Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

TREK, elendig kundebehandling.

TREK, elendig kundebehandling. #1847043 29/08/2014 18:08
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
S
suzuki421 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
3. juli: Knakk jeg Evolinken på min Trek Topfuel 9.8
4. juli: Ringte jeg Foss, for å høre hvordan det var med garanti. Bruktkjøp ga meg problemer med garantien. De ba meg bestille en ny fra den lokale Trek forhandleren.
Bestilte den på Focus sport i Elverum, skulle få den om 10 dager.
14. juli: Hadde ikke kommet.
18: juli: Fikk melding. Hadde fått bekreftelse på at de hadde den tilgjengelig i USA.
Bestilte den på nytt da. skulle få den om 2-3 uker.
8. aug. Kom ingen Evolink
Ukjent dato. Bestilte en gang til.
26. aug. Foss sier de har den inne, sender i løpet av dagen.
29. aug. Fremdeles ingen Evolink.
Pluss noen turer i butikken og telefoner.

Detta kaller jeg elendig kundebehandling.
Er det Focus sport i Elverum eller Foss som gir faan?
I dag er det 8 uker siden den første bestillingen.

Blir nok ikke Trek på meg flere ganger.
Noen forslag på hvordan jeg kan få tak i en Evolink?

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847062 29/08/2014 18:59
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Og formålet med denne tråden er?


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847071 29/08/2014 19:17
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 855
P
Paragon Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
P
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 855
Er du sikker på at butikken har bestilt den?

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: baronKanon] #1847072 29/08/2014 19:20
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
S
suzuki421 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
Sitat: baronKanon
Og formålet med denne tråden er?


Håper at noen har en ide om hvordan jeg kan få tak i en Evolink.
8 uker venting er for lenge, speiselt når delen er på lager.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: Paragon] #1847073 29/08/2014 19:24
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
S
suzuki421 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
Sitat: Paragon
Er du sikker på at butikken har bestilt den?


I følge Foss er den bestilt. Den var hos Foss tirsdag, skulle sende med en gang.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847081 29/08/2014 20:03
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 307
T
Therminator Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 307
Kan jo være underveis. Kanskje er det stress hos Foss pga Birken.

Trøst : En venn av meg har hatt sin Stumpy inne hos en sykkelbutikk i Oslo i 2 mnd. Skulle ha service på sin Fox bakdemper...

Plukkfeil hos Specialized i Nederland har jeg selv opplevd mer enn én gang.

Moral: 1)Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.
2) Ha alltid én sykkel i reserve.


Stifinner
Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847087 29/08/2014 20:07
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 103
O
Osvold Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
O
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 103
Jeg jobber der (Fokus Sport)og kan bekrefte at evo-linken er bestilt. Og den er "bestilt" hvertfall 1 gang, egentlig 2.
Har hatt kontakt med både innehaver og teknisk sjef hos Foss. Avtalen var at delen skulle sendes oss så fort den var på lager. Så hva som har skjedd er vanskelig for oss å si. Men når ting skal komme fra statene hender det at ting ikke alltid går etter planen virker det som (leveringstid).
Men når delen først er bekreftet på lager er det rart den ikkd er blitt sendt oss som avtalt. Men det hender det skjer glipper. I disse birkentider kan det nok hende det er nok å gjøre både for den ene og den andre, uten at det er noen fullgod unnskyldning.
Kjedelig og beklagelig er det uansett, spesielt for kunden som blir uten sykkel såvidt lenge.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847131 29/08/2014 21:59
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 278
A
Audittpåsykkel Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
A
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 278
Opplevde omtrent det samme på en Fuel ex 8. Trek har så fine sykler, men kan ikke kjøpes p.ga kundeservicen til Foss.

Har hørt dette flere ganger før, når skal importører i Norge forstå at de må ha deler på lager. Ja det koster penger, men ny del innen 24 timer ville vært toppers:-)

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: baronKanon] #1847161 30/08/2014 06:27
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 802
Ottoturbo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 802
Sitat: baronKanon
Og formålet med denne tråden er?


Sitat: suzuki421


Er det Focus sport i Elverum eller Foss som gir faan?

Noen forslag på hvordan jeg kan få tak i en Evolink?

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847243 30/08/2014 12:52
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 75
A
alfegutt Offline
Medlem
Offline
Medlem
A
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 75
Hei, jeg har vel også vært uheldig med noe i overkant drøy tidsbruk fra den leverandøren det her er snakk om. Men jeg liker Trek, og kjøpte den siste MTB-en min i Sverige av den grunn. Jeg måtte reklamere på feil krank (170mm venstre, 175 mm høyre, he-he). Men den fine var at det ordna Svensk importør/forhandler opp i sporenstreks helt glatt.

Kanskje du kan prøve Trek i Sverige, du bor jo ikke så langt fra grensen så kan de vel sende delen til nærmeste postkontor i Sverige, så fyller du bilen med billig øl og kjøtt i samme slengen.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: baronKanon] #1847358 30/08/2014 18:12
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 3,737
jens fredrik Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 3,737
Sitat: baronKanon
Og formålet med denne tråden er?


Tja, når en selger prøver å overbevise deg om at du bør gå for en Trek/Specialized/hvilkensomhelstmerkesykkel fordi du har butikk i nærheten og ikke er prisgitt postordrefirmaer som Canyon eller On-One er det greit å ha denne tråden i bakhuet.

Om disse importørene (son gjør sykkelen 20-50% dyrere) ikke kan levere deler på to måneder er det jo ikke noe bedre enn postordresjappene klarer. Sistnevnte aktører kan jo gå på lageret og sende det direkte til deg via vanlig postgang i stedet for den vanlige melkeruta gjennom importør og butikk.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847393 30/08/2014 19:11
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Niels Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 1,431
Ser at Foss Sykler (tviler på at feilen ligger hos Trek) ikke er blitt noe bedre enn da jeg sleit med dem da jeg drev sykkelbutikk i 2004 frown


2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: Audittpåsykkel] #1847719 31/08/2014 17:13
Registrert: May 2008
Innlegg: 4,927
Elgvenn2 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2008
Innlegg: 4,927
Sitat: Audittpåsykkel
Opplevde omtrent det samme på en Fuel ex 8. Trek har så fine sykler, men kan ikke kjøpes p.ga kundeservicen til Foss.

Har hørt dette flere ganger før, når skal importører i Norge forstå at de må ha deler på lager. Ja det koster penger, men ny del innen 24 timer ville vært toppers:-)

Kjøp sykkel som importeres av Beach Mountain, måtte få erstattet en del snåle skruer i demperopphenget på Zaskar 100-en min i sommer, og delene var på lager så det tok bare 1-2 dager å få de nedover. Det er vel ikke akkurat solgt bøtter og spann av disse syklene....

Har Trek stisykkel selv, håper den holder litt til....


Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847852 31/08/2014 19:35
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 1,720
torbis Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 1,720
Leit at et slikt tilfelle skal ødelegge synet ditt på en ellers utrolig kundevennlig importør. Håper du ikke ser deg blind på dette og at du får med deg hvor mye Foss Sykler har stilt opp for syklister med diverse utfordringer...

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847859 31/08/2014 19:43
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
A
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235
Min lbs sa Foss hadde kommet seg de siste årene. Med tanke på at det er en 5 år gammel sykkel så kan det gå litt tomt på reservelageret til Trek US. Det kom vel også en "oppgradering" av den linken om jeg ikke husker feil.

Klønete service iallefall.


Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847883 31/08/2014 20:18
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
Kjørt Hardrocx (3x) kjøpt på Glømmi Sport i Nittedal. Ikke så langt unna og støttet lokale resurser som kan være kjekt å ha en vakker dag.

Dagen før Raumerrittet i år fant jeg plutselig ut at girøret på min CVT hang i en tynn tråd å knakk faktisk under "klargjøringen". Ringte Glømmi som hadde på lager, men det var bare et kvarter til de stengte. Superkø på RV4 og kjørte en køfri omvei. Kom frem ti minutter etter stengetid, men fikk delen (de ventet så kjøpte to) så jeg har en til gode. Det gikk altså knapt en halvtime fra jeg skjønte at jeg hadde et problem til delen lå i hånda.

Som sagt en vakker dag var det kjekt å ha lokale resurser ;-)

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1847919 31/08/2014 21:06
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
erikskon Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 5,584
Da jeg hadde Trek var jeg alt annet enn imponert over hvor lang tid det kunne ta å skaffe noe så enkelt som nye lager til ramma, jeg tror de gjorde sitt beste, men når historien skal oppsummeres så krevde det daglig oppfølging over flere uker å gå det som var lovet. Jeg hadde spart både tid, penger og frustrasjoner ved å bestille alle delene selv.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: erikskon] #1849449 02/09/2014 19:34
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
S
suzuki421 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
Kan ikke vente lengere nå, så det ble avbestilling.
Ny bestilt fra Sverige.

Re: TREK, elendig kundebehandling. [Re: suzuki421] #1860516 20/09/2014 09:11
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
S
suzuki421 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 609
Svenskene kan service. Fikk den etter 8 dager (Hadde fått den på 5, om jeg hadde bestilt på en mandag i stedet for tirsdag)
Den var på lager både i Sverige og Europa.
Han kunne ikke skjønne at det skulle ta så lang tid i Norge.

Skal jeg ha Trek neste gang, da kjøper jeg i Sverige.
Håper jeg slipper å ha noe mere med Foss å gjøre.


Moderator  support