Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Dårlig erfaring med Velo Citys verksted

Dårlig erfaring med Velo Citys verksted #1962865 24/05/2015 13:16
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Ville bare dele min erfaring med Specialized Concept Stores sjappe/verksted på Lysaker.

Leverte min Stumpjumper FSR expert carbon 29 der for en "pro" service, det vil si den mest omfattende servicen med sjekk og smøring av det som skulle trenges å sjekkes, så sykkelen skulle være 100% klar for våren. Skulle også ha demperservice foran og bak på den.

Feil bakdemper ble bestilt, så det tok veldig lang tid før jeg kunne få tilbake sykkelen, greit nok, sånt skjer. Men etter at jeg fikk sykkelen tilbake fra service hadde jeg hatt et par turer med den og fant på første turen ut at bremseklossene foran var totalt utslitt. Disse spurte jeg om var sjekket da jeg hentet sykkelen, og fikk som svar at ja, det var de, noe de ikke kan ha vært (eventuelt har ikke mekanikeren forstått at de trengte å byttes).

Det var også et brudd i en wire, den burde også ha blitt byttet.
På det største drevet foran var en del tagger knukket av, jeg spurte på telefon da jeg fikk beskjed om at sykkelen var klar for henting om dette drevet var byttet, men det var det visst ikke. Det ble da gjort før jeg fikk sykkelen levert tilbake til meg.

Det positive med den første "servicen" var at de i det minste ga meg halv pris på hele servicen og gratis hjemlevering. Siden jeg sa klart ifra om at jeg ikke var fornøyd med servicen fikk jeg tilbud om en ny runde og leverte den inn igjen og fikk skiftet de utslitte bremseklossene.

Jeg satt også på et nytt stem, men styret var ikke sentrert når jeg fikk tilbake sykkelen for andre gang. Greit nok, dette er detaljer som er veldig lett å fikse sev, men når man betaler en mekaniker 840 (!) kroner i timen bør man vel forvente at slike ting gjøres nøyaktig..? Hvordan skal man kunne stole på at resten av jobben da er nøye utført, at alle skruer sitter osv?

Den ene girwiren med brudd i er fortsatt ikke byttet, til tross for at de visstnok hadde gjort det på siste runde jeg hadde den inne... Gidder ikke å mase mer med det, fikset den med en teipbit selv, får heller bytte den på neste store service jeg skal ha. Et annet sted.

Redigert av retsirk; 24/05/2015 13:17.
Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1962918 24/05/2015 15:06
S
Simm Offline
Entusiast
Entusiast
S
"Den ene girwiren med brudd i er fortsatt ikke byttet, til tross for at de visstnok hadde gjort det på siste runde jeg hadde den inne... Gidder ikke å mase mer med det, fikset den med en teipbit selv,"

Hvordan fikser du dette med en teipbit ??

stadig sta...
Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1962936 24/05/2015 15:58
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Min erfaring med diverse forhandlere i Oslo er at det er ganske så vanlig at man må ha en nær dialog med verkstedet for å sikre at alle mangler opprettes, og at det fort blir en ekstra runde om det er mye som må gjøres. Flere forhandlere ber kundene spesifisere på eget skjema hva verkstedet bør være spesielt oppmerksom på, selv ved fullservice.

Forstår at du er skuffet og frustrert over tiden som har gått med på Velo City - det er åpenbart et forbedringspotensiale - men slik jeg leser innlegget ditt har verkstedet fulgt opp din klage på mangelfull service ved å gi deg halv pris, gratis hjemlevering og deretter ny runde med service. Ingenting tyder på at gutta på Lysaker ikke ville ha ordnet også sentrering av styret og bytte av girwire om du hadde gjort oppmerksom på det etter siste runde.

Jeg er derfor i tvil om Velo City fortjener å bli hengt ut for dårlig service.

For øvrig kan du ta en titt på denne tråden: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1937184#Post1937184

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1962968 24/05/2015 17:31
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
@simm selve wiren var vel ganske hel, men plasten rundt var ødelagt pga steinsprut undenifra, så teipet hullet og satser på at den ikke ruster istykker med det første. Det går nok bra.

@Sepeda At det tar tid pga feil leversaner/bestillinger er en ting, men at man ikke ser at det mangler tenner på drev og at bremseklossene er helt nede på jernet synes jeg faktisk ikke er noe man bør si ifra om når man leverer sykkelen. Hadde alt vært OK etter den første servicen som jeg fikk halv pris og gratis hjemkjøring på (veldig bra!) så hadde jeg nok ikke lagt inn noe her, men jeg måtte jo ha sykkelen inn en andre gang for å få rettet opp ting, og selv etter denne runden var ikke alt gjort, da synes jeg det går greit å advare. "Hengt ut" er vel kanskje å ta litt i, dette er kun mine erfaringer. Etter et par runder. Føler meg selvsagt også litt som en "kjip kunde" hvis jeg nok en gang skulle kommet tilbake for å pirke på småfeil.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1962973 24/05/2015 17:51
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: retsirk
"Hengt ut" er vel kanskje å ta litt i, dette er kun mine erfaringer. Etter et par runder. Føler meg selvsagt også litt som en "kjip kunde" hvis jeg nok en gang skulle kommet tilbake for å pirke på småfeil.

Ser poengene dine, men det er nok langt kjipere for en ny fagforhandler som Velo City å ha en tråd som dette på forumet for "evig" tid ICON_WINK Terskelen for å legge ut innlegg om dårlige erfaringer bør etter min mening være høy i tilfeller der verkstedet faktisk er rede til å rette opp alle mangler og attpåtil gir redusert pris og gratis ekstratjenester som hjemkjøring.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963016 24/05/2015 19:06
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Hva med å begynne å skru selv hvis du har plass? 90% av vedlikeholdet kan du ta selv hvis ikke du har mer enn 9 tommeltotter. Da slipper du ufrivillige pauser grunnet feilbestillinger og en og annen skavank som mekanikeren overser.

For øvrig er det kompetente mennesker som jobber der, og denne historien må da virkelig høre med til unntakene?

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963026 24/05/2015 19:24
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
@Sepeda joda, mulig jeg er veldig pirkete og nøye, men etter et par forsøk regnet jeg med at alt skulle være gjort.

@OveR Hadde jeg hatt litt mer plass i kjellerboden og det spesialverktøyet som trengs hadde jeg kanskje gjort det. Det blir vel litt som å si hvis man har hatt bilen på verksted og ikke ting er fikset "hvorfor ikke bare gjøre det selv?". Man kjøper tross alt en tjeneste. Hadde jeg gått for den billigste servicen, så hadde jeg sikkert ikke klaget om man hadde oversett en wire eller bremsekloss.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963029 24/05/2015 19:32
perbl Offline
More than words
More than words
@OveR Hadde jeg hatt litt mer plass i kjellerboden og det spesialverktøyet som trengs hadde jeg kanskje gjort det. Det blir vel litt som å si hvis man har hatt bilen på verksted og ikke ting er fikset "hvorfor ikke bare gjøre det selv?". Man kjøper tross alt en tjeneste. Hadde jeg gått for den billigste servicen, så hadde jeg sikkert ikke klaget om man hadde oversett en wire eller bremsekloss.

"Spesialverktøyet" du trenger for å fikse de manglende du snakker om, dreier seg vel om et par unbrakoer og en kurant wirekutter, så den helt store innkjøpsrunden er det ikke som trengs ICON_SMILE Et par verktøy til, så tipper jeg du kan ta det meste av servicen som inngår i en sånn totalsjekk sjøl. Så kan man heller sette ut ting som demperservice og lagerpressing til verkstedene, der man gjerne trenger litt dyrere spesialting.

Plass har ikke jeg heller, men går du til et innkjøp av et mekkestativ går det jo fint an å sette opp dette utendørs når du skal skru sykkel, det er hvertfall min løsning sålenge jeg ikke bor et sted der jeg har plass til innvendig verksted.

Men ellers enig i at ting som slitte bremseklosser bør oppdages, det er jo ting som bør være blant det første man ser etter. Men alle kan ha en dårlig dag, og jeg synes nå verkstedet her bærer preg av å ta ansvar for tabbene, men mulig de da kun tok tak i de spesifikke tingene du nevnte.

Redigert av perbl; 24/05/2015 19:33.

Per B.
Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963032 24/05/2015 19:40
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
@perbi Poenget mitt her er vel strengt tatt ikke at det er veldig vanskelig å bytte et par bremseklosser selv, det gjorde jeg selv etter den første turen jeg hadde etter at jeg hentet den på servicen. Penget er at når man betaler relativt mye for at en mekaniker skal gjøre sykkelen i god stand for deg, så må man kunne stole på at de klarer å gjøre nettopp det. Hva om bremsene plutselig svikter i en brutal utforkjøring? Man har kanskje også ekstra høye forventninger til et merkeverksted.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: OveR] #1963074 24/05/2015 21:01
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: OveR
Hva med å begynne å skru selv hvis du har plass? 90% av vedlikeholdet kan du ta selv hvis ikke du har mer enn 9 tommeltotter. Da slipper du ufrivillige pauser grunnet feilbestillinger og en og annen skavank som mekanikeren overser.

For øvrig er det kompetente mennesker som jobber der, og denne historien må da virkelig høre med til unntakene?

mvh OveR

+1

Min helt subjektive oppfatning av sykling er at sykling er 40% av moroa mens mekkinga er resten. Og jeg har aldri hatt kjellerbod eller annen egnet plass til mekkingen...

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963085 24/05/2015 21:23
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Hva kreves for å bli sykkelmekaniker?

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: Tor Arne] #1963100 24/05/2015 22:05
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Sitat: Tor Arne
Hva kreves for å bli sykkelmekaniker?

Krever ingen ting, men er jo en forutsetning at du kan skru sykler. Kan også ta diverse kurs, men det er gjerne etter ansettelse. Har selv jobba 7 år som sykkelmekaniker.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: erijon] #1963102 24/05/2015 22:07
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Sitat: erijon

Min helt subjektive oppfatning av sykling er at sykling er 40% av moroa mens mekkinga er resten. Og jeg har aldri hatt kjellerbod eller annen egnet plass til mekkingen...

Hvis mekkinga er 60% kan du jo ikke sykle mye! Er ikke akkurat mye mekking på en tråsykkel ICON_TONGUE

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963146 25/05/2015 07:56
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen ganger får jeg inntrykk av at enkelte her på dette forumet mener det er umoralsk å ikke mekke sykkelen selv. At man kanskje ikke er en ekte terrengsyklist om man ikke kan rette bakhjulet og ta service på gaffelen lever jeg fint med.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963180 25/05/2015 10:10
F
force10 Offline
Entusiast
Entusiast
F
Poenget er jo her at man skal kunne forvente skikkelig arbeid hos et verksted, uavhengig om man mekker selv eller ei. Når man betaler masse penger for arbeid som ikke er gjort, skjønner jeg frustrasjonen. Når det er sagt, fikk trådstarter en relativt god kompensasjon, noe som kanskje kunne tilsi at kritikken er noe uberettiget.

Hørt verre historier enn dette. Min bror leverte Leftygaffelen til Sportsbua i Trondheim for noen måneder siden. Full service. Etter en måned ringte han for å spørre fremgangen. Da kunne de fortelle at de ikke visste hvor gaffelen var, og de måtte sjekke dette. Ukene gikk. Etter lang tid ringte de opp han, og sa at gaffelen var ferdig serva. I butikken før han tok med seg den "nyserva" gaffelen (montert på sykkelen), prøvde han å komprimere den. Pang sa det, og oljespruten sto i taket. Gikk resolutt ned til verksted, og sa at han ikke ville ha den tilbake før alt var i orden.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963185 25/05/2015 10:38
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå er jo dette den ene siden av saken vi her hører. Etter mange år i sykkelbutikk opplevet jeg stadig slike meldinger på diverse forum og facebook, fra kunder som akkurat hadde tatt en i hånden og takket for god service.

Hva som faktisk har skjedd ligger vel gjerne et sted midt i mellom.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963219 25/05/2015 12:30
S
stigoth Offline
Entusiast
Entusiast
S
Har selv nettopp stått å tatt en mekaniker i hånden og takket for god service. Dette gjorde jeg fordi ting gikk kjapt og prisen var grei. Begynte ikke å gå over sykkelen når jeg sto der å pratet med vedkommende da jeg regnet med at det han sa stemte.

Skal ikke henge ut noe firma men jeg regner med at tingene en har blitt enige om og som er spesifisert på en faktura faktisk er ordnet.

Når over 50% ikke er gjort eller slurvete gjort mister jeg all tiltro til plassen. Men ja jeg tok mekanikeren i hånden og takket for god service. Men det var FØR jeg fikk testet den.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963261 25/05/2015 15:12
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Litt rar denne holdningen til enkelte om at man liksom ikke skal kunne klage på service på et verksted. Det er jo en tjeneste som tilbys, de lever av å selge den, hvorfor skulle det være problematisk å dele erfaringer?

En annen sak er at det sikkert ofte bare dreier seg om småting, men når man leverer en sykkel på service forventer man jo at alt er på stell når man får den tilbake. Dessverre er det ikke alltid slik.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: larsdx] #1963272 25/05/2015 15:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: larsdx
Litt rar denne holdningen til enkelte om at man liksom ikke skal kunne klage på service på et verksted. Det er jo en tjeneste som tilbys, de lever av å selge den, hvorfor skulle det være problematisk å dele erfaringer?

Man skal selvsagt kunne klage. I dette tilfellet ble klagen ikke bare tatt til følge, prisen ble i tillegg halvert og ekstratjenester ble ytt. Det synes jeg er prisverdig og viser at forhandleren tar kunden på alvor og har et oppriktig ønske om å rette opp mangler.

Er det da riktig å gå ut offentlig (dette er ikke et lukket forum) med kritikk av en navngitt forhandler? Er man utsatt for en så stor urett at offentlig gapestokk er fortjent? Jeg synes ikke det.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: Sepeda] #1963282 25/05/2015 16:33
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Sepeda
Man skal selvsagt kunne klage. I dette tilfellet ble klagen ikke bare tatt til følge, prisen ble i tillegg halvert og ekstratjenester ble ytt. Det synes jeg er prisverdig og viser at forhandleren tar kunden på alvor og har et oppriktig ønske om å rette opp mangler.

Slik jeg leser det er det vel mer kompetansen enn serviceinstillingen han klager på. Hjelper ikke om de er greie hvis de ikke er i stand til å gjøre en skikkelig jobb...

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963294 25/05/2015 17:14
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Som Raoul Duke sier er det mer kompetansen det går på i mitt tilfelle. De prøvde for all del å rette opp, og de gjorde helt riktig i å gi meg gratis hjemkjøring og halv pris første gang.

Og selv om det bare er "småting" jeg har oppdaget blir det jo vanskelig å stole på at alt annet som skal ha blitt gjort faktisk har blitt gjort skikkelig? Jeg tror nok ikke de går konkurs på Velo City pga denne posten. Vurderte å legge anmeldelsen på Facebook, men det dropper jeg.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: larsdx] #1963418 25/05/2015 21:55
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: larsdx
Noen ganger får jeg inntrykk av at enkelte her på dette forumet mener det er umoralsk å ikke mekke sykkelen selv. At man kanskje ikke er en ekte terrengsyklist om man ikke kan rette bakhjulet og ta service på gaffelen lever jeg fint med.

Ingen ting umoralsk med det. Kjøp av tjenester er derimot noe av det mest moralske man kan gjøre for å opprettholde pengeflyten. Når det er sagt har jeg deg problemer med å forstå at aktive syklister ikke gjør enkle ting som å skifte kabler, justere gir og kanskje lufting nå og da. Jeg skjønner ikke at folk orker å forholde seg til verksted for så enkle oppgaver. Det må da også ta uforholdsmessig lang tid å bringe og hente til verkstedet. På lørdag sto jeg sammen med en i køa på et av Trondheims største verksted og så sur som han ble, med god grunn, så tror jeg han hadde hatt det bedre med et par timer i boden og selvhjelp ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963449 26/05/2015 06:52
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Som Raoul Duke sier er det mer kompetansen det går på i mitt tilfelle. De prøvde for all del å rette opp, og de gjorde helt riktig i å gi meg gratis hjemkjøring og halv pris første gang.

Og selv om det bare er "småting" jeg har oppdaget blir det jo vanskelig å stole på at alt annet som skal ha blitt gjort faktisk har blitt gjort skikkelig? Jeg tror nok ikke de går konkurs på Velo City pga denne posten. Vurderte å legge anmeldelsen på Facebook, men det dropper jeg.

Jeg skal ikke ta stilling til hvem som har rett eller om du har fått skikkelig dårlig behandling, men jeg er ganske sikker på at dersom verkstedet hadde tatt seg til rette og byttet kabler fordi de var slitt utvendig, byttet klosser og drev uten at de var 100% sikker på at de var utslitt, så ville det blitt kostbart for deg. Det finnes en del tråder her på forumet der dette har vært grunnlaget for misnøye. Ofte virker det som at det er komunikasjonssvikt mellom verksted og sykkeleier, og at forventningene ikke står i stil med det man faktisk har avtalt og betaler for, og at dette gjelder begge veier.

Jeg registrerer at du har opprettet en bruker her nå bare for å komme med kritikk av en butikk/verksted. Kritikk som ikke kan tilbakevises eller forklares av den andre part. Ikke bli overrasket om det dukker opp en representant fra nevnte verksted med sin versjon av denne saken. Heldigvis for forumet så skjer det ganske ofte, og det virker som at det er flere som har en god evne til å være selvkritisk og som klarer å rydde opp! Med det sagt, så regner jeg med du fortsetter å bidra på forumet med positive opplevelser og tips og triks, hvis ikke så er det bare skikkelig dårlig stil ICON_WINK

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: Brusdalen] #1963506 26/05/2015 08:39
G
gulper Offline
Fersking
Fersking
G
Sitat: Brusdalen

Jeg skal ikke ta stilling til hvem som har rett eller om du har fått skikkelig dårlig behandling, men jeg er ganske sikker på at dersom verkstedet hadde tatt seg til rette og byttet kabler fordi de var slitt utvendig, byttet klosser og drev uten at de var 100% sikker på at de var utslitt, så ville det blitt kostbart for deg. Det finnes en del tråder her på forumet der dette har vært grunnlaget for misnøye. Ofte virker det som at det er komunikasjonssvikt mellom verksted og sykkeleier, og at forventningene ikke står i stil med det man faktisk har avtalt og betaler for, og at dette gjelder begge veier.

De gangene jeg har hatt mine sykler på "full" service er det ut fra en meny som lister opp hva som skal gjøres ifm en "full service". Alt annet som eventuelt skal gjøres som ikke er listet i menyen må man opplyse om når sykkelen leveres. Hvis menkanikeren ser at noe bør/må skifes som ikke er i menyen, ringer han for å sjekke om dette skal utføres og oppgir samtidig pris for jobb og deler. Enkelt og greit for begge parter.
Forøvrig samme arbeidsmetoder som seriøse bilverksteder benytter.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: gulper] #1963545 26/05/2015 09:21
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
@Brusdalen Det som sikkert hadde vært lurt var å gå over, lage en liste med alt som kan/bør/må skiftes med nye deler for så å høre med kunden om det bare er å gå i gang å bytte. Det står jo også stort sett alltig opplyst at deler kommer i tillegg til prisen på selve servicen, så noen stor bombe bør det ikke være om det blir kostbart. Litt rart hvis man setter sykkelen på service og blir sur fordi deler mekaikeren mener er for dårlige byttes ut og det kommer en merkostnad på servicen.

Verkstedet må gjerne komme med sin versjon - jeg har fått en mail av de hvor de innrømmer at jobben på sykkelen min "gikk skikkelig skeis" - så jeg føler meg ganske trygg på at ikke de var helt fornøyde heller.

Du registrerer at jeg har opprettet bruker for å komme med kritikk som ikke kan tilbakevises av verkstedet samtidig som du sier at jeg ikke bør bli overrasket over om noen fra Velo City hiver seg på tråden her, litt selvmotsigende, men OK. Personlig synes jeg det er fint at man ikke bare legger igjen kommentarer når noe er positivt. Jeg savner ofte et mer nyansert bilde når jeg leter etter tjenester på nett selv. De fleste vil vel forstå at dette verkstedet sikkert kan ha hatt en dårlig dag, det finnes sikkert 100 positive omtaler på én dårlig. Samtidig som det på andre verksteder sikkert finnes 100 dårlige omtaler på én god.

Ikke se bort ifra at jeg kommer med andre innlegg på forumet, men ikke forvent de store mekketipsene fra denne kanten skull skull skull

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963561 26/05/2015 09:38
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig

Verkstedet må gjerne komme med sin versjon - jeg har fått en mail av de hvor de innrømmer at jobben på sykkelen min "gikk skikkelig skeis" - så jeg føler meg ganske trygg på at ikke de var helt fornøyde heller.

Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt i denne tråden; hvis de har gitt deg den tilbakemeldingen, og sykkelen er i orden, så skjønner jeg ikke helt poenget.

Etter å ha jobbet 7 år i butikk, har jeg også mange av de samme erfaringene som Alpers nevner her.
På et fryktelig generelt grunnlag: Jeg har evig tro på konstruktiv kritikk, og det må jo være i alles interesse å gi direkte konstruktiv tilbakemelding til den det gjelder, ikke på et forum.

Og joda, man sparer kanskje en del på å mekke selv, men selv om jeg kan skru det aller meste selv, leverer jeg inn sykkelen når jeg skal ha en del ting gjort, rett og slett fordi jeg ikke gidder å bruke tid på det. Så akkurat den biten har jeg full forståelse for.

// K

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963575 26/05/2015 10:14
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
@Brusdalen Det som sikkert hadde vært lurt var å gå over, lage en liste med alt som kan/bør/må skiftes med nye deler for så å høre med kunden om det bare er å gå i gang å bytte. Det står jo også stort sett alltig opplyst at deler kommer i tillegg til prisen på selve servicen, så noen stor bombe bør det ikke være om det blir kostbart. Litt rart hvis man setter sykkelen på service og blir sur fordi deler mekaikeren mener er for dårlige byttes ut og det kommer en merkostnad på servicen.

Du registrerer at jeg har opprettet bruker for å komme med kritikk som ikke kan tilbakevises av verkstedet samtidig som du sier at jeg ikke bør bli overrasket over om noen fra Velo City hiver seg på tråden her, litt selvmotsigende, men OK. Personlig synes jeg det er fint at man ikke bare legger igjen kommentarer når noe er positivt. Jeg savner ofte et mer nyansert bilde når jeg leter etter tjenester på nett selv. De fleste vil vel forstå at dette verkstedet sikkert kan ha hatt en dårlig dag, det finnes sikkert 100 positive omtaler på én dårlig. Samtidig som det på andre verksteder sikkert finnes 100 dårlige omtaler på én god.

Ikke se bort ifra at jeg kommer med andre innlegg på forumet, men ikke forvent de store mekketipsene fra denne kanten skull skull skull

Jeg har full sympati med din side av saken, men som KKippernes er inne på, så virker det som at de har vært interessert i å rydde opp når de har blitt gjort oppmerksom på det slurvete arbeidet de har gjort. For mange kunne denne opplevelsen ha vært grunnlag for en "God erfaring med Velo Citys verksted"-tråd på forumet, pga måten de har behandlet deg i ettertid. De kunne jo selvsagt ha snudd ryggen til og sagt at du har fått det du har betalt for, og krevd ytterligere timebetaling for mere jobb.

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963579 26/05/2015 10:20
HNK Offline
Besatt
Besatt
Joda, men det er de dårlige erfaringene man hører om, ikke de gode.

Er en viss online sykkelbutikk som har en svært lang tråd om dårlige erfaringer (og en del har også ført opp sine gode erfaringer). Jeg syns absolutt det skal være rom for å opprette tråder med dårlige erfaringer på forumet her, men jeg syns terskelen er for lav. Alle butikker, uansett om det er en matbutikk eller en bilforhandler, har flere eksempler på dårlig service/behandling av flere av sine kunder. Dette er som regel unntakene, og man skal være rimelig trygg på at grunnlaget for å ytre seg negativt mot en forhandler er solid.

Med det sagt, så mener jeg det er det i dette i tilfellet.
Trådstarter har bestilt full service ut fra en oversikt, og det er visse utskfitninger av deler som bør(skal?) ligge i en full service. Har tilgode å se en oversikt over servicer hvor full service ikke inkluderer nye wire og strømper.
Men dersom oversikten ikke hadde sagt noe, så kan ikke kunden forvente at dette er inkludert, og kunden kan derfor heller ikke forvente at dette er skiftet på eget initiativ av forhandlers verksted. Samtidig må det være slik at verkstedet sjekker bremseklossene for sikkerhets skyld og eventuelt tar en telefon til kunden og sier fra...

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963596 26/05/2015 10:38
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Hvis ikke bremseklosser(enten nye eller en vurdering av det som sitter på) skal være inkludert i full service så skjønner jeg ingenting.

Om du leverer en bil inn til service og den kommer ut med dårlige bremseklosser(som i ytterste konsekvens kan være skyld en ulykke) så tror jeg bilverkstedet stiller svakt. Det er lett å vurdere bremseklosser på sykkel, akkurat som på bil(kanskje ikke tromler, men like fullt). Forventningen til sykkelverkstedet må derfor være det samme. Det er uansett sykkelverkstedet som profesjonell part som har ansvaret for å avklare forventningene.

Ut på tur!

Re: Dårlig erfaring med Velo Citys verksted [Re: retsirk] #1963619 26/05/2015 11:19
R
retsirk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
@KKippernes Så at man ikke kommer til å bruke verkstedet igjen er ikke nok til å si ifra til andre om det? Det er selvsagt gitt tilbakemelding til verkstedet også, det skulle bare mangle. Som Supermann sier her, i ytterste konsekvens kunne bremsene sviktet midt i en utforkjøring, det kunne vært direkte farlig.

Men nå er det jo bra at denne tråden har blitt såpass utfyllende at folk kan se at Velo City har gjort det de kunne for å rette opp feilene de gjorde (les det i min første post) så får man jo velge selv hvor man setter sykkelen på service.

Jeg er litt overrasket over "gjør det sjæl" hvis ikke du er fornøyd-holdningene her. Selvsagt klarer jeg å bytte bremseklosser selv og andre småting, men det er ikke poenget.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå