Neida, joda, men UGG har faktisk ganske bra utvalg vinterstøvler, og mye mer enn de bælstøgge greiene som fjortisene subber rundt i. Om det er innafor "ikke-androgyne menn"-kategorien er en annen sak...
+1! Jeg har et par som er på fjerde eller femte året nå. Ullforet er synnslitt, men de er fortsatt varme og gode! Ikke supervanntett men om du smører de godt så holder de deg tørr rimelig lenge.
Jeg passer str 43 av alt av FiveTen perfekt og har str 44 i denne modellen: http://trapessko.no/products/duckfeet-327-brun Jeg passa 43 i versjonen uten for, men det blei for trangt i den forete versjonen.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
+1! Jeg har et par som er på fjerde eller femte året nå. Ullforet er synnslitt, men de er fortsatt varme og gode! Ikke supervanntett men om du smører de godt så holder de deg tørr rimelig lenge.
Jeg passer str 43 av alt av FiveTen perfekt og har str 44 i denne modellen: http://trapessko.no/products/duckfeet-327-brun Jeg passa 43 i versjonen uten for, men det blei for trangt i den forete versjonen.
Høres bra ut. For jeg tråla akkurat samtlige Falkangerbutikker her i byen og fant omsider et par Duckfeet Odense på Solsiden som jeg tok med meg i en størrelse mer enn hva jeg normalt bruker (er normalt 43 på alt bortsett fra vintersykkelsko, alpinstøvler og klatresko).
Gratulerer med nye damesko(hehe). Neida, de var fine!
Noen som har noen tips med omtrent samme krav, men glidelås på siden? Jeg har blitt helt avhengig av det, så utrolig praktisk. De blir vel ofte ikke like varme og hundre prosent vanntette, men jeg er veldig varm av meg på beina, så har gått bra med de andre jeg har hatt. Jeg har også hatt samme problem, at de har gått i stykker.
Gratulerer med nye damesko(hehe). Neida, de var fine!
Noen som har noen tips med omtrent samme krav, men glidelås på siden? Jeg har blitt helt avhengig av det, så utrolig praktisk. De blir vel ofte ikke like varme og hundre prosent vanntette, men jeg er veldig varm av meg på beina, så har gått bra med de andre jeg har hatt. Jeg har også hatt samme problem, at de har gått i stykker.
Glidelås kan nok være praktisk om man har veldig omfattende snøring, da det fort frister å bare sparke av seg skoene, noe som vil medføre mer slitasje.
Jeg var litt usikker på hvor holdbar en glidelås vil være på en sko som skal brukes hver dag, så jeg holdt meg unna det i denne omgang.
Sålene er allerede nevnt. Problemet med de skoene er en kald og hard gummi_et eller annet _ nederst. Det betyr lester eller tykke sokker. I motsatt fall gnagsår. Og skulle man (være dum nok til å ) kjøpe slike så må du i tillegg passe på kjøpe de minst ett nr for store da de krymper ! når de usettes for fukt. Klok av skade har siden jeg gitt fra meg 2 par lundhags jaktstøvler som jeg har fått i gave.
Har såvidt tatt en runde med mine, så kan ikke gi noen dom ennå, men foreløping virker de bra. Lundhags skal brukes med to par sokker, ett tykt. Støvlene er ikke foret, dermed har man mulighet til å tørke dem over natten, noe som er vanskeligere med forede gore-tex. I tillegg må man gå dem inn, gjerne i fuktige omgivelser, for at læret skal formes.
Sålen er det Vibram som står for, og den ser minst like bra ut som på andre støvler jeg har testet.
Bruker str 46-48, og Lundhags er så langt de eneste fjellstøvlene som har passet i str 48 med tykke sokker på. De har modeller som er litt bredere, noe som passer meg bra.
Har stort sett bare lest positive ting om Lundhags, så jeg håper dere har vært uheldige.
Glidelås kan nok være praktisk om man har veldig omfattende snøring, da det fort frister å bare sparke av seg skoene, noe som vil medføre mer slitasje.
Jeg var litt usikker på hvor holdbar en glidelås vil være på en sko som skal brukes hver dag, så jeg holdt meg unna det i denne omgang.
Holdbarheten med glidelås har jeg ikke merket som noe problem, men heller at selve såla løsner etter en vinter eller to.
Skulle gjerne funnet noe ala dette som var skikkelig holdbare. Noen med tips? Og helst svart glidelås så det blir litt mer diskret.
Jeg investerte i et par Timberland Earthkeepers Rugged dagen før snøen begynte å falle i Trondheim. Var veldig fornøyd med timinga sånn sett, og foreløpig er inntrykket bra. Gode på foten, og vesentlig mer vanntett enn støvlene jeg brukte i fjor. Jeg handla hos Skillz i Nordre Gate, men fyren der sa det begynte å bli tynt med størrelser. Har sikkert ikke gått unna noe saktere etter at det kom snø.
Det var kanskje den peneste Timberlanden jeg har sett så langt. Får se hva et evt par nr to blir, kjenner det frister litt med under halve prisen for Wolverine på XXL pg.
Jeg sverger til Helly Hansen Elg. Skal kjøpe nye nå pga av ett evinnelig mas fra kona da de ikke er så pene lenger. Vil derfor nå gå til innkjøp av Elg 2 som nok er litt penere i fargen. Kjempesko, men er nok litt dårlig lufting i de. Man kan bli litt svett etter x antall timer.