Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 15 av 57 1 2 13 14 15 16 17 56 57

Zwift

Re: Zwift [Re: jan erik] #2045840 04/01/2016 21:50
211 Offline
Entusiast
Entusiast
Hoi!

spørsmålet mitt er sikkert besvart flere ganger ett eller annet sted i forumet, men våger meg til å spørre likevel;
Ønsker å kjøre Trainerroad med Zwift i bakgrunn. Dette i seg selv er enkelt, men pr i dag har jeg kun 1 stk usb Ant+, og den klarte selvfølgelig ikke å kjøre både og...men jeg får kjørt Trainerroad i forgrunnen, men kun view på zwift.
Så mitt konkrete spørsmål, vil min Mac klare å kjøre begge disse programmene med 2 stk USB ANT+ sticks??
Er det noen spesielle folket anbefaler?
Jeg er av den utålmodige typen så jeg ønsker helst noe som kan skaffes snarest:=)

-Ronny-

Hilsen
Ronny
Re: Zwift [Re: jan erik] #2047299 09/01/2016 12:31
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Et spørsmål litt utenom. Etter 90 min forholdsvis hard ftp trening slo det en lett bris av ammoniakk når jeg dro av meg BIb en. Lukter ganske stramt salmiakk/ammoniakk av kun sitteputen. Ingenting fra resten av klærne. Vasker den etter bruk. Burde jeg bekymre meg?

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047309 09/01/2016 13:01
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Det har skjedd meg mange ganger og, er det ikke bare pga. Svette? Bør jeg bekymre meg og?! ICON_TONGUE

Edit: her er første artikkel jeg fant om det hvertfall http://www.bodybuilding.com/fun/ammonia.htm

En til http://time.com/4079549/sweat-smells-like-ammonia/

Trodde jeg spiste nok carbs jeg, men bør kanskje ete enda mer..

Redigert av Tommyv; 09/01/2016 13:11.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Zwift [Re: 211] #2047324 09/01/2016 15:21
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: 211
Hoi!

spørsmålet mitt er sikkert besvart flere ganger ett eller annet sted i forumet, men våger meg til å spørre likevel;
Ønsker å kjøre Trainerroad med Zwift i bakgrunn. Dette i seg selv er enkelt, men pr i dag har jeg kun 1 stk usb Ant+, og den klarte selvfølgelig ikke å kjøre både og...men jeg får kjørt Trainerroad i forgrunnen, men kun view på zwift.
Så mitt konkrete spørsmål, vil min Mac klare å kjøre begge disse programmene med 2 stk USB ANT+ sticks??
Jeg er av den utålmodige typen så jeg ønsker helst noe som kan skaffes snarest:=)

-Ronny-

Må ha to sticks ja, og det skal ikke være noe problem på mac.
Bestill fra sykkelkomponenter, sender veldig kjapt som a-post om du ønsker det.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Zwift [Re: Tommyv] #2047325 09/01/2016 15:23
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tommyv
Det har skjedd meg mange ganger og, er det ikke bare pga. Svette? Bør jeg bekymre meg og?! ICON_TONGUE

Edit: her er første artikkel jeg fant om det hvertfall http://www.bodybuilding.com/fun/ammonia.htm

En til http://time.com/4079549/sweat-smells-like-ammonia/

Trodde jeg spiste nok carbs jeg, men bør kanskje ete enda mer..

Hehe, forbruk av proteiner/muskler er kanskje ikke det man ønsker å oppnå med lavkarbo ICON_WINK

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047326 09/01/2016 15:26
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Haha, nei.. Jeg kjører ikke lavkarbo da men.. Det står i første artikkel at kroppen ikke nødvendigvis spiser seg selv først, men kan ta proteiner fra fordøyelsen først. Så det er ikke garantert at kroppen driver med kannibalisme selvom det lukter litt ammoniakk

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047495 10/01/2016 12:58
211 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Hoaas
Sitat: 211
Hoi!

-Ronny-

Må ha to sticks ja, og det skal ikke være noe problem på mac.
Bestill fra sykkelkomponenter, sender veldig kjapt som a-post om du ønsker det.

Hei,
Supert, takker!
-Ronny-

Hilsen
Ronny
Re: Zwift [Re: jan erik] #2047498 10/01/2016 13:38
trondav Offline
Entusiast
Entusiast
Ja,det går helt fint :-) Har selv kjørt det samme oppsettet på MacMini med 2x USB sticks på OSX.

Giant Propel Advanced 0, Scott Scale 910, Trek Madone 2.1
Re: Zwift [Re: Tommyv] #2047534 10/01/2016 16:53
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Haha, nei.. Jeg kjører ikke lavkarbo da men.. Det står i første artikkel at kroppen ikke nødvendigvis spiser seg selv først, men kan ta proteiner fra fordøyelsen først. Så det er ikke garantert at kroppen driver med kannibalisme selvom det lukter litt ammoniakk

Neida, men slik jeg har forstått det så er vel ikke forbruk av proteiner et godt tegn uansett, all den tid karbo og fett er lettere for kroppen å omsette til energi. Og det er vel gjerne når intensiteten på treninga blir så høy at fett ikke er et alternativ og karbolagrene er tømt at det går på proteinene løs.

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047563 10/01/2016 19:50
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Neida, men slik jeg har forstått det så er vel ikke forbruk av proteiner et godt tegn uansett, all den tid karbo og fett er lettere for kroppen å omsette til energi. Og det er vel gjerne når intensiteten på treninga blir så høy at fett ikke er et alternativ og karbolagrene er tømt at det går på proteinene løs.

For min del, uansett hvor hard eller lang økta et lukter det.. Og kun fra sitteputa. Resten av klærne har en mere sunn lukt.

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047569 10/01/2016 20:15
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg er fristet til å hoppe på Zwift-bølgen og har brukt ettermiddagen på å lese meg opp på ruller. Har blinket ut Elite Turbo Muin Smart B+ som aktuell, men finner priser fra 5 400 opp til 12 000+ for tilsynelatende samme rulle. Hva går jeg glipp av her?

Forslag til andre ruller med omlag samme funksjonalitet mottas med takk!

Redigert av Andersof; 10/01/2016 20:17.
Re: Zwift [Re: jan erik] #2047573 10/01/2016 20:24
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
den som koster 12000 kan motstand styres av programvare, dvs kommer det en bakke på f.eks zwift så blir det tyngre.
det kan ikke den blillige.

Re: Zwift [Re: Andersof] #2047576 10/01/2016 20:33
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Andersof
Jeg er fristet til å hoppe på Zwift-bølgen og har brukt ettermiddagen på å lese meg opp på ruller. Har blinket ut Elite Turbo Muin Smart B+ som aktuell, men finner priser fra 5 400 opp til 12 000+ for tilsynelatende samme rulle. Hva går jeg glipp av her?

Forslag til andre ruller med omlag samme funksjonalitet mottas med takk!

Så det lå en slik ute på Finn i dag for 3000,-.

Re: Zwift [Re: SoneX] #2047586 10/01/2016 21:05
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: SoneX
den som koster 12000 kan motstand styres av programvare, dvs kommer det en bakke på f.eks zwift så blir det tyngre.
det kan ikke den blillige.

Ahh, det var en liten "real" som skilte i navnet. Skjønner, takk!
Da spørs det om jeg drister meg på Tacx. Moro når terrenget styrer motstanden!

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047596 10/01/2016 21:40
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg bytta fra Bushido smart til Elite muin smart b+, angrer ikke ett sekund. Jeg tenkte også at VR ville være skikkelig digg, men jeg synes det er ganske deilig å kjøre drag med jevn motstand og kadens. Dessuten er motstanden på Muin supersmooth med veldig god road feel, og veldig stillegående.
Så man må vel nesten vurdere hva man vil ha, jeg likte ikke at bushidoen fikk mer og mer ujevn mostand jo tyngre det var. Også er jo Muin direct drive, å slippe bakhjul er herlig.

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047601 10/01/2016 22:00
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg bytta fra Bushido smart til Elite muin smart b+, angrer ikke ett sekund. Jeg tenkte også at VR ville være skikkelig digg, men jeg synes det er ganske deilig å kjøre drag med jevn motstand og kadens. Dessuten er motstanden på Muin supersmooth med veldig god road feel, og veldig stillegående.
Så man må vel nesten vurdere hva man vil ha, jeg likte ikke at bushidoen fikk mer og mer ujevn mostand jo tyngre det var. Også er jo Muin direct drive, å slippe bakhjul er herlig.

Gode poeng her! Skal sove på saken. Vinner lite på å legge inn bestilling i kveld, åkke som!

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047603 10/01/2016 22:04
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Jeg derimot bruker så og si utelukkende workout mode og synes erg-mode hvor programmet styrer Watten er helt fantastisk. I verste fall kan du bare gå ut av erg mode og styre selv som hoaas liker ICON_SMILE

Det at rulla styrer selv føler jeg presser meg ekstra. Jeg kan liksom ikke gi opp eller jukse med intensiteten..

Redigert av Tommyv; 10/01/2016 22:06.

Re: Zwift [Re: Andersof] #2047610 10/01/2016 22:45
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Gode poeng her! Skal sove på saken. Vinner lite på å legge inn bestilling i kveld, åkke som!

Det eneste aberet med rulla, er at watten er veldig snill, selv om den er konsistent. Jeg må bruke den i kombo med DC Rainmaker sin wattkurve, målt med quarq. Da er den veldig bra.
Bushido fikk jeg aldri konsistent, men den var et mandagsprodukt. Først gikk bremsa til f****, når det var fiksa (etter 1 mnd) gikk det ikke an å kalibrere den mer.

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047620 11/01/2016 06:58
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Det er grunnen til at jeg sikler på en tacx neo som ikke trenger å kalibreres eller aller helst en stages wattmåler eller no. Men da må jeg bytte krank på min billige cx

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047630 11/01/2016 07:39
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvilken krank er det du har på den?

Stages er også følsom for motstanden på rulla, har jeg funnet ut. Stages sliter med å rapportere riktig watt når motstanden er ujevn. F.eks økte brodern FTPen sin med 30w bare ved å bytte rulle, målt med samme stages arm.
Forskjellen var nok at han på Muin fikk jevn motstand i hele tråkket. Nå var ikke den tidligere rulla noen billigrulle heller, en Qubo Digital, men det er snodig at det skal ha så mye å si.

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047634 11/01/2016 07:45
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast

Stages er også følsom for motstanden på rulla, har jeg funnet ut. Stages sliter med å rapportere riktig watt når motstanden er ujevn. F.eks økte brodern FTPen sin med 30w bare ved å bytte rulle, målt med samme stages arm.
Forskjellen var nok at han på Muin fikk jevn motstand i hele tråkket. Nå var ikke den tidligere rulla noen billigrulle heller, en Qubo Digital, men det er snodig at det skal ha så mye å si.

Tilbake til Zwift, Muin og VR.
Ved bruk av Muin styrer man jo watt'en selv og jeg har ikke helt klart for meg hvordan dette funker i Wattopia. Ved stigning, blir da farten modulert av Zwift etter effekt/watt, tyngde og stigning%? Eller hur?

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047639 11/01/2016 07:53
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Farta di i Zwift beregnes ut fra vekt, watt, stigning, luftmotstand osv. Det er ganske så realistisk. Så med en "dum" rulle kan du dure rundt på 150 konstante watt og 90 kadens, farta endres etter terrenget.
Jeg pleier å gire litt i bakkene, så jeg enten må stå eller får en realistisk kadens/motstand sittende som jeg ville gjort i en utendørsbakke.

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047643 11/01/2016 08:01
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Farta di i Zwift beregnes ut fra vekt, watt, stigning, luftmotstand osv. Det er ganske så realistisk. Så med en "dum" rulle kan du dure rundt på 150 konstante watt og 90 kadens, farta endres etter terrenget.
Jeg pleier å gire litt i bakkene, så jeg enten må stå eller får en realistisk kadens/motstand sittende som jeg ville gjort i en utendørsbakke.

Skjønner! Og ligger du i et felt, så må du nødvendigvis dra på for å holde hjulet foran ved fartsendring/stigning. I tenkt tilfelle kan du da først øke fart ved å bruke tyngre gir, deretter legge på mer motstand fra rulla...?

Jeg kjenner jeg godt kunne gått for Bushido, såfremt jeg får levert et produkt etter spek. Men jeg er av typen som blir fryktelig gretten når leamikken ikke fungerer.
Det koker ned til: Får jeg det arti' i Wattopia med Muin'en?

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047645 11/01/2016 08:10
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg HATER når ting ikke fungerer, så du kan tro jeg var sånn høvelig fornøyd når jeg måtte låne en 10 år gammel Volare Mag rulle mens Bushidoen min var på rep, så fungerte den ikke etterpå heller.

Motstanden på Muin er progressiv i forhold til FART. Dvs at jo raskere du sykler jo tyngre blir det. Ingen fikling med hendler eller fjernkontroller for å justere motstand, det er bare å øke kadens eller skifte gir. Det blir litt som å sykle ute, skal du øke farta på flata kan du enten øke kadens eller gire, samme på Muin.

Ligger du i felt kan du tråkke mindre watt enn de foran, draftinga funker bra nå. Det gjelder å følge litt med på w/kg til de omkring deg, siden det er litt forsinkelse fra man spar på med krefter til avataren din reagerer.

Jeg tror du får det gøy uansett hvilken du går for. Personlig koser jeg meg mer nå enn med bushidoen (når den fungerte), rett og slett fordi det er så smooth motstand på Muin. Også er det bare å sette seg på, ingen kalibrering, pumping av dekk osv.

Re: Zwift [Re: Andersof] #2047648 11/01/2016 08:12
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast

Skjønner! Og ligger du i et felt, så må du nødvendigvis dra på for å holde hjulet foran ved fartsendring/stigning. I tenkt tilfelle kan du da først øke fart ved å bruke tyngre gir, deretter legge på mer motstand fra rulla...?

Jeg kjenner jeg godt kunne gått for Bushido, såfremt jeg får levert et produkt etter spek. Men jeg er av typen som blir fryktelig gretten når leamikken ikke fungerer.
Det koker ned til: Får jeg det arti' i Wattopia med Muin'en?

Case closed, takk!
En eller annen forhandler bør sende deg en vennlig tanke i løpet av dagen!
Tips til hvilken...? ;-)

Redigert av Andersof; 11/01/2016 08:12.
Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047652 11/01/2016 08:29
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T

Ouf! Dårlig nyheter. Tanken min var at da hadde jeg samme watt når jeg syklet ute, som jeg har på rulla inne. Har du noen andre løsninger på det tilfeldigvis?

Jeg tar "aldri" sykkelen av og på rulla, og sørger for å ha samme dekktrykk hele tiden. Jeg kalibrerer svært sjeldent, for de gangene jeg har gjort det har den alltid vist så og si likt..Er det dumt? ICON_TONGUE

Edit: BB86 Oval concepts eller.no, Fuji Cross 1.5 2014.

Redigert av Tommyv; 11/01/2016 08:30.

Re: Zwift [Re: jan erik] #2047655 11/01/2016 08:36
C
claav Offline
Entusiast
Entusiast
C
Jeg kjøpte Muin etter anbefaling fra Hoaas og er strålende fornøyd med rulla. Aldri noe tull og veldig fint med direct drive.

Tror det er mange som er utsolgt for denne om dagen, men disse har 1 igjen til bra pris. Link

Dette er ikke Smart versjonen så her må du i tilfelle kjøpe en Misuro B+ sensor i tillegg for å gjøre den smart.

Redigert av claav; 11/01/2016 08:49.
Re: Zwift [Re: jan erik] #2047656 11/01/2016 08:37
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser ut som de to største forhandlerne i Norge er utsolgt for Muin smart b+ i alle fall. BS har bushido.
Skal du ha Muin må du muligens sende en mail til Ørjan på Sykkelkomponenter å høre hvor raskt han kan levere, eventuelt bestille fra bike-components.de, bike24.com e.l.
Wiggle er også utsolgt, får ikke inn før starten av februar.

Re: Zwift [Re: Tommyv] #2047661 11/01/2016 08:46
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ouf! Dårlig nyheter. Tanken min var at da hadde jeg samme watt når jeg syklet ute, som jeg har på rulla inne. Har du noen andre løsninger på det tilfeldigvis?

Jeg tar "aldri" sykkelen av og på rulla, og sørger for å ha samme dekktrykk hele tiden. Jeg kalibrerer svært sjeldent, for de gangene jeg har gjort det har den alltid vist så og si likt..Er det dumt? ICON_TONGUE

Edit: BB86 Oval concepts eller.no, Fuji Cross 1.5 2014.

Har ikke noen løsning på det, forskjellen blir bare at du sannsynligvis måler litt høyere watt ute enn på rulla. Noe som i og for seg kan være litt trivelig etter en tung vintersesong ICON_WINK

Så lenge du får like tall fra gang til gang er jo alt i orden ICON_SMILE

Det er mulig du kan bruke Stages FSA BB386, men jeg ville sendt en mail til Stages europe om det først i så fall. De svarer alltid raskt og er hjelpsomme. Skal du kjøpe ny krank og stages blir det fort like dyrt som f.eks p2m krank, som måler all watt.

Re: Zwift [Re: Hoaas] #2047665 11/01/2016 08:49
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Oki! Takk takk!

Enig med like tall fra gang til gang, det som gjelder ICON_WINK

Takk for tips! Veit det for blir dyrt, må inn i tenkeboksen. Så mange kroner kunne jo fort gått inn i budsjettet til ny sykkel!

Side 15 av 57 1 2 13 14 15 16 17 56 57

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå