Jeg tar opp igjen denne tråden.
Imidlertid her jeg signert kontrakten og jeg skal altså flytte til Ålesund fra August/September i år.
Jeg har samboer og hund i Trondheim, så det vil bli pendling...
Nå må jeg ha meg et passende sted å bo og etter at jeg trålet finn.no en stund har jeg ikke funnet det rette. Jeg er veldig lite kjennt i Ålesund, men fikk jo litt innspill her inne allerede pluss at jeg kjørte rundt i byen i en time for å få mer innsikt i hvordan forskjellige områder ser ut.
Jeg trenger litt hjelp med å finne det rette bolig og siden forumet altid hjelper prøver jeg her også

Det er mulig at samboeren min søker seg jobb i Ålesund også, så vi kan godt kjøpe et leilighet med en gang, men det er likeså aktuelt å leie i en periode først.
Det å kjøpe er også en liten utfordring siden vi allerede har en lån på boligen i Trondheim, så her vil vi ikke betale mer enn rundt 2 MNOK. Når det gjelder leie så ser jeg for meg at jeg vil betale mindre enn kr. 10 tusen.
Jeg kan godt bo i sentrum, men det hadde vært endå bedre å ha stier rett bak huset (selvfølgelig). Ellers er krav som beskrevet over:
Areal på over 50 kvm, men kan gjerne ha noe større også. Leilighet eller hus fungerer både fint. Det kan være rundt 30 km rundt byen (eller maks en halvtime å kjøre fra/til høgskolen) og må være i brukbar stand. Jeg vil måtte pendle en del og av og til vil jeg ha besøk av kjæresten og hunden vår (så det må tillates av utleieren dersom det blir leie). Det må være mulighet til oppbevaring av en sykkel eller to.
Jeg liker store vindusflater, så en sokkel med få små vinduer er ikke det rette for meg.
Kanskje er jeg litt for kravstort?
Jeg setter veldig pris på alle innspill og tips om bolig til salgs/leie.
Tips meg også gjerne om områder som er veldig bra egnet for å komme seg raskt ut i naturen og om områder som er ikke å anbefale.