Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Trondheimsfolk, ha dere ut!

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: Ski_og_sykkel] #1924830 18/02/2015 09:16
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ski_og_sykkel
Sitat: anderfo
Dette bildet (og det Morten skriver) bekrefter inntrykket mitt av føret slik det har vært de siste dagene, og at dette har vært uproblematisk med tjukksykkel i de fleste skispor i området (ihvertfall alle jeg har ferdes i både i Bymarka og på Jårakjølen).

Det tyder også på at Ski_og_sykkel enten er et forumtroll som bare ønsker å spre eder og galle, eller at h*n har en helt annen definisjon av "ødelagte skispor" enn det jeg har...

Jeg tror bare vi snakker litt forbi hverandre av og til.
Vårløypa er ikke maskinpreppa, av og til med scooter, men ofte bare en manuelt tråkka løypa. Da tror jeg de fleste er enige i at det er unødvendig dårlig gjort å sykle ide tte løse skisporet.

Kom igjen da, du blir tatt i løgn. Vi snakker ikke forbi hverandre her. Jeg spør deg pent og redelig om hva som foregikk på den aktuelle stien. Du forteller en historie om skispor ødelagt av syklister og så kommer det bilder som viser at det er oppspinn eller i det minste en grov overdramatisering. Jeg tror fortsatt at du kun er her for å piske opp en konflikt som først og fremst finnes inni hodet ditt. Lykke til videre med trollingen din.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: erikskon] #1924841 18/02/2015 09:31
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Nu har jag inte varit i vårlöypa iår så jag vet inte hur den var under den aktuella tiden men jag tror inte att man kan dra så stora slutsatser av en bild som ser ut att vara tagen i en backe. Det är fult möjligt att det fanns spår på andra ställen i löypa som blev sämre efter att någon syklat i dem.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: fredriks] #1924873 18/02/2015 10:23
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: fredriks
Nu har jag inte varit i vårlöypa iår så jag vet inte hur den var under den aktuella tiden men jag tror inte att man kan dra så stora slutsatser av en bild som ser ut att vara tagen i en backe.

Nei, og det var derfor jeg skrev "Dette bildet (og det Morten skriver) "bekrefter inntrykket mitt av føret slik det har vært de siste dagene."
Det var altså ikke basert kun på ett bilde fra ett punkt i løypa; det var også basert på Mortens beskrivelse og min egen oppfatning etter å ha vært på endel skiturer i Bymarka i det siste...

Jeg står ved min teori om at Ski_og_sykkel kun er et forumtroll.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: Ski_og_sykkel] #1924878 18/02/2015 10:30
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Dette bildet (og det Morten skriver) bekrefter inntrykket mitt av føret slik det har vært de siste dagene, og at dette har vært uproblematisk med tjukksykkel i de fleste skispor i området (ihvertfall alle jeg har ferdes i både i Bymarka og på Jårakjølen).

Det tyder også på at Ski_og_sykkel enten er et forumtroll som bare ønsker å spre eder og galle, eller at h*n har en helt annen definisjon av "ødelagte skispor" enn det jeg har...

Jeg tror bare vi snakker litt forbi hverandre av og til.
Vårløypa er ikke maskinpreppa, av og til med scooter, men ofte bare en manuelt tråkka løypa. Da tror jeg de fleste er enige i at det er unødvendig dårlig gjort å sykle ide tte løse skisporet.

Ja, nå snakker du forbi oss andre. Du beskrev i ditt opprinnelige innlegg ødelagte spor, lite snø, feite ryttere samt at det ikke var sykkelføre:
I dag hadde en to personer på feitsykkel ødelagt vårløypa igjen. Det er trist, for det er enste for lite snø til at løypene kan preppes. HVORFOR sykler folk i løypene?? Er ikke feithjula feita nok eller er rytteren for feit? Hvis det ikke er sykkelføre, ta heller ski ICON_SMILE

...men nå er vi endel folk som har ferdes i området nylig (Morten var der senest i går formiddag) uten å finne verken ødelagte spor eller løse forhold.
Ditt opprinnelige innlegg var altså basert enten på løgn eller at du har en helt annen definisjon av "ødelagte skispor" enn det vi andre har.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: anderfo] #1924893 18/02/2015 11:05
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: fredriks
Nu har jag inte varit i vårlöypa iår så jag vet inte hur den var under den aktuella tiden men jag tror inte att man kan dra så stora slutsatser av en bild som ser ut att vara tagen i en backe.

Nei, og det var derfor jeg skrev "Dette bildet (og det Morten skriver) "bekrefter inntrykket mitt av føret slik det har vært de siste dagene."
Det var altså ikke basert kun på ett bilde fra ett punkt i løypa; det var også basert på Mortens beskrivelse og min egen oppfatning etter å ha vært på endel skiturer i Bymarka i det siste...

Jeg står ved min teori om at Ski_og_sykkel kun er et forumtroll.

Nu var det faktiskt erikskon jag svarade och jag tänkte inte på vad du hade skrivit tidigare i tråden.

Enligt strava så verkar du inte heller varit i den aktuella löypan den senaste tiden och det är ju inte säkert att den har liknande underlag som löyperna som har preparerats med maskin dagligen. Det blåste också en hel del i söndags och en del av löyperna på henriksåsen hade ett lager nysnö över sig på söndagen (och det var ju också ett lager nysnö utanför löyperna). Möjligt att det samma gällde i partier av vårlöypan.

Jag var på ski på henriksåsen ons, tors, och söndag och jag klarar iallfall inte att utifrån det dra någon slutsats om hur spåren var i vårlöypan. Det var ju också så att det var rätt olika förhold varje dag.

Det är fullt möjligt att Ski_og_sykkel mest skriver för att provosera men det verkar ändå rimeligt klart att han var i den aktuella löypan i tirsdags och att folk hade syklat där den dagen.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1924999 18/02/2015 13:25
S
Ski_og_sykkel Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg og Morten har litt ulikt syn på ødelagte spor ja.
Ødelagt er kanskje for sterk ord.
Som at bilen ikke er ødelagt fordi om jeg skrapet litt i lakken, ikke sant?
Man kommer seg jo frem med ski der fortsatt, selv om jeg etterhvert valgte å lage mine egne nye spor.
Dere som kjenner vårløypa, hvorfor i all verden sykle der?

Redigert av Ski_og_sykkel; 18/02/2015 13:26. Rediger grunn: stavefeil
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925000 18/02/2015 13:28
S
Ski_og_sykkel Offline
Fersking
Fersking
S
Får ta bilder neste gang, hvis det er kriteriet.
Der vårløya fra Vintervannet kommer inn på "motorveien" like før Litjheia hadde syklene ramla gjennom noen steder, er det en viktig detalj?

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: erikskon] #1925003 18/02/2015 13:34
S
Ski_og_sykkel Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: erikskon

Kom igjen da, du blir tatt i løgn. Vi snakker ikke forbi hverandre her. Jeg spør deg pent og redelig om hva som foregikk på den aktuelle stien. Du forteller en historie om skispor ødelagt av syklister og så kommer det bilder som viser at det er oppspinn eller i det minste en grov overdramatisering. Jeg tror fortsatt at du kun er her for å piske opp en konflikt som først og fremst finnes inni hodet ditt. Lykke til videre med trollingen din.

Ikke noe løgn.
Jeg fortalte fakta, en syklist to veier, elelr to syklister en vei, såvidt jeg kunne se.
Skisporte var ikke preppa etter ca 5cm nysnø, men manuelt gått opp av kanskje 10 personer (vill gjetting selvsagt).
Sykkelsporene som vinglet frem og tilbake mellom og over høyre og venstre skispor, et onrådet på ca en halvmeter, ødela skisporet, etter min oppfatning. Det ble bedre å gå i nysnøen utenfor sporet, dvs en helt annen tur.

Det jeg lurte på var egentlig hvorfor morten og andre sykler i sporet og ikke "off piste" som burde være mye morsommere.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925004 18/02/2015 13:34
S
Ski_og_sykkel Offline
Fersking
Fersking
S
og beklager hurtig tasting med div feil!

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: Ski_og_sykkel] #1925252 18/02/2015 21:52
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Sitat: erikskon

Ikke noe løgn.
Jeg fortalte fakta, en syklist to veier, elelr to syklister en vei, såvidt jeg kunne se.
Skisporte var ikke preppa etter ca 5cm nysnø, men manuelt gått opp av kanskje 10 personer (vill gjetting selvsagt).
Sykkelsporene som vinglet frem og tilbake mellom og over høyre og venstre skispor, et onrådet på ca en halvmeter, ødela skisporet, etter min oppfatning. Det ble bedre å gå i nysnøen utenfor sporet, dvs en helt annen tur.

Det jeg lurte på var egentlig hvorfor morten og andre sykler i sporet og ikke "off piste" som burde være mye morsommere.

Som sagt - jeg gikk denne strekningen på ski søndag og mellom da og tidspunktet da du klaget over ødelagte løyper har det ikke falt noe snø. Det vil si at "skispor" unntaksvis befant seg i de få tilblåste områdene med fokksnø, siden mesteparten av løypa var avblåst skare. Dersom du ikke tåler at de tiltråkkede sporene i sporadiske forekomster av fokksnø ble syklet i stykker av en sykkel, er det deg selv du må endre på, ikke syklistene.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: Ski_og_sykkel] #1925401 19/02/2015 10:58
M
Morten Karlsen Offline
Fersking
Fersking
M
Et naivt spørsmål bare:

Er det ikke morsommere å sykle "off piste"?
Er ikke det vitsen med s.k. feitsykkel?
Hvis man er avhengig av at noen har laget skiløype for å kunne sykle så hatr man vel feil redskap eller det er ikke sykkelføre?

Ja, det ble tre spørsmål, men dere skjønner hva jeg lurer på ICON_SMILE

Jo - har sykla en god del utenfor alle løyper i det siste - men noen steder er det greit å sykle skiløypa. Og dette gjør jeg selvsagt ikke dersom det er så løst at jeg går gjennom. Jeg har altså snakket med MANGE skiløpere nettopp i Vårløypa som sier at dette IKKE er et problem mens Ski og sykkel insisterer på at dette er problematisk.. Men for all de - jeg har fått kjeft for å gå med pulk i Bymarka og jeg - så noen VIL jo gjerne krangle.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925407 19/02/2015 11:06
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Men så er jo pulk noe skikkelig herk da. Bedre sporødelegger skal man lete lenge etter :-)

Div. sportsremedier ...
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: universalis] #1925408 19/02/2015 11:08
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: universalis
Men så er jo pulk noe skikkelig herk da. Bedre sporødelegger skal man lete lenge etter :-)

Neeeeeei da. Bare man har rett pulk så går det bra.

(sykkelvognpulk)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925414 19/02/2015 11:42
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Sykkelvognpulk og fatbike. Gjerne med Irsk ulvehund som trekkhund i tillegg. Og svigermor til fots i bånd bak. Det ultimate hatmålet.

Big wheels keep on turning
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925573 19/02/2015 17:37
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Apropos pulk og hund, kombinert med bymarka. Var hjemom en tur for en del år siden på vinterferie. La ut på tur fra Granåsen med pointeren foran pulken og meg bak. En mer stressende skitur har jeg nok aldri hatt, ei løpsgal bikkje som hadde behov for å lange ut kombinert med dusinvis av skiløpere, gående og kuperte løyper. Det ble slalomkjøring mellom små og store skiløpere, andre bikkjer og gående. Turen ble en del kortere enn planlagt. Ikke var det hyggelig for de rundt meg, og langt i fra hyggelig for meg. Det eneste positive var godværet.

Siden den gang går jeg nesten aldri med bikkja i rushet, har blitt god på morgen og kveldsturer.

Apropos temaet; skiløypa var nok ikke like fin etter meg, bikkje i sporet, pulk i sporet og meg plogende bak i de fleste bakkene.

Div. sportsremedier ...
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925588 19/02/2015 18:39
perbl Offline
More than words
More than words
I dag hadde jeg meg ut for første gang på et par uker og tenkte meg en tur opp til Lavollen og bærstiene, men det var bare å gi opp prosjektet med piggfri fatbike.

Kom ikke engang opp til Baklidammen før jeg innså at jeg var fullstendig feilskodd der jeg begynte å seile sidelengs.

Men føret virket lovende for stisykkelen, så neste tur får bli med ICP.

Per B.
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925649 19/02/2015 21:01
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Sykla opp til Geitfjellet via Våttåkammen å tilbake ikveld med stisykkel og pigg. Det går forsåvidt greitt å sykle, men føret må karakteriserast som særdeles karakterbyggandes.. alt frå gjørme til blankis til gjennomslagsføre.

Redigert av TrondAM; 19/02/2015 21:03.
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: TrondAM] #1925656 19/02/2015 21:09
perbl Offline
More than words
More than words
Ja, det var vanskelig med min park som består av stisykkel med pigg og fatbike uten pigg. Holder man seg lavt nok i marka er nok stisykkel dugendes, men med en gang man kommer litt opp i marka tror jeg nok fatbiken vil være å foretrekke. Så spørs om et par Dillingers må kjøpes inn etterhvert.

Per B.
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925747 20/02/2015 08:54
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Førevurderingen til perbl og Trond stemmer svært godt med det jeg opplever rundt meg her i Fagerlia. For de som ikke har pigg, men abstinenser, så er store deler av Geita, det inni skogen, 100% snøfritt. Ikke store området, men man kan ha mye moro der oppe. Må baske seg gjennom en del gjennomglassføre opp dit dog... Raskeste vei vil være opp Våttåkammen.
Har selv tenkt meg en tur ut i dag og er veldig i tvil om det bli stisykkel med pigg, eller om jeg skal sjanse på et det er bedre fatbikeføre lengre oppe. Eller gå en tur ned til bye ICON_SMILE

Redigert av erikskon; 20/02/2015 08:54.
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: erikskon] #1925761 20/02/2015 09:07
Arne_And Offline
More than words
More than words
Skogstiene i Estenstadmarka bør på mye morro sist helg, ikke noe problem med smalpiggdekk. Stort sett var de sykkelbare oppover, bortsett fra den øverste skogstien. Der må man enten dytte opp eller sykle rundt via hytta.

Vi syklet også på en sti som går parallelt (vel, ikke helt) med nederste skogsti, den var utrolig bra, men jeg vet ikke hva den heter eller hvor den ligger på kartet. Skogstiparallellen kanskje?

Redigert av Arne_And; 20/02/2015 09:09.

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1925767 20/02/2015 09:12
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Hur är det utanför stiarna? Begynner det bli bart i skogen utanför stiarna på for exempel geitfjellet?

Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: Arne_And] #1925774 20/02/2015 09:17
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Arne_And

Vi syklet også på en sti som går parallelt (vel, ikke helt) med nederste skogsti, den var utrolig bra, men jeg vet ikke hva den heter eller hvor den ligger på kartet. Skogstiparallellen kanskje?

Jeg tipper du har helt rett. Det er forøvrig akkurat på denne tiden av året at Skogstiparallellen er best. Når det er vår/høst er denne for våt til å få noe flyt, da er den vanlige nedre skogsti bedre.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1927006 23/02/2015 18:33
S
SnorreSprett Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
På lørdag fikk jeg en bra tur med stisykkel og pigg. Byåsen butikksenter - Lavollen var hard og fin. Et sted mellom Lavollen og Kopperdammen svingte jeg av til venstre og fulgte et tjukkasspor/skispor. Tjukkassen hadde visst snudd, men jeg syklet (og gikk litt) på skare og snowboardspor til jeg kom fram på stien nedenfor Fjellseter. Anbefales egentlig ikke, men sikkert fint nedover på tjukkas. Tror det er dårlig føre mellom Fjellseter og Kopperdammen. Men resten av turen var bra. Syklet Snaken fra Fjellseter og videre til Stykket, Storfurua, Marken, Rønning, Saupstad, Granåsen. De skisporene som er oppgitt av løypemanskapene er steinhard, isete og fine. Jeg testet skaren et par plasser, og den var veldig hard. I de lavere deler av Marka flyter det med stisykkel også. Av de 28 km jeg syklet, så var ca 200 meter i "aktive" skispor, men selv der var det ststeinhardt. Så var det også sagt slik at jeg ikke blir beskyldt for vandalisme.

Redigert av SnorreSprett; 23/02/2015 18:41.
Re: Trondheimsfolk, ha dere ut! [Re: GeirK] #1927048 23/02/2015 20:15
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ville bare tipse alle sammen om at det nå også er en egen tråd om vinterføre i Trondheim under "sti". Jeg gir mine tips der ICON_SMILE

Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå