Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no
|
Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no
13/12/2013 17:09
|
Nire
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Ser at Procycling.no skriver artikler om Unaas-brødrene som gir inntrykk av at de nærmest driver kriminelt. People for you - østerhus-ridley - manglende betaling - manglende utstyr - signaturforfalskning - rettsak. For en suppe! Det virker ikke bra, men samtidig er jeg litt forsiktig med å ta procycling.no for verdens mest etterrettelige nettside. Er det noen der ute som vet noe?
|
|
|
Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no
[Re: Nire]
13/12/2013 17:46
|
Vulturous
Entusiast
|
Entusiast
I følge Unaasbrødrene dreier detr seg om løgner, svik og utpressingsforsøk. Retten får avgjøre, men Procycling bør være forsiktig med å dømme noen uten faste bevis!
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
13/12/2013 18:06
|
bvp
Avhengig
|
Avhengig
Nå er det vel allerede falt en dom i en sak med de samme involverte så jeg er ikke så helt sikker på om procycling løper så stor risiko.
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
13/12/2013 19:04
|
TashkentTerror
Ringrev
|
Ringrev
Hva mener du med det bvp?
Det har falt en dom i et forhold mellom Unaas og en kreditor. Det betyr ikke at de også er "skyldige" i alle andre saker.
Men det er klart, å sparke noen som ligger nede medfører som regel en del mindre risiko enn å sparke noen som er store og sterke.
|
|
|
13/12/2013 19:05
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ser at Procycling.no Det virker ikke bra, men samtidig er jeg litt forsiktig med å ta procycling.no for verdens mest etterrettelige nettside. Hvorfor skulle ikke procycling.no være en etterrettelige side?
|
|
|
13/12/2013 19:18
|
bvp
Avhengig
|
Avhengig
Det er nå ikke snakk om en kreditor som leverer slanger og styretape da, og det ser jo ut som det er noen likhetstrekk også, påstand mot påstand, personer som først er med og så er de ikke med, avtalebrudd osv.
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
[Re: Alpers]
13/12/2013 21:38
|
Nire
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Ser at Procycling.no Det virker ikke bra, men samtidig er jeg litt forsiktig med å ta procycling.no for verdens mest etterrettelige nettside. Hvorfor skulle ikke procycling.no være en etterrettelige side? Du har rett. Dumt skrevet av meg. Jeg skulle nøyd meg med å skrive at jeg ikke har så stor sans for skrivestilen til Jarle Fredagsvik.
|
|
|
13/12/2013 21:49
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg synes generelt det er ganske underlig at det vises større skepsis til mediet som formidler saken, enn partene som er involvert.
Ikke helt ulikt det som gjaldt Lance Armstrong? David Walsh var jo en skurk helt til 2012..
|
|
|
13/12/2013 22:25
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
Virker som om Fredagsvik og procycling har virkelig satt seg inn i saken og prøver å videreformidle denne til oss så grundig som mulig, forhåpentligvis uten noe som helst bias. Kudos til de.
|
|
|
13/12/2013 22:50
|
TaNielsen
Entusiast
|
Entusiast
Jarle er seriøs fyr, så tviler ikke på det ham skriver..
|
|
|
15/12/2013 17:59
|
Nire
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Fredagsvik følger opp med ny artikkel i dag. Unaas høres verre og verre ut, men overskriften står heller ikke i stil med innholdet i artikkelen. Det er den type "sitater" som gjør det fristende å tvile på seriøsiteten i artikkelen. Ser forresten at Espen Unaas har kommentert denne artikkelen.
|
|
|
15/12/2013 18:54
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
Den overskrifta er skrevet utelukkende for å få fler klikk, den har ingen relevans til artikkelen i det hele tatt. Ellers skjønner jeg ikke hvem man skal høre på i denne saken..
|
|
|
15/12/2013 19:09
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Procycling har tradisjon for å piske opp stemninga med sensasjonelle overskrifter, det er i mine øyne useriøs og tabloid-aktig.
Håper ikke Landevei synker like lavt nå som en fusjonen nærmer seg. Han Jarle håper jeg sannelig ikke kommer med over, han kan heller få jobb på VG.
Når det er sagt er det da noen interessante historier de har gravet frem. Bare synn de ikke holder det 100% seriøst.
PS: Procycling har relasjoner til Joker Merida (historisk sett), så å kaste litt dårlig lys over konkurrentene har de jo gjort før.
|
|
|
[Re: Panda]
15/12/2013 19:14
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Procycling har tradisjon for å piske opp stemninga med sensasjonelle overskrifter, Har de det som tradisjon? Månedlig, ukentlig, eller er det noe du har sett ved enkelttilfeller? Håper ikke Landevei synker like lavt nå som en fusjonen nærmer seg.
Landevei har tatt over bladet ProCycling på norsk, som ikke har noe med nettstedet procycling.no å gjøre. Det er naturlig å tro når en ser navnet, men det er altså to vidt forskjellige ting.
Redigert av Alpers; 15/12/2013 19:14.
|
|
|
15/12/2013 20:09
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Landevei har tatt over bladet ProCycling på norsk, som ikke har noe med nettstedet procycling.no å gjøre. Det er naturlig å tro når en ser navnet, men det er altså to vidt forskjellige ting.
Jøss, det trodde jeg hvertfall!
|
|
|
15/12/2013 20:56
|
TashkentTerror
Ringrev
|
Ringrev
Panda, historisk sett?
Såvidt jeg vet har Procycling.no og Joker-laget samme eier og de holder til i samme lokaler.
Procycling.no opplyser aldri om dette når de f.eks. skriver artikler om Joker-laget. Litt mer seriøse aviser som f.eks. Aftenposten eller VG opplyser som regel alltid om det når de omtaler et annet Schibstedforetak.
Det betyr ikke at det de skriver er tull og oppspinn, men det kan jo være verd å ha det i bakhodet, og så kan man lure på hvorfor de ikke opplyser om det når ting de skriver strengt tatt ligger farlig nær tekstreklame for andre Intersponsforetak.
|
|
|
15/12/2013 23:02
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Procycling har tradisjon for å piske opp stemninga med sensasjonelle overskrifter, Har de det som tradisjon? Månedlig, ukentlig, eller er det noe du har sett ved enkelttilfeller? Jeg liker Procycling.no, men at de bedriver klikktitling er like åpenbart som det er beklagelig. For faste lesere er det både unødvendig og fordummende, men de håper vel å dra inn noen tilfeldige lesere via Nettavisens forside på den måten.
|
|
|
16/12/2013 16:55
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
En sak har alltid flere sider, se facebook hvor Unaas slår tilbake mot Procycling.no og Argon. En sak har alltid to sider (minst).
|
|
|
17/12/2013 12:42
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Jeg vil gjerne kommentere kort akkurat her.
Vi har en konflikt/diskusjon med ulike parter i laget som legges ned, og derfor har vi ikke mulighet til å kommentere detaljene i denne saken.
Men jeg kan forsikre om at jeg aldri noensinne i hele mitt liv har følt med så urettferdig behandlet som vi har blitt av Procycling.no. Måten de har konfrontert oss og andre med av utsagn er kun for å skape irritasjon og lure ut utsagn de kan bruke for å skape enda større "senasjoner" er bedrøvelig.
Jeg både håper og tror de fleste vil få et annet syn på saken når alle detaljer kommer ut.
|
|
|
17/12/2013 13:42
|
Spartacus!
Ringrev
|
Ringrev
Synes Procycling.no ikke holder seg helt passive i saken. De overskriftene de bruker er jo på nivå med VG sine, altså missledene og tatt helt ut av konteks.
|
|
|
17/12/2013 14:28
|
kandy
Fersking
|
Fersking
Overskriftene er for å få klikk, såkalte tabloide overskrifter. Synes procycling presenterer saken på en objektiv måte. De legger frem all informasjon og alle kommentarer de får tak i, uten å legge noen føringer for hvem som er skyldig osv. At overskriften er tabloid er vel fullstendig irrelevant så lenge hele saken er lagt skikkelig frem. Kan ikke dømme de som subjektive ut i fra det.
|
|
|
[Re: kandy]
17/12/2013 20:19
|
rockphotog
Besatt
|
Besatt
De lager en serie som heter "Unaas-saken" og ikke "Trøbbel hos Team People4you-Unaas Cycling". Helt objektive er neppe Procycling.no.
Og er det ikke på tide at denne Aike Visbeek dukker opp?
Venter spent på neste episode i denne farsen.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
17/12/2013 20:53
|
goerbi
Ivrig
|
Ivrig
Jeg må jo si jeg synes det er litt rart at Aike og organisasjonen bak laget som er "dritt", løgnere, amatører osv. Cykelcity var tross alt (et av) Skandinavias beste kontiilag i en årrekke før fusjonen med Unaas. At de plutselig skulle begynne å surre finner jeg lite sannsynlig. Hva gjelder Aike så har jo han fått jobb i world-tour laget Argos-Shimano. Hadde han vært så umulig som Unaas skal ha det til hadde han neppe fått en slik stilling. I tillegg ser jeg at Unaas til stadighet hevder at laget ikke hadde mekanikere som kun fikse utstyret (hjulene), det stemmer vel ikke akkurat helt, da laget har hatt flere mekanikere i årets sesong, men selv en god mekaniker kan ikke trylle frem hjul.
Hjelperytter for Landevei! Landevei.no TVK Elite
|
|
|
17/12/2013 20:58
|
kandy
Fersking
|
Fersking
Famler vel voldsomt om det er tittel på sak og overskrifter dere skal arrestere procycling på? Bagateller i mine øyne. Og neste episode er allerede ute på procycling: http://www.procycling.no/article3722037.ece
|
|
|
[Re: goerbi]
17/12/2013 21:52
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Jeg må jo si jeg synes det er litt rart at Aike og organisasjonen bak laget som er "dritt", løgnere, amatører osv. Cykelcity var tross alt (et av) Skandinavias beste kontiilag i en årrekke før fusjonen med Unaas. At de plutselig skulle begynne å surre finner jeg lite sannsynlig. Hva gjelder Aike så har jo han fått jobb i world-tour laget Argos-Shimano. Hadde han vært så umulig som Unaas skal ha det til hadde han neppe fått en slik stilling. I tillegg ser jeg at Unaas til stadighet hevder at laget ikke hadde mekanikere som kun fikse utstyret (hjulene), det stemmer vel ikke akkurat helt, da laget har hatt flere mekanikere i årets sesong, men selv en god mekaniker kan ikke trylle frem hjul. Dessverre kunne ikke noen av mekanikerne bygge hjul. Du kan ikke sammenligne Cykelcity.se og People4you-Unaas. Lagstrukturene og rollene i disse to lagene har vært helt forskjellig. Bare til opplysning.
|
|
|
18/12/2013 06:37
|
El Pedro
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Samme hvem det er som har skylden. Det er alltid to sider av en sak. Jeg nekter å tro at Espen og Emil har greid å ødelegge så jævlig alene.
"It never gets easier, you just go faster." - Greg Lemond
|
|
|
[Re: El Pedro]
18/12/2013 06:54
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Det virker jo veldig rart om dette rotet er intensjonen til unaas gjengen? En skal vel også være glad for at noen våger å satse penger i sporten. Jeg vet ikke mere enn det jeg har lest om denne saken, og at den har minst to sider er vel helt sikkert.
|
|
|
18/12/2013 08:22
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Uansett hvor mange sider denne saken måtte ha, så må Unaas gutta gå en runde med seg selv og evaluere hvor profesjonelle de egentlig har vært. Men utifra siste artikkel (og litt mellom linjene fra de foregående) så lurer jeg litt på han Aike her også. Kan virke som om han har håndtert dette laget litt vel stemoderlig - muligens fordi han har fått "mer spennende" oppgaver som har fanget hans oppmerksomhet. Jeg har selvfølgelig ingen anelse/peiling/fakta i saken, men jeg tillater meg å stille meg undrene til denne uroen til rytterne vedr hjul og utstyr: - Greit at man er lovet en 2013 Argon ramme. Men helt seriøst: Får man mental "meltdown" og angsbiteranfall dersom man sykler på en 2012 ramme med et par riper?? Er det grunn til å forvente at en ramme ikke holder mer enn én sesong og at ytterligere bruk må gjøres på eget ansvar med høy risiko for rammebrudd i fart og det som værre er? I så fall er dette enten veldig dårlig nytt for oss som kjører med samme karbonramme på tredje, fjerne og femte sesongen med aktivt trenings og rittprogram (har hørt at "age-groupers" er mer bajas på ritt enn proffa). - Eller så bør disse lagene begynne å bruke samme utstyr som oss andre, så slipper de å være redde for at det skal falle fra hverandre.... Bunner denne skepsisen ut i tanken på at Unaas-hjul er "kinahjul" med logo, og blir samme hjulet med en gang mye dårligere når fabrikke printer den ene logoen i stedet for den andre på produktene sin?? Er det egentlig snobberi som ligger bak denne "uroen" blant rytterne? Mulig jeg er for mye oppdratt av Rune Høydahl (som er klar og tydelig i sin tale på at folk må se å lære seg å ta seg av utstyret sitt!!), men virker litt snobbete å bare kjøre i filler greiene og forvente å få tilkjørt skinnende nytt?? Kan tippe flere har meninger om denne "brannfakkelen"  Jeg skriver ikke dette for å ta noen i forsvar. Jeg spiller bare mine tanker inn fordi jeg forsøker å fordøye og vurdere hva som blir skrevet i denne saken, ettersom den fremstår litt vel ensidig i dekningen.
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
18/12/2013 09:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Uansett hvor mange sider denne saken måtte ha, så må Unaas gutta gå en runde med seg selv og evaluere hvor profesjonelle de egentlig har vært. Men utifra siste artikkel (og litt mellom linjene fra de foregående) så lurer jeg litt på han Aike her også. Kan virke som om han har håndtert dette laget litt vel stemoderlig - muligens fordi han har fått "mer spennende" oppgaver som har fanget hans oppmerksomhet. Jeg har selvfølgelig ingen anelse/peiling/fakta i saken, men jeg tillater meg å stille meg undrene til denne uroen til rytterne vedr hjul og utstyr: - Greit at man er lovet en 2013 Argon ramme. Men helt seriøst: Får man mental "meltdown" og angsbiteranfall dersom man sykler på en 2012 ramme med et par riper?? Er det grunn til å forvente at en ramme ikke holder mer enn én sesong og at ytterligere bruk må gjøres på eget ansvar med høy risiko for rammebrudd i fart og det som værre er? I så fall er dette enten veldig dårlig nytt for oss som kjører med samme karbonramme på tredje, fjerne og femte sesongen med aktivt trenings og rittprogram (har hørt at "age-groupers" er mer bajas på ritt enn proffa). - Eller så bør disse lagene begynne å bruke samme utstyr som oss andre, så slipper de å være redde for at det skal falle fra hverandre.... Bunner denne skepsisen ut i tanken på at Unaas-hjul er "kinahjul" med logo, og blir samme hjulet med en gang mye dårligere når fabrikke printer den ene logoen i stedet for den andre på produktene sin?? Er det egentlig snobberi som ligger bak denne "uroen" blant rytterne? Mulig jeg er for mye oppdratt av Rune Høydahl (som er klar og tydelig i sin tale på at folk må se å lære seg å ta seg av utstyret sitt!!), men virker litt snobbete å bare kjøre i filler greiene og forvente å få tilkjørt skinnende nytt?? Kan tippe flere har meninger om denne "brannfakkelen"  Jeg skriver ikke dette for å ta noen i forsvar. Jeg spiller bare mine tanker inn fordi jeg forsøker å fordøye og vurdere hva som blir skrevet i denne saken, ettersom den fremstår litt vel ensidig i dekningen. Det med syklene skjønner jeg faktisk. Er man lovet en sykkel så er det kjipt om pluteselig noe annet kommer til en tid lenge etter det man skulle hatt 2013 modellen. Når det gjelder hjulene så vurderte jeg å importere noe av de samme hjulene. OG jeg skjønner godt at de gikk i stykker. Selv ødla jeg 3 sett på en samling på gran canaria :-P Er nok flere sider i denne saken. Men jeg trur ikke det er slik at alt Aike og de sier er bull ei heller motsatt. Men mye av det som nå kommer opp har det gått rykter om i lang tid. Og da er det ikke Procyling som har satt de ut. De plukker bare nå opp bitene:-) Men dere får lykke til med saken Unaas. Men trur dere hadde gjort det lurt i å ikke mene at alt som blir sagt er bullshit hele tiden. For det virker rart for alle rundt som har hørt om dette lenge.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
18/12/2013 09:49
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Skjønner at det er kjipt å ikke få det man er lovet. Skjønner bare ikke at man mener man ikke klarer å sykle ritt på en 2012 ramme.
Hvordan ble hjulene dine ødelagt? (spør av nysgjeriighet) Var det samme hjul, Unaas hjul eller andre typer "kinahjul" ?
|
|
|
|
|