Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 18 1 2 7 8 9 10 11 17 18

Petter Northug Jr. Hva har skjedd?

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Lurifax] #1782702 07/05/2014 10:16
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Lurifax
Sitat: peterpan
Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også

Dagens

Antar du har festet sammen med han, rykter er rykter i min bok.

Du trenger ikke kjenne veldig mange flere skiløpere enn 2 som bor i Trondheim før du har minst to uavhengige kilder som kan bekrefte at dette ikke var første gangen Northug var sørpe full...

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Lurifax] #1782704 07/05/2014 10:19
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P

Han er jo ganske åpen om det selv (og jeg har ingen problemer med at idrettsutøvere tar seg en rotbløyte en gang i blant)
Quote:
- Når du snakker om justeringer; har det vært for mye byliv?

- Nei, det vil jeg ikke si. Når jeg er utenfor sesong har jeg tatt meg den friheten at jeg har kost meg litt. Slik har det alltid vært. Det har vært fokuset også at man skal koble med andre ting. Men jeg har ikke vært den som har oppsøkt byen når det begynner å nærme seg sommeren og høsten. Da er jeg dedikert til den jobben jeg gjør, sier Northug.

Redigert av peterpan; 07/05/2014 10:19.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1782719 07/05/2014 10:38
HNK Offline
Besatt
Besatt
At Northug har vært dritings tidligere kan jeg bekrefte selv. Les: etterfest etter Skarverennet. Dette gjaldt forsåvidt ikke bare Northug heller av langrennseliten:-)

Eldar Rønning er vel heller ikke helt ukjent med å miste lappen for uaktsom kjøring - dog understrekes at han ikke var beruset, bare fryktelig tung over gasspedalen.

Men å ha vært sørpe full en gang eller to i sitt liv, er faktisk helt OK, sammenlignet med å kjøre i fylla.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: bjerkseth] #1782744 07/05/2014 11:11
R
Raggedy Offline
Fersking
Fersking
R
Sitat: bjerkseth
Sitat: peterpan
Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også

Dagens

Du trenger ikke kjenne veldig mange flere skiløpere enn 2 som bor i Trondheim før du har minst to uavhengige kilder som kan bekrefte at dette ikke var første gangen Northug var sørpe full...

Jeg er ikke skiløper og har aldri bodd i Trondheim, men har sett Northug full på byen ved flere anledninger. Ser ikke noe galt i det, la nå gutten få være så normal som han kan ICON_SMILE Dette er noen år siden nå, men i samme periode høstet han inn medaljer, så det virker som han har klart å kombinere "kos" med prestasjoner tidligere.

Fyllekjøring er selvfølgelig noe helt annet og ikke greit i det hele tatt.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: HNK] #1782753 07/05/2014 11:18
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: HNK
At Northug har vært dritings tidligere kan jeg bekrefte selv. Les: etterfest etter Skarverennet. Dette gjaldt forsåvidt ikke bare Northug heller av langrennseliten:-)

Eldar Rønning er vel heller ikke helt ukjent med å miste lappen for uaktsom kjøring - dog understrekes at han ikke var beruset, bare fryktelig tung over gasspedalen.

Men å ha vært sørpe full en gang eller to i sitt liv, er faktisk helt OK, sammenlignet med å kjøre i fylla.

Okidoki, da gjenstår bare dumme valg da, han dreit seg ut -totalt.
Rotbløyte har vel de fleste vært innom både en og to ganger.
Greit fornøyd med at jeg ikke har gjort sånne tabber som dette, at alt fyllerøret en har vært med på er "kalkulert" kan jeg ikke helt si meg enig i. Heller i retning av at de som mener dette ikke har vært fulle nok, noe man i og for seg kan si seg fornøyd med.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: HNK] #1782812 07/05/2014 12:21
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: HNK

Nå er han vel ikke den eneste norske verdenscupvinneren på ski engang som har kjørt i fylla, men blir ikke særlig bedre av den grunn..

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1782813 07/05/2014 12:24
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1782825 07/05/2014 12:37
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: pedaIglipp
Sitat: eirikbk
So????
Det er i bunn og grunn bare flaks at det ikke gikk verre. Denne handlingen er så til de grader uforsvarlig at det er vanskelig å forsvare.

Edruskapskravet har et lite preg av symbolpolitikk over seg, all den tid trøtte, slitne, uoppmerksomme, hensynsløse og andre fysisk eller psykisk uegnede personer får kjøre fritt rundt.

Hadde man lovlig, i tillegg til det du nevner, vært PÆRE, ville vel trafikksikkerheten uansett gått til det verre?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1782837 07/05/2014 12:51
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Når man lar feilbarlige skapninger som mennesker kjøre rundt sammen på veien, kryr det av situasjoner hvor det bare er flaks at helt edru personer ikke kjører ihjel noen.

Jeg ser kontinuerlig trafikkoppførsel hvor en uventet handling fra en annen part ville medført at edru og samvittighetsfulle borgere hadde blitt drapsmenn.

Edruskapskravet har et lite preg av symbolpolitikk over seg, all den tid trøtte, slitne, uoppmerksomme, hensynsløse og andre fysisk eller psykisk uegnede personer får kjøre fritt rundt.

Jeg tipper de aller fleste har kjørt rundt i helt edru tilstand og hatt situasjoner hvor de ville kjørt ihjel noen om det kom en person hoppend ut bak en bil eller busk.

Å da hive seg på en hvisomatte og mene på at Northugen burde skamme seg for å kjøre ihjel en fiktiv person i en fiktiv hendelse, blir bare moralisme.

Hvis noen kommer hoppende ut en fra en busk foran bilen så er det vel ikke din feil om du kjører på vedkommende? Så sant du ligger i 40 i 40 sonen og ikke i 80 som det spekuleres i at Northug gjorde.

Moralisme? Så det er greit å kjøre i fylla, til og med råkjøre, så lenge det går greit?
Ja, det finnes andre grupper uegnede sjåfører på veiene, men det gjør ikke fyllekjøring mer greit. Jeg har ikke sagt noen ting om at han burde skamme seg for å kjøre ihjel en fiktiv person i en fiktiv hendelse. Ja, alle kan feile - og det gjør vi. Men det er utvilsomt å utsette seg selv og andre for fare ved å råkjøre i fylla.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: eirikbk] #1782843 07/05/2014 12:57
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Moralisme? Så det er greit å kjøre i fylla, til og med råkjøre, så lenge det går greit?

Nei, det er det ikke. Men, så lenge han faktisk ikke drepte noen, så er det meningsløst å mase om hvisomatte han hadde gjort det?

Han har satt sitt og andres liv i fare. Det er ille, og han vil straffes for å ha gjort det. Hadde han drept noen, ville straffen blitt strengere, men det gjorde han ikke, så da blir den ikke det.

Med andre ord: So?

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1782869 07/05/2014 13:21
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Blir ikke en god nok sammenligning. Fyllekjøring er forbudt, det er ikke nødvendigvis forbudt å ta livet til noen i et trafikkuhell hvor ingen er å laste. Fiktivt eller ikke så utsetter man andre for betydelig større fare ved å kjøre beruset.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1782887 07/05/2014 13:47
C
chippo Offline
Entusiast
Entusiast
C
Det gjør man hvis man fikler med mobilen, kjører når man er trøtt etc. også.

Misforstå meg rett. PN har gjort noe veldig dumt og fortjener den straffen han vil få, men man skal være litt forsiktig med å moralisere. Selv om jeg aldri har fyllekjørt så må jeg vel innrømme at jeg har gjort ting som bilfører som potensielt setter andre i fare. Ref mobilbruk.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1783015 07/05/2014 18:02
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Ellers har jo sogneprest Einar Gelius fått kritikk for sine holdninger til bilkjøring:
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Ille-av-bilisten-Gelius-7557605.html

Sitat: Aftenposten

Selv freser han opp Gudbrandsdalen som en hissig veps. Han kan virke rolig og avbalansert i talen, men i trafikken er han aggressiv.

- Datteren min er politi, hun liker ikke kjørestilen min så godt. «I løpet av denne turen, pappa, hadde du hatt to førerkortbeslag». Sånn pleier hun å si.

- Hvorfor så utålmodig?

- Jeg liker vel å kjøre fort, da. Også irriterer jeg meg over alle de elendige sjåførene. Sånne som ligger akkurat på fartsgrensen. De er de verste.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: sveinaa] #1783076 07/05/2014 19:40
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: sveinaa
Sitat: -Jan
Sitat: sveinaa
Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker???

Spørsmålet er jo kor bevisst han var da han satte seg i bilen. Nei, fylla er inga orsak, men det er vel ikkje tvil om at det skjer noko oppi hovudet til enkelte pga. at dei ikkje tåler alkohol i store mengder.

Joda, det har du trolig helt rett i, ikke tvil om at det skjer noe i hodet på folk, enkelte takler det dårligere enn andre. Det er derimot kun en forklaring -ikke en unnskyldning.
Verre at det er Petter? Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også, og således bikka terskeltreningen i alkoholinntak med et utfall mange av oss slipper. En bevisst gjerning med fullt overlegg er det neppe, det er en dum avgjørelse tatt i rus. Det må man også huske på. Petter satt neppe edru og bestemte seg for å kjøre i fylla senere på kvelden. Her er han nok også rimelig lik alle andre som tar dustete avgjørelser i fylla.

Dette er ikke en duste avgjørelse som feks å løpe naken rundt, være utro eller drite seg ut på annen måte i fylla. Alle som har førerkort vet at det er livsfarlig og forbudt å kjøre i påvirket tilstand. Det er heller ikke sånn at når man er full så glemmer man dette. Vil tro det heller handler om evnen til å ta en kalkulert risiko. Tipper og på at risikovurderingen som ble tatt kun handlet om muligheten for å bli tatt. Altså selvsentrert og ikke vedr. 3. manns part.

Selv om jeg sikkert kaster en brannfakkel nå. Det er faktisk like ille at PN kjører i fylla som at en narkoman som er påvirket dom bare av det setter seg i en bil og dundrer av gårde. Synes det er manglende dømmekraft å akseptere fyllekjøring på noen som helst måte. Man kan ikke se gjennom fingrene selv om PN er en kul kar som kan gå på ski.

Det er heller ikke slik at man glemmer å kjøre bil, fordi man er litt beruset. Jeg kjenner personlig flere, hele 2, som har attest fra fylkeslegen at de får lov til å kjøre bil valium-påvirket. Og disse damene, er ikke akkurat lynkjappe i vendinga utenfor bilen heller. M.a.o så er "samme rus" ufarlig, fordi fylkeslegen sier det er ufarlig. Doesn't fucking make sense, som så mye annet.

Man blir selvfølgelig ingen bedre sjåfør av rus. Kanskje muligens med et unntakt av amfetamin. Jegerpiloter brukte jo også dette for å fly bedre. Likevel omgjøres amfetamin-bruk til en promille-ekvivalent. Doesn't fucking make sense either, medisinsk. Valium Vs Amfetamin.

Legg det derre UANSETT argumentet på hylla. Det er sjåføren som er viktigste faktor UANSETT

Bilkjøring er farlig uansett. Personlig mest betenkt over farta. Behovet for spenning. Det var ikke en transport-etappe. Men søken etter action.
Langt mer alvorlig personlighetsbrist, enn å være blakk, kjøre forsiktig for å komme frem..

Dessuten var han ikke så full heller, såvidt jeg forstår, at man kan si han var "psykotisk". Det var rett og slett "above the law" mentalitet. Eller "fuck the law".

Men alle driter på draget en og annen gang. Kanskje dette var første gang for Northugen, kanskje ikke. Kommer han raskt tilbake til langrennen, så blir jeg mistenksom til om man virkelig har tatt lærdom av episoden.

Redigert av Abit; 07/05/2014 19:46.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1783098 07/05/2014 20:02
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Fyllekjøring er forbudt, det er ikke nødvendigvis forbudt å ta livet til noen i et trafikkuhell hvor ingen er å laste. Fiktivt eller ikke så utsetter man andre for betydelig større fare ved å kjøre beruset.

Noen er selvfølgelig å laste om man har kjørt slik at man ikke kan stoppe for enhver påregnelig hindring. Det står jo klart i trafikkloven.

At det ikke er så enkelt å stadfeste som et tall i et apparat, slik som promille eller fart, betyr ikke at det er noe mindre lovbrudd av den grunn.

Forstår godt hva du mener, men likefullt er det et mindre lovbrudd når folk ikke blir dømt. Det er vel utrolig sjelden (bortsett fra i ekstreme nød-tilfeller) man ikke dømmes om man blir tatt for promillekjøring. Det skjer titt og ofte at folk ikke blir dømt i trafikkulykker med personskader og eller dødelig utgang. Så per definisjon er det da et mindre lovbrudd. Hva ellers kan man si det er?

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: olechr] #1783282 08/05/2014 07:45
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: olechr
Sitat: hilmer
Når det er sagt så synes jeg fyllekjøring er langt mer tilgivelig enn f.eks. hvis han hadde begynt å stjele...
Synes egentlig at det er mye mer skremmende at så og si alle norske politikere stilte seg bak henrettelsen av Gadaffi...

Det er jeg helt uenig. Hvor mange dør av at folk stjeler i året? Fyllekjøring/rusmidler dreper ganske mange personer pr år. Er ikke så moro når en av dine nærmeste forsvinner fordi noen er ute å kjører i fylla. I Petter sitt tilfelle så var det jo ikke slik at han skulle hjem fra byen heller. Han var hjemme så stakk guttakrutt ut i fylla for å kjøre fort. Det er langt over stjele i mine øyne.

Jeg er enig i at konsekvensene av tyveri ikke er like alvorlige - ihvertfall ikke direkte. Men,. konsekvensene av å sykle litt for fort på en uoversiktlig sti eller hoppe over en uoversiktlig kant i en skibakke kan være vel så alvorlige. En jeg kjenner ble 100% lam etter en skiulukke der det kom en inn i en sperret bakke under trening. Jeg synes selvsagt at det var galt av han som forårsaket det, men ikke utilgivelig. Råkjøring i fylla på bygdene er et alvorlig, men ganske vanlig problem...og jeg tror det var bygdegutten som kom frem i PN her. Jeg synes også at det formildene at det faktisk skjer i fylla....da kan det bety at han faktisk er bedre når han ikke har drukket....hadde han stjålet i edru tilstand, så hadde han vært råtten rett inn i sjelen - hele tiden. Når det er sagt så mener jeg at fyll ikke skal gi lavere straff.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1783293 08/05/2014 08:01
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Joda, ser som sagt poenget ditt anonymous13, men dette er mer et spørsmål om selve trafikklovens utforming/dekning er rettferdig eller ei.

Det finnes en drøss medikamenter som er ulovlig å ta når man skal kjøre bil. Blir man tatt og disse blir påvist så dømmes man.

Det man ellers snakket om når man dro inn en fiktiv person er konsekvensen av å treffe vedkommende, for så å skade eller drepe denne. Har man drukket, eller inntatt andre rusmidler som kan påvises så er saken klar. Da dømmes man. Utover dette så plasseres utrolig mange uhell/ulykker i kurven hendig uhell da det ikke kan påvises en straffbar handling -til tross for at man altså har tatt et liv eller skadet noen alvorlig. Ergo kan man ikke sidestille dette med å kjøre i påvirket tilstand hvor man pr definisjon faktisk har brutt trafikkloven.

Uhell er pr definisjon ikke et lovbrudd, men det kan være det. Kjøring i påvirket tilstand ER et uomtvistelig lovbrudd. Så det er en vesentlig forskjell her, om man liker det eller ei.

Redigert av Lurifax; 08/05/2014 08:02.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1783345 08/05/2014 09:04
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Hva om jeg tar en sånn på deg da: Hadde du vært litt mere raus med støtte til uhjelpsprosjekter isteden for å kjøpe unødvendig dyr sykkel, så er det ikke sikker at lille Mamadou hadde trengt å dø den forferdelige dehydreringsdøden. Hæ? Hæ? Hvordan kunne du?!?

Edit: Og dette tilfellet er jo ikke fiktivt engang. Massevis av folk har dødd fordi du har prioritert å kjøpe ting du streng tatt ikke trenger.

Right.......

Uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor det mases om i medier om at det norske folk skal tilgi han. Vi har da ingenting å tilgi. Jeg føler hverken for å tilgi eller å bære nag. Heier på Petter uansett når han er i sporet. Men jeg kan likevel fordømme handlingen hans - som jeg også mener det trolig ligger en underliggende gal holdning til fyllekjøring bak - uten at jeg føler for å bedrive noen heksejakt. Det er andre instanser som skal utmåle straff.

Men det mest sjokkerende i denne saken er hvor lett folk tar på det faktum at han fyllekjørte; faktisk råkjørte i fylla. Det er enda verre enn "bare" å kjøre hjem fra fest fra A til B i fartsgrensen (hvis man en gang skal rangere alvorlighetsgraden). Om det bare var slik at han skulle hjem fra fest og bestemte seg for å kjøre, tilstreber å holde fartsgrensen og ble stoppet i promillekontroll. Da hadde det kanskje vært lettere å se det på som "alle kan gjøre feil". Men han valgte faktisk å dra ut og leke racerbilsjåfør fra sitt eget hjem. Det vil alltid henge ved han og jeg vil nok alltid tenke mindre om han som følge av dette, selv om jeg også kommer til å heie på han når han representerer Norge i skirenn.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Lurifax] #1783387 08/05/2014 09:53
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Joda, ser som sagt poenget ditt anonymous13, men dette er mer et spørsmål om selve trafikklovens utforming/dekning er rettferdig eller ei.

Det finnes en drøss medikamenter som er ulovlig å ta når man skal kjøre bil. Blir man tatt og disse blir påvist så dømmes man.

Det man ellers snakket om når man dro inn en fiktiv person er konsekvensen av å treffe vedkommende, for så å skade eller drepe denne. Har man drukket, eller inntatt andre rusmidler som kan påvises så er saken klar. Da dømmes man. Utover dette så plasseres utrolig mange uhell/ulykker i kurven hendig uhell da det ikke kan påvises en straffbar handling -til tross for at man altså har tatt et liv eller skadet noen alvorlig. Ergo kan man ikke sidestille dette med å kjøre i påvirket tilstand hvor man pr definisjon faktisk har brutt trafikkloven.

Uhell er pr definisjon ikke et lovbrudd, men det kan være det. Kjøring i påvirket tilstand ER et uomtvistelig lovbrudd. Så det er en vesentlig forskjell her, om man liker det eller ei.

Konklusjonen bruker loven som normativ moral. I den etikken, vil du finne mange paradokser. Hva med eiendomsskatten. Skatt på noe bankene stort sett eier. Hvordan forsvare det på en etisk logisk måte, i forhold til hva man ser av andre lovnormer. Det er et tyveri, p.g.a det misvisende navnet. Skatt i seg selv, er tyveri. Robin Hood tok fra de som ikke trengte så mye også. Gav til de som var i større nød

"En gjennomført fyr" vil jo måtte ta et etikk-valg et eller annet sted. Intuitivt så opplever jeg ikke så mange lovfanbois som veldig gjennomtenkte sjeler. De kan jo også være det. "I've searched through the books on human behaviour...." som Nick Cave synger. Let love in albumet. Så ender man og han likevel til slutt opp på noe meget enkelt.

Redigert av Abit; 08/05/2014 10:04.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: eirikbk] #1783400 08/05/2014 10:02
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A

Men det mest sjokkerende i denne saken er hvor lett folk tar på det faktum at han fyllekjørte; faktisk råkjørte i fylla. Det er enda verre enn "bare" å kjøre hjem fra fest fra A til B i fartsgrensen (hvis man en gang skal rangere alvorlighetsgraden). Om det bare var slik at han skulle hjem fra fest og bestemte seg for å kjøre, tilstreber å holde fartsgrensen og ble stoppet i promillekontroll. Da hadde det kanskje vært lettere å se det på som "alle kan gjøre feil". Men han valgte faktisk å dra ut og leke racerbilsjåfør fra sitt eget hjem. Det vil alltid henge ved han og jeg vil nok alltid tenke mindre om han som følge av dette, selv om jeg også kommer til å heie på han når han representerer Norge i skirenn.

"Helvete. Har ikke VISA-kort med meg. Jeg kjører forsiktig hjem. Er i stand til det".
Det er "fuck the law".

"Nå skal vi ha det gøy. Ut og ha litt action"
Det er "above the law".

Mentalitetsdifferansen er stor. Empati-forskjell. Denne differansen er litt nifs med Petter. Velger å tro at han av natur, på godt og vondt, er litt "above the law", og at han nå p.g.a selvbenekta motgang i hele livet og forvirring også var litt "fuck the law". Med det mediakjøret, så er det tilgivelig om han har blitt litt mer narcisissistisk enn han harhatt kontroll over.

Redigert av Abit; 08/05/2014 10:05.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Abit] #1783583 08/05/2014 12:46
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Abit

"Helvete. Har ikke VISA-kort med meg. Jeg kjører forsiktig hjem. Er i stand til det".
Det er "fuck the law".

"Nå skal vi ha det gøy. Ut og ha litt action"
Det er "above the law".

Mentalitetsdifferansen er stor. Empati-forskjell. Denne differansen er litt nifs med Petter. Velger å tro at han av natur, på godt og vondt, er litt "above the law", og at han nå p.g.a selvbenekta motgang i hele livet og forvirring også var litt "fuck the law". Med det mediakjøret, så er det tilgivelig om han har blitt litt mer narcisissistisk enn han harhatt kontroll over.

Enig i mye av dette.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: ] #1787034 13/05/2014 23:15
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
So????
Det er i bunn og grunn bare flaks at det ikke gikk verre. Denne handlingen er så til de grader uforsvarlig at det er vanskelig å forsvare.

Når man lar feilbarlige skapninger som mennesker kjøre rundt sammen på veien, kryr det av situasjoner hvor det bare er flaks at helt edru personer ikke kjører ihjel noen.

Jeg ser kontinuerlig trafikkoppførsel hvor en uventet handling fra en annen part ville medført at edru og samvittighetsfulle borgere hadde blitt drapsmenn.

Jeg tipper de aller fleste har kjørt rundt i helt edru tilstand og hatt situasjoner hvor de ville kjørt ihjel noen om det kom en person hoppend ut bak en bil eller busk.

Å da hive seg på en hvisomatte og mene på at Northugen burde skamme seg for å kjøre ihjel en fiktiv person i en fiktiv hendelse, blir bare moralisme.

Heeeeeeelt enig!!!!!!!

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1788778 15/05/2014 23:59
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
http://www.dagbladet.no/2014/05/16/sport/northug/coop/33325729/

Ble kanskje ikke mye enklere å være Petter Northug.
Ikke veldig overrasket over at det kom til å bli endringer, men dette blir en rimelig stor omveltning for han.

Har ingen formening om hva som er bra/best for han, men et eller annet sted går det vel en grense for hva fyren er i stand til å takle vil jeg tro.

Mon tro hvor dette ender til slutt. Ikke tvil om at unge Northug har og har hatt, og vil ha noen tøffe dager en god stund fremover også.

Hårda bud!

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1788869 16/05/2014 07:29
olechr Offline
More than words
More than words
Det var vel egentlig på tide. For de som ser det på utsiden har det virket veldig som noen nikkedukker de som er med rundt han. Får inn nye folk som ikke godtar like mye rør (festing og annet utenomsportslige ting) så kanskje han kan få opp farta på skiene igjen.

Problemet da er at da kunne han jo plustelig vært på landslaget likevel :-) Uansett så har han strengt talt ikke noe valg. Trur det blir tøfft å få inn en så stor samarbeidsparter for han igjen slik ting er nå.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1788880 16/05/2014 07:37
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Etter ett år, sett utenfra, så synes jeg det er merkelig at PN velger å fortsatt stå utenfor landslaget, hvis det sportslige er i fokus. Jeg kan ikke forstå at han skal klare å lage et bedre opplegg med bedre støtteapparat enn det han kan få på landslaget. Dessverre for PN så var der andre som kom ut av skyggen slik at han ikke lenger er den ene gullkalven som alle ligger flate for.

Jeg blir veldig overrasket (type gledelig såklart) om PN presterer og tar gull i VM til vinteren.

Redigert av Brusdalen; 16/05/2014 07:54.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Brusdalen] #1788893 16/05/2014 07:43
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Brusdalen
Etter ett år, sett utenfra, så synes jeg det er merkelig at PN velger å fortsatt stå utenfor landslaget, hvis det sportslige er i fokus. Jeg kan ikke forstå at han skal klare å lage et bedre opplegg med bedre støtteapparat enn det han kan få på landslaget. Dessverre for PN så var der andre som kom ut av skyggen slik at han ikke lenger er den ene gullkampen som alle ligger flate for.

Jeg blir veldig overrasket (type gledelig såklart) om PN presterer og tar gull i VM til vinteren.

Hvis det sportslige hadde stått i fokus hadde han jo ikke gått ut i utgangspunktet nei. Skiforbundets opplegg på langrenn overgår jo alt av støtteapperat uansett idrett her hjemme.

Ambassadør for Scott.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: olechr] #1788916 16/05/2014 08:00
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: olechr
Sitat: Brusdalen
Etter ett år, sett utenfra, så synes jeg det er merkelig at PN velger å fortsatt stå utenfor landslaget, hvis det sportslige er i fokus. Jeg kan ikke forstå at han skal klare å lage et bedre opplegg med bedre støtteapparat enn det han kan få på landslaget. Dessverre for PN så var der andre som kom ut av skyggen slik at han ikke lenger er den ene gullkampen som alle ligger flate for.

Hvis det sportslige hadde stått i fokus hadde han jo ikke gått ut i utgangspunktet nei. Skiforbundets opplegg på langrenn overgår jo alt av støtteapperat uansett idrett her hjemme.

Akkurat det er et godt poeng. En ny trener i team Northug, er prisgitt at Northug er fornøyd med han. Hvis treneren kjører den linja han mener er nødvendig, så kan han fort få sparken. Sikkert ikke lett å ha Northug både under og over seg på organisasjonskartet.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Dexter] #1788923 16/05/2014 08:03
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Dexter

Akkurat det er et godt poeng. En ny trener i team Northug, er prisgitt at Northug er fornøyd med han. Hvis treneren kjører den linja han mener er nødvendig, så kan han fort få sparken. Sikkert ikke lett å ha Northug både under og over seg på organisasjonskartet.

Det er nesten umulig å ha det slik. Er man som Bjørndalen så er det nok ikke noe problem. Men de fleste litt yngre utøvere trenger å ha noen som tørr å stoppe opp ting før det sklir ut. I northugs situasjon så sklei det bokstavelig talt rett ut av veien.

Ambassadør for Scott.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1788924 16/05/2014 08:04
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Northug har jo vært omringet av klovner, det har jo vært lett og se..
Kontroll på skia har de heller ikke hatt og knapt ingen idrett der utstyret er så viktig som på ski..

Nå tror ikke jeg han gidder å gjøre det som skal til for å bli best igjen uansett så da er det jo det samme hvem som trener han. Det viktigste nå er vel å beholde millionene og da nikker jo han til det coop sier..

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1788928 16/05/2014 08:07
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
PN har vist at han ikke har det som skal til for å lage sitt eget opplegg og plukke ut det riktige støtteapparatet for å få suksess. Får han enda en sesong med sykdom og manglende toppresultater så er det ingen som kaster penger etter han de neste årene.

Side 9 av 18 1 2 7 8 9 10 11 17 18

Moderator  support