Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forslag til alpeby

Forslag til alpeby #1941728 04/04/2015 21:49
EgilS Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Fly er bestilt til Tyskland og vi leier bil for å komme oss ned til alpene og være der en ukes tid. Jeg kunne ha tenkt meg å bo i en ikke alt for stor by i Syd-Tyskland, Østerrike, østlige Sveits eller Nord-Italia. Jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag, men jeg liker Bolzano både i størrelse på sentrum og i stil (hva nå det er). Noen kriterier
- trivelig atmosfære
- koselige restauranter
- bra landeveissykling
- gjerne muligheter for buldring (inne/ute)

Et vintersportssted som er helt dødt på sommeren ønsker vi ikke.

Noen forslag?

Re: Forslag til alpeby [Re: EgilS] #1941732 04/04/2015 22:10
olechr Offline
More than words
More than words
Bolzano syntes jeg også er veldig fint. Tipper du ville hatt det knall i Riva del garda. Der har man hvertfall alt det du vil ha og mer til. (usikker om de har buldring inne)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Forslag til alpeby [Re: EgilS] #1941746 05/04/2015 06:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva med Livigno ? Er riktignok et turiststed på sommeren, men har alle fasiliteter for aktiv ferie (dog også usikker på det med inne buldring). Fine priser (stort sett, og strøkent for både landevei og mtb), mange nordmenn der (sikkert både pluss og minus det). Nær mange klassikere som Bernina, Passo Tonale, Stelvio, Mortirolio og Gava mht landevei, dvs kan sykles fra Livigno på en langtur.

Bakdelen er at det ligger høyt, og av den grunn er noe kaldt om kvelden, og når det er dårlig vær så er ganske stuck antar jeg.
Sånn sett er Riva som Ole foreslår ett bra alternativ, har dog kun vært der en kveld/natt i forbindelse med målgang Trans alp for noen år siden.

Sveits er dyrt nå syntes jeg, men Livigno gir jo tilgang til Sveits ganske greit for utflukter med og uten sykkel. Østerrike er det jo flust med steder som også lever på sommeren. Hva med Kitzbuhl eller Mayerhofen. Alpbach(tal) er en flott landsby nær tyske grensen som jeg tror er populær om sommeren også, men er ikke så stor da. På grensen til Italia, Sveits ligger også den Østerriske landsbyen Nauders, var vel den landsbyen jeg fikk best inntrykk av det året jeg syklet Trans alp, skikkelig koselig og gjennomført by som jeg tror lever bra på sommeren.

Anyway, god tur, alpene er digg sommer som vinter.

Re: Forslag til alpeby [Re: EgilS] #1941962 05/04/2015 19:55
laowai Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg synes Østerrike er trivelig og synes Zell am See og omegn er fint på sommeren. Check på alle kriteriene innenfor relativt kort avstand.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå