Hei, etter å ha lånt, leid etc. alle år tenkte jeg det var på tide å anskaffe eget utstyr. Noen som har tips om hvor slikt kjøpes til ok pris? Tenkte søker, stang + spade. Hva er det som gjelder av merker på søker om dagen, Barryvox?
Begynner å bli mye å velge i på markedet, og det er høyst subjektivt hva som er bedre enn det andre. Bare sørg for å skaffe deg en sender-mottaker som har tre antenner, for disse er enklest å søke med
Et ordentlig kurs, og trening, trening, trening, helst med eget utstyr Av utstyr - SM med 3 antenner, spade i aluminium (ikke plast) med godt håndtak og hull for rigging av slede, søkestand på 240+, og et klinometer.
Jeg gikk for BCA Tracker 2 ihht anbefalinger på VPG.no tidligere i dag. Har inntrykk av at dette er en robust og prisgunstig sak som er ganske populær. Mangler de aller mest avanserte funksjonene som jeg håper å aldri få bruk for ifm mange begravd på en gang.
HER http://www.mammut.ch/barryvoxtraining finner du en "online" trening for skredsøking. kan være kjekt å teste for både nybegynner å rutinerte. god reprise som en tar på 5min inne i godstolen. Erstatter IKKE virkelig trening utendørs!
NB! for de som er i Hemsedal så finnes det et "treningssenter" ved toppen av 8-seteren hvor en kan teste utstyret sitt og søke etter "personer" og husk at du starter med sekken på ryggen og utstyret ditt der! det er det som er reel situasjon så får du trening i å finne frem skredstand, sette den sammen, finne frem søker og få denne igang.