Hei! Har fått virus på pc. Brukerprofilen til frua som har blitt rammet. Viruset heter cryptowall 3.0 Har fått fjernet selve viruset, men filet har blitt kryptert. Blant annet mange bilder. Noen som har tips til hvordan jeg skal få dekryptert filene uten å betale til bandittene?
Det er neppe mulig uten kryptonøkkelen. Et tips er å vente og se om noen forskere på et eller annet vis får dem i hende og slipper verktøy for å dekryptere filene, men bortsett fra det så er nok filene tapt, med mindre du har backup.
Jeg har dessverre slurvet med backup så jeg får gjøre ett forsøk med Option 3: Shadow Volume Copies
Om det ikke virker så får jeg bare vente å se om det kommer noen alternativ løsning senere. Ganske irriterende, men det er min egen feil at det ikke har blitt tatt backup.
Nei, har ikke hatt tid til å gjøre noe mer med dette enda. Skal prøve dekrypteringsverktøyene først men har ikke den helt store troa på at det vil hjelpe etter å ha googlet litt mer om dette viruset. Oppdaterer om jeg finner en metode som hjelper med å få dekryptert filene.