Jeg har brukt Polar pulsklokker i mange år, og Strava på iPhone 5 det seneste året. Nå har jeg kjøpt Polars Bluetooth connector som skal passe med iPhone 5 for å få pulsdata inn på Strava, men det fungerer foreløpig ikke - enhetene blir ikke koblet sammen.
Jeg har sjekket at connectorn kobler til pulsklokken på vanlig måte - og bluetooth på mobilen bruker jeg daglig i bilen. I tillegg har jeg vært nede på XXL Sandvika og sjekket med en annen helt ny connector/pilsbånd - og den koblet heller ikke til min iPhone.
Hva er det jeg har misset? Normalt kobler seg anlegget i bilen til helt av seg selv. Når jeg har festet connectorn i pulsbåndet og aktiverer bluetooth for å koble til så skjer det ikke noe som helst på telefonen - den bare søker i det uendelige..
Håper noen kan komme med tips - er det andre som bruker Strava på iPhone og har klart å få inn pulsdata?
"Det er alltid en skam å snu, men av og til ganske lurt"
Gary Fisher Tassajara -2001, Gary Fisher Roscoe 3 -2010 Diamant Pinnacle R1 -2014, Cannondale F29 Carbon Team -2014
Re: Bluetooth pulsbånd som ikke kobler til iPhone 5
[Re: Lasse65]
#171578020/11/201320:12
For at puls beltet skal sende signal må du ha det på deg. Det at det registrerer puls er liksom av og på "knappen" Deretter er det bare å åpne strava eller endomondo og søke inn igjennom de programmene. Man skal ikke søke gjennom iPhonens eget Bluetooth oppsett.
Håper dette hjelper :-)
Redigert av Kayaq; 20/11/201321:43.
Re: Bluetooth pulsbånd som ikke kobler til iPhone 5
[Re: Kayaq]
#171583220/11/201322:03
Det funket med en gang da jeg aktivere devices på Strava!!! - og ikke brukte bluetoothoppsettet i det hele tatt. Men det sies ikke noe om dette i manualen. Og personalet på XXL visste heller ikke om det. Tusen takk for gode innspill!
"Det er alltid en skam å snu, men av og til ganske lurt"
Gary Fisher Tassajara -2001, Gary Fisher Roscoe 3 -2010 Diamant Pinnacle R1 -2014, Cannondale F29 Carbon Team -2014