen.

Var ute en søndagstur i går og slår fast følgende:
• Øyvinds fine merkepinner er det få igjen av. De kan være sykla i stykker, men tenker like mye det er mer eller mindre bevisst sabotasje.
• Jeg vil svært gjerne ha gpx-filer delt opp i hver løype. Ikke et sammenhengende spor. Navigasjon på styret i en eller annen fasong er nødvendig for å få med seg alt snackset underveis, og mobiltelefon er uegnet til dette. Alternativet er omfattende skiltmerking, men det vil ikke se spesielt bra ut.

Harald

Redigert av HaraldW; 12/10/2015 07:41.

NOTS
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020886 12/10/2015 10:13
front biker Offline
Besatt
Besatt
Takk for kudos og gode tilbakemeldinger.

Merking er viktig. Utgangspunkt: kommunen ønsker IKKE merking, og vi har kun fått lov til prøvemerking, og så skal ulike løsninger evalueres. Så langt kan vi si at "små merkepinner" ikke fungerer. Vanskelig å se, lette å fjerne.

Vi har prøvd "male på stein med sjablong". Det ble bare klin. Men vi skal lage nye og enklere sjablonger. Så det kommer.

Og så prøver vi "nasjonal merkestandard"; dvs. skilt i tre med påskrift "Pioneren", piktogram med turgåer og stisyklist (blå gradering = middels vanskelig), NOTS-logo (skiltansvarlig), rundbanesymbol (to piler i sirkel) og retningspil. I tillegg har vi bestilt pekere. Tanken er at skiltene skal stå ved start i begge ender, samt ved større stikryss. Pekere skal stå der stien plutselig skifter retning og det er stikryss med feilnavigeringspotensial. Disse skiltene kan settes opp på løvtre (ikke gran/furu) eller påler vi setter opp selv. Hvilket er problematisk fordi mye av stien bevisst er lagt på berg.

Vi vil også prøve oss på små, malte "briketter" til å henge i trærne og hjemmelagde skilt.

Men uansett merkemetode: tror vi allerede kan trekke konklusjonen at det må merkes godt fra start til slutt, og underveis, slik at alle kan finne fram uten gps og kart.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: front biker] #2020910 12/10/2015 11:00
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sitat: front biker

Vi vil også prøve oss på små, malte "briketter" til å henge i trærne og hjemmelagde skilt.

Den norske kirke har merket Pilgrimsleden med små briketter som henger i trærne, og de ser ganske fine ut! Dessuten kan de henges såpass høyt at det må litt til å sabotere dem.
Så godt som alle brikettene over Grønliåsen har fått henge i fred i tre år nå.

H

NOTS
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020915 12/10/2015 11:10
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Ligger det noen link til neste dugnad her? NOTS har vel en til helgen?

Del stien, skru av Strava
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020919 12/10/2015 11:18
larsdx Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
I dag har jeg syklet mer eller mindre alt. Ikke sammenhengende, det får bli til helgen. Bortsett fra noen små kneiker, et par bratte hengog singletracken opp fra Fjellstad er det lite som er helt håpløst selv for en ubegavet, teknisk dårlig og ganske treg terrengsyklist.

Det er ganske utrolig og sier noe om hvor bra det blir når man bygger sti med utgangspunkt i syklister. Vet ikke om det er noe jeg ønsker meg overalt, men jeg tror ikke det gjør noe med flere slike tilrettelagte stier i nærområdene til Oslo. At dette stinettverket kommer til å ta av presset på blåstiene er hvert fall åpenbart.

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2020921 12/10/2015 11:22
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Har noen syklet stiene sammenhengende som planlagt og filmet enda? Det hadde vært utrolig nyttig for oss ikke-super-lokale som vil ta en tur en helg. Det er lett å se gjennom først, også kjenne seg litt igjen når man er ute på tur senere ICON_SMILE Også gøy da, også god reklame ICON_WINK

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: Tommyv] #2020961 12/10/2015 12:52
front biker Offline
Besatt
Besatt
Nå kan du bidra: STOOOR DUGNAD 18.10:
Lenke til Facebook med påmelding.

Du kan også sjekke oss på lenke til NOTS hjemmeside og melde deg på via epost. Der finner du også en liten video-smakebit.

Vi i lokallaget og prosjektet har mer enn nok med å bygge ferdig, arrangere dugnad og gjennomføre åpningsseansen 31.10. Så vi har neppe sjangs til å filme og legge ut stien. Flott om noen gjør det.

Redigert av front biker; 12/10/2015 12:55.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2021088 12/10/2015 20:34
T
Tommy strandvold Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg kjørte deler av stien i dag for første gang og da med lykt. Styrte etter strava-sporet ovenfor med Garmin og fant godt fram. Mulig merkene var tydeligere når jeg syklet med lykt.

Jeg må rette en stor takk til de som har vært med å lage denne. Dette er bra. Morro-sti hele veien.

Synd at forkjølelsen satt en stopper for meg. Stigningen i starten ble for tøff for kroppen, så jeg måtte snu 3km inn i løypa, men her skal jeg tilbake.

/Tommy

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: runermm] #2021151 13/10/2015 07:02
front biker Offline
Besatt
Besatt
[i]
Sitat: runermm
Sitat: larsdx
Er det noen som kan forklare meg hvor "Singletrack til Rundvann" begynner?

Starten på dette segmentet er identisk med Grønmo Express, men like før sporet krysser den blå stien som går opp til Karismyr tar du av på sti skarpt til venstre, svakt oppover i terrenget, mens Expressen krysser blåstien og går svakt nedover. Deretter følger du stien sørover, se kart her: https://www.strava.com/segments/5835369?filter=overall
Bra beskrivelse. Men du avslutter feil. Vi har lagt en ny forbindelse ved Rundvann. Ca 1-200 m før blåstien til Rundvann tar Pioneren inn til venstre på en nyryddet sti. Den kommer fram til blåstien nærmest på høyeste punkt før den bikker ned til Rundvann. Her krysser du blåstien rett sørover, og stien herfra og til "myra uten navn" er av flere betegnet som Pionerens morsomste bit.

Og viktig PS: vi skal ha dugnad på søndag 18.10. på den nevnte unavngitte myra. Se NOTS' hjemmeside

Redigert av front biker; 13/10/2015 07:06.

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2021253 13/10/2015 10:58
K
Kanondal Offline
Ringrev
Ringrev
K
Som lokal har jeg svært lyst til å prøve meg mer på for meg ukjente stier.

Hva bør jeg ha på styret som kan vise vei? GPS? Hvilken? Hvilke ‘’spor’’ skal jeg bruke?

Alternativet er kart, men det er vel ikke akkkurat 2015.

En av SYKKELGUTTA på Sæter.
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2021314 13/10/2015 13:00
larsdx Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Har bare hatt med meg screenshot av mtbmap på mobilen. Ikke kjørt riktig alltid, skal sies. Først nå jeg kan "hele ruta" for eksmepel hadde jeg ikke skjønt at sniken går videre etter at du kommer ut der det gamle skiltet til ljabru står. Men kommer du inn på riktig sti oppe på skullerudåsen er mye gjort.

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2021316 13/10/2015 13:02
gunnarw Offline
Entusiast
Entusiast
Android Epplofon funker fint online samen med www.trailguide.no.
Jeg bruker Android sammen med kartappen Osmand som du finner meir info om oppsett på herhttp://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Mountain_biking under "Stisykkelkart på smarttelefoner "

Kanskje noen med sporlogg kan legge in stien på Trailguide? Ellers kan jeg ordne i tilfelle jeg finner og klarer logge riktig vei på første forsøke nå på Lørdag..

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: gunnarw] #2021486 13/10/2015 21:09
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: gunnarw
Kanskje noen med sporlogg kan legge in stien på Trailguide? Ellers kan jeg ordne i tilfelle jeg finner og klarer logge riktig vei på første forsøke nå på Lørdag..

Tips: Man trenger ikke å ta opp en ny sporlogg for å legge inn noe på trailguide. Det er bare å gå til Strava route builder, lage ruta og eksportere GPX. For å få til det tror jeg ikke engang du trenger å være Premium-bruker, men det må være noen på Strava (ikke nødvendigvis deg) som har syklet der før...

Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: anderfo] #2021617 14/10/2015 09:07
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Tilbakeslag, om enn ikke katastrofalt. Men - det sier noe om at det finnes folk der ute som ikke liker prosjektet.

Søndag sykla jeg store deler av Pioneren og tok bilde av Øyvinds (frontbiker) flotte midlertidige skilt. Det er satt opp med alle velsignelser og i samarbeid med Bymiljøetaten.
På min nokså faste rute hjem fra jobb gjennom marka tirsdag så jeg at skiltet var borte. Stolpen er revet opp, og skiltet fjernet. Jeg fant det ikke i området, så noen har altså tatt med seg alt vekk.

Vi snakker om sabotasje framfor hærverk, i mine øyne. Både NOTS og alle som sykler bør ta sterk avstand fra sabotasje av prosjekter som er godkjent, har vært gjennom alle faginstanser og fullt lovlig satt opp. Debatten om slike prosjekter skal komme i forkant (der NOTS har gjort en fremragende jobb med byråkratiet), og ikke som sabotasje i etterkant.

At skiltet er borte er ingen katastrofe. Men det sier noe om klimaet blant enkelte. Og jeg tenker vi som syklister bør dels vende det andre kinnet til, og dels være tydelige på hva vi mener om dette. Vi skal opptre hensynsfullt og hyggelig overfor andre brukere, og svare vennlig på spørsmål og eventuell kritikk (mange trenger bare noen kloke og vennlige svar for å fjerne tvil og fordømmelse). Men - sabotasje er langt utenfor spillereglene, og såvidt meg bekjent har ingen syklist revet ned bålplasser, naturstiskilter eller kirkens beskjedne merking av Pilgrimsleden (blant annet over Grønliåsen). Jeg håper heller ingen jager bort fotfolket med rop og store sykler ned utforkjøringene for å kunne klatre i Strava. (Personlig mener jeg Stravakamp ikke er noen relevant akivitet en søndag med strålende vær).

Prosjektet Pioneren ER betent og omdiskutert. Men det er godkjent, og nettopp en pioner. Den inneholder endel tilrettelegging i bynære områder, som passer nettopp der, for å avlaste et mye brukt område. Og tilretteleggingene er piloter og erfaringsgrunnlag som kan brukes andre steder i marka i mye mindre skala. Hele marka skal ikke bedekkes av omfattende tilrettelegging. Men med Pioneren kan vi høste erfaringer for å skåne andre enkeltområder i marka (slik DNT har gjort de siste 50 årene, minst)

Min oppfordring er å være tydelig og vennlig i møte med skeptikerne, samt å vise hensyn. Vi har større fart og oppleves av noen som truende. Det er det vår jobb å gjøre noe med. Samtidig må vi i samtale med folket være klare på at sabotasje av godkjente prosjekter er noe som ikke aksepteres.

En siste oppfordring er å delta på dugnader som NOTS arrangerer, slik at Prosjekt Skullerudåsen blir ferdigstilt og kan brukes og evalueres. Søndag 18. oktober er det igjen dugnad, blant annet med lemping av materialer. En liten innsats det altså ikke kreves noe fagbrev i. Og - er mange engasjert viser vi også myndigheter, sponsorer og andre brukere at vi er nettopp mange og bryr oss om naturen og hobbyen vår, som fra et folkehelseperspektiv og samfunnsøkonomisk nærmest er uangripelig.

Harald

Redigert av HaraldW; 14/10/2015 09:10.

NOTS
Re: TAKK til NOTS / Skullerudprosjektet [Re: larsdx] #2021655 14/10/2015 10:18
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Harald, poster du dette i Østmarka-gruppa på Facebook også. Der er det mange deltagere fra alle leire og ganske god og diplomatisk stemning.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Side 2 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå