Canyon Aeroad CF SLX
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880731
29/10/2014 09:57
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Tror ikke den braketten vil fungere på Aeroad med integrert styre/stem pga det samme som nevnt over. Har kikket på den før
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880765
29/10/2014 11:04
|
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 862
Spartacus!
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 862 |
Da teiper du braketten fast 
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880767
29/10/2014 11:06
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Teiper ikke noe fast på en slik sykkel nei :-)
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: pharynx]
#1880768
29/10/2014 11:07
|
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 1,550
goerbi
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 1,550 |
Di2 virker veeeeeldig riktig. Hva er det folk flest skal med Di2? Girer kanskje marginalt bedre, men myyye dyrere og et helvete når det går i stykker og du står der uten mulighet til å gjøre noe som helst. Når du knekker bakgir eller hendel i velt er det også svindyrt med elektronisk. Hadde valgt DA9000 over alle elektroniske systemer 10 av 10 ganger.
Hjelperytter for Landevei! Landevei.no TVK Elite
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: goerbi]
#1880774
29/10/2014 11:15
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Di2 virker veeeeeldig riktig. Hva er det folk flest skal med Di2? Girer kanskje marginalt bedre, men myyye dyrere og et helvete når det går i stykker og du står der uten mulighet til å gjøre noe som helst. Når du knekker bakgir eller hendel i velt er det også svindyrt med elektronisk. Hadde valgt DA9000 over alle elektroniske systemer 10 av 10 ganger. +1
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880789
29/10/2014 11:43
|
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 68
smule
Medlem
|
Medlem
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 68 |
en av grunnane til eg vurderer di2 er å montere clip om tempobøyle med gir.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880809
29/10/2014 12:32
|
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx
Besatt
|
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835 |
Nå har jeg ikke sjekka priser, men Di2 kan ikke være mye dyrere enn DA9000. Og alle disse problemene jeg hører snakk om har jeg ikke merka noe som helst til. Mine erfaringer.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880815
29/10/2014 12:46
|
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 419
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 419 |
Jeg hadde Ultegra Di2 (10-delt) på min forrige sykkel, men valgte mekanisk DA9000 på min nåværende sykkel hovedsaklig for å få ned vekta. Forskjellen på nyeste generasjon Ultegra Di2 vs mekanisk DA9000 er cirka 0,5 kg (1.994 vs 2.478 gram). Det er vanskelig å finne andre områder på sykkelen hvor du kan høvle av tilsvarende mange gram uten at det koster uforholdsmessig mye. Etter å ha brukt DA9000 i et par måneder savner jeg ikke Di2, selv om det også har sine fordeler. Uten å ha gått vitenskaplig til verks med stoppeklokke: Jeg synes ikke hurtigheten på mekanisk giring står noe tilbake for elektrisk - kanskje snarere tvert imot - og presisjonen virker også å være helt utmerket. Det jeg likte best med Di2 var at det aldri var behov for å etterjustere girene, og jeg bomgiret aldri - men det virker ikke som mekanisk DA9000 er spesielt mer krevende å vedlikeholde heller. Om du tenner på elektrisk giring og ikke har noe imot å drasse på 500 gram ekstra, er Di2 digg. Samtidig skal det mye til for å være misfornøyd med DA9000. 
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1880820
29/10/2014 12:54
|
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
joje
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660 |
Oppgitt vekt på Aeroad CF SLX 9.0 er 6,95 kg og for 7.0 Di2 er 7,15 kg. Foruten mekanisk Dura Ace og Ultegra Di2 er forskjellen styre/stem. Kan den integrerte kombinasjonen være 300 gram lettere? Neppe.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: joje]
#1880830
29/10/2014 13:06
|
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 419
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 419 |
Oppgitt vekt på Aeroad CF SLX 9.0 er 6,95 kg og for 7.0 Di2 er 7,15 kg. Foruten mekanisk Dura Ace og Ultegra Di2 er forskjellen styre/stem. Kan den integrerte kombinasjonen være 300 gram lettere? Neppe.
Det har du nesten helt rett i; det er kun gruppesett, styre/stem, dekk og kranklager som skiller de to. Legger du sammen vekten til alle komponentene i Ultegra Di2 og DA9000 får du imidlertid en vektforskjell på cirka 500 gram. Vekt per komponent for Ultegra Di2 og DA9000: Hendler: 323 / 363 (+40) Kassett: 212 / 166 (-46) Kjede: 253 / 243 (-10) Krank: 765 / 703 (-62) Girskifter foran: 165 / 67 (-98) Girskifter bak: 270 / 158 (-112) Bremser: 340 / 294 (-46) Batteri: 150 / 0 (-150) Sum: 2478 / 1994 (-484) Hvorfor sykkelen kun er 200 gram lettere totalt da er mystisk, med mindre Shimano tøyser med oppgitt vekt?
Redigert av Sykkel-Erik; 29/10/2014 13:12.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: joje]
#1880832
29/10/2014 13:09
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Oppgitt vekt på Aeroad CF SLX 9.0 er 6,95 kg og for 7.0 Di2 er 7,15 kg. Foruten mekanisk Dura Ace og Ultegra Di2 er forskjellen styre/stem. Kan den integrerte kombinasjonen være 300 gram lettere? Neppe. Har prøvd å undersøke dette med styre/stem relativt grundig. Ser ut til at det integrerte styret/stemmet på 9.0 er en TYNGRE kombinasjon en de f.eks styr/stem på 7.0. Kan sjekke det når jeg får min om en uke eller 2 da jeg uansett skal bytte styreteip fjerne nooen shims......
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Sykkel-Erik]
#1880833
29/10/2014 13:10
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Oppgitt vekt på Aeroad CF SLX 9.0 er 6,95 kg og for 7.0 Di2 er 7,15 kg. Foruten mekanisk Dura Ace og Ultegra Di2 er forskjellen styre/stem. Kan den integrerte kombinasjonen være 300 gram lettere? Neppe.
Det har du nesten helt rett i; det er kun gruppesett, styre/stem, dekk og kranklager som skiller de to. Legger du sammen vekten til alle komponentene i Ultegra Di2 og DA9000 får du imidlertid en vektforskjell på cirka 500 gram. Hvorfor sykkelen kun er 200 gram lettere totalt da er mystisk, med mindre Shimano tøyser med oppgitt vekt? Se innlegget mitt over
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1884245
03/11/2014 13:20
|
Registrert: Jun 2014
Innlegg: 251
Callemacody
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Registrert: Jun 2014
Innlegg: 251 |
Du har ikke fått sykkelen din enda har du?
Etter noen lure handler på verdens børser siste måneden begynner pengene å brenne i lommen!
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1884303
03/11/2014 14:17
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Den blir sendt denne uken visstnok, var det som sto på bestillings bekreftelsen hvertfall
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: pharynx]
#1884414
03/11/2014 16:34
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 604
Vingleik Vaagal
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 604 |
Nå har jeg ikke sjekka priser, men Di2 kan ikke være mye dyrere enn DA9000. Og alle disse problemene jeg hører snakk om har jeg ikke merka noe som helst til. Mine erfaringer. Er ikke Di2 rimeligere enn DA9000? Frister pga selvjusteringen og det faktum at du kan kjøre utvkeslninga på kryss og tvers så mye du ønsker? Det ukule er ikke den ekstra vekten, men batterihelvete og ikke minst boksene man må koble til og klumpe til rammamed mindre du har en sykkel hvor alt ligger i ramma. (Batteriet må vel uansett på utsiden?). Verste som finnes er jo faktisk ledningskaos.
Redigert av Vingleik Vaagal; 03/11/2014 16:35.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1884867
04/11/2014 06:11
|
Registrert: Feb 2010
Innlegg: 132
Aska
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Feb 2010
Innlegg: 132 |
Batteriet ligger inne i setepinnen på de nyeste modellene fra Canyon.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Vingleik Vaagal]
#1884940
04/11/2014 08:27
|
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx
Besatt
|
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835 |
Nå har jeg ikke sjekka priser, men Di2 kan ikke være mye dyrere enn DA9000. Og alle disse problemene jeg hører snakk om har jeg ikke merka noe som helst til. Mine erfaringer. [...]Frister pga selvjusteringen. Dette. Tviler ikke på at DA er dårlig på dette punktet, men med Di2 har jeg aldri hørt lyden av kjede mot kjedeskifter ila. halvannet år. Det bare funker så bra. Tror uansett man blir fornøyd med både DA/Ultegra og Di2
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Aska]
#1885561
04/11/2014 20:46
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 10
MrBAW
Fersking
|
Fersking
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 10 |
Ringde Canyon (Norge) idag och de bekräftade att batteriet låg under vevlagret. Jag hade hoppats att det satt inne i ramen/sadelstolpen.
/Anders
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1885562
04/11/2014 20:48
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 10
MrBAW
Fersking
|
Fersking
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 10 |
Funderar på 8.0 för att få Di2, mest för att kunna ha tempopinnar på för Tri och då växla i tempoposition. Någon som vet om det finns adapterat för tex Zipp (som jag har) för denna typ av styren (flata/ovala på toppen)? Kunde gått för 7.0 men anser att de hjulen är värt uppgraderingen.
Redigert av MrBAW; 04/11/2014 20:51.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: MrBAW]
#1885732
05/11/2014 06:36
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Funderar på 8.0 för att få Di2, mest för att kunna ha tempopinnar på för Tri och då växla i tempoposition. Någon som vet om det finns adapterat för tex Zipp (som jag har) för denna typ av styren (flata/ovala på toppen)? Kunde gått för 7.0 men anser att de hjulen är värt uppgraderingen. Er de hjulene så mye "bedre" da? Samme vekt på de +/- 15-20 gram Alu(Exalith2 bremsebane på Mavic) Carbon bremsebane på Reynolds 52mm(Mavic) vs 62mm(Reynolds) Profil
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: MrBAW]
#1885750
05/11/2014 07:16
|
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660
joje
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 1,660 |
Ringde Canyon (Norge) idag och de bekräftade att batteriet låg under vevlagret. Jag hade hoppats att det satt inne i ramen/sadelstolpen.
/Anders Det høres rart ut, jeg har sett på mange bilder av Katusha-syklene, men kan ikke se et eneste batteri. Kan det være forskjell på Ultegra og Dura Ace? Eksternt batteri er en mulig dealbreaker for meg.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: joje]
#1885754
05/11/2014 07:20
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Ringde Canyon (Norge) idag och de bekräftade att batteriet låg under vevlagret. Jag hade hoppats att det satt inne i ramen/sadelstolpen.
/Anders Det høres rart ut, jeg har sett på mange bilder av Katusha-syklene, men kan ikke se et eneste batteri. Kan det være forskjell på Ultegra og Dura Ace? Eksternt batteri er en mulig dealbreaker for meg. Jeg har funnet et bilde hvor batteriet ser ut til å ligge sammen med kontroll boksen oppunder stemmet på den modellen med intergrert styre/stem Har sett på MAAAANGE bilder av Ultergra Di2 og ikke funnet ett eneste batteri utenpå rammen foreløpig. Men jeg ser på enkelte bilder at det er en gummi outlet på undersiden av kranken, kanskje batteriet er tiltenkt her men tatt vekk på bildene??
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: olavjoergensen]
#1885796
05/11/2014 08:17
|
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685 |
Det finnes løsninger med batteri i ramma, plasseres i seterøret, om det er tilfelle her aner jeg ingenting om.
Redigert av gare; 05/11/2014 08:17.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1886117
05/11/2014 15:01
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Prøvde "chat" funskjonen på Canyons sider i dag, sykkelen min sto i kø for å bytte styre/stem kombinasjon til ønsket stem lengde. Den jobben skulle bli gjort i dag eller i morgen så blir sykkelen sendt etter det. Som de selv sa så var det mulig den ble sendt før helga, uansett senest mandag til uka :-)
Redigert av olavjoergensen; 05/11/2014 15:02.
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: olavjoergensen]
#1886372
05/11/2014 23:14
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 10
MrBAW
Fersking
|
Fersking
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 10 |
Har ju inte testat att cykla på något av paren så tar till mig input från tex Cycling Plus test i detta fallet. Se tex: http://www.bikeradar.com/road/gear/categ...e-sle-14-48809/I samma test (issue 292) vann en kombination av Assault/Strike SLG. Relativt bra bromsfunktion (för carbon) tydligtvis.
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1886785
06/11/2014 18:02
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Æsj... Der kom kontra beskjeden, forsinket ca 2 uker. Sikkert fordi jeg har bestilt annet styre/stem enn orginalt
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1892651
21/11/2014 16:57
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Forsinkelse nummer 2 er herved ett faktum...... Det som skulle vært sendt i uke 45 blir nå tidligst sendt uke 48
Funderer fælt på hvorfor de sa inne på "chat" funksjonen for noen uker tilbake at sykkelen straks skulle sendes, altså om en dag eller to.... Er rimelig oppgitt av den behandlingen de gir kundene når ikke sykkelen blir sendt som forespeilet. Hadde de enda gitt noen form for beksjed som faktisk stemte med virkeligheten nå hadde jeg vært fornøyd som bare det. Jeg trenger jo ikke sykkelen akkurat nå uansett men man blir oppgitt av slikt alikevel
Redigert av olavjoergensen; 21/11/2014 17:04.
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: olavjoergensen]
#1892804
22/11/2014 11:56
|
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 419
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 419 |
Forsinkelse nummer 2 er herved ett faktum...... Det som skulle vært sendt i uke 45 blir nå tidligst sendt uke 48
Funderer fælt på hvorfor de sa inne på "chat" funksjonen for noen uker tilbake at sykkelen straks skulle sendes, altså om en dag eller to.... Er rimelig oppgitt av den behandlingen de gir kundene når ikke sykkelen blir sendt som forespeilet. Hadde de enda gitt noen form for beksjed som faktisk stemte med virkeligheten nå hadde jeg vært fornøyd som bare det. Jeg trenger jo ikke sykkelen akkurat nå uansett men man blir oppgitt av slikt alikevel Det er utrolig at de ikke har blitt noe bedre til dette siden i vår; da jeg gjennomgikk mine tre ukers unødvendige venting med minimal/ingen kommunikasjon fra Canyon, var forklaringen at de holdt på å bygge om fabrikk/lager. Det burde jo vært på stell nå?!
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1892907
22/11/2014 20:32
|
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 1,157 |
Ja, helt utrolig for en bedrift av denne størrelsen
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
Re: Canyon Aeroad CF SLX
[Re: Callemacody]
#1893114
23/11/2014 17:52
|
Registrert: Dec 2007
Innlegg: 134
El Pedro
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Dec 2007
Innlegg: 134 |
Kjøp noe annet istedenfor..?! Må man ha Canyon? Sikkert gode sykler, men om det skulle oppstå noe underveis så er det utrolig kjipt å ikke få benyttet seg av sykkelen fordi det tar ukesvis bare å få svar..
"It never gets easier, you just go faster." - Greg Lemond
|
|
|
|
|