Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Dere over 40, råd til 30-åringer?

Re: Dere over 40, råd til 30-åringer? [Re: BeefCake] #1987420 26/07/2015 22:16
K
konduktans Offline
Entusiast
Entusiast
K
Nå har tråden sporet en del av, men jeg ønsker å dele mine lovsmottoer(selv om jeg er en liten pjokk på 24 år).

Viktigst av alt: Si ja. Prøv nye ting. Smak ny mat. Bli med når du blir bedt med ut. Opplev alt du kan oppleve. Se muligheter, ikke begrensninger.

Bruk tid og penger på reiser og opplevelser, ikke ting.

Ta valg som gir gode opplevelser/historier. Det er ikke alltid man trenger å ta "riktig" valg

Re: Dere over 40, råd til 30-åringer? [Re: konduktans] #1987546 27/07/2015 10:48
EgilS Offline
More than words
More than words
Mitt tips er i tillegg til mye av det over å lese denne, definitivt verdt tiden da den har bra tips (og er i tillegg bra underholdning):
http://www.amazon.com/10-Happier-Self-Help-Actually-Works-A/dp/0062265431

Re: Dere over 40, råd til 30-åringer? [Re: BeefCake] #1987883 28/07/2015 08:31
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Råd fra en 43-åring: Ikke nødvendigvis i denne rekkefølge.

-Om du ikke har, få barn tidlig
-Ha en jobb du trives med og prøv å få frihet til å bestemme litt av tida di selv. Får du til å jobbe med en hobby så er det det beste!
-I motsetning til andre råd; spar litt hver måned, feks. 2000,- pr.mnd. på et ok fond. Det blir voldsomme summer som er fine å ha når man er midt i 40 åra og ungene er store
-Ha en hobby som ikke er altoppslukende med tanke på watt og puls, men hysterisk morsomt (stisykling)
-Lær deg å snekre, mekke etc.
-Vær snill til kona
-Bruk tid på barna, de skal gå først
-Gi beng i tvèn. Gå heller i boden og skru sykkelen din fra hverandre og sett den i samme igjen.
-Reis mye og på forskjellige steder. Lei bil og kjør i Amerika.
-Vær snill til naboen
-Vær forberedt på å miste hår og å få hår på steder du ikke ante.
-Vær forberedt på å ikke få noe gratis når det gjelder kropp og utseende mer.
PS. Ingen fare, potensen er fortsatt fullt til stede når man har passert 40. Det trodde ikke jeg når jeg var 25.

Over og ut.

40årskrisesylist
Re: Dere over 40, råd til 30-åringer? [Re: BeefCake] #1988065 28/07/2015 16:40
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Nå er det fortsatt en stund til jeg blir 40, men:

-Vær streng og brutalt ærlig med bestemødre, svigermødre og andre nære og halvnære, hvis ikke hoper seg opp en uhorvelig mengde med drit, ubrukelige designkaffekanner, dårlige barnebøker, idiotiske leker, stygge klær, sølvtøy, ostesmørbrødjern +++ som du ikke trenger. Vi snakker om et par hundre kg med søppel som er for dyrt til å kastes og ingen har bruk for.

Symbolske materielle gaver, det postmoderne menneskets måte å lette sin egen samvittighet for at det ikke prioriterer tid på nærkontakt med deg/dere og barna. En halv dag på tur i blåbærskogen med farmor/tante/filletante er verdt uendelig mye mer all mulig drit andre kommer til å pushe på deg/dere.

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå