Kort oppsummert, sånn jeg ser det: - Hvis man har problemer med syklingen i videoen, har man "ikke syklet nok". - Youtube-kommentaren min om at syklingen var "idiotisk, amatørmessig og klønete" var så drøy at den ble fjernet av videoeieren: https://www.youtube.com/watch?v=_2Vd0T1KgWw - Noen ser ut til å mene at jeg er sutrete over at jeg "mistet gruppa", og at jeg også skriver det på http://blodsmak.no/2013/10/borsen-8-timers-2013/ - Noen mener at kommentaren min på Youtube (og ovenfor her, antar jeg) bunner i at jeg er sutrete over å ha "mistet gruppa". - Den eneste kommentaren om syklingen i 2012-videoen er at den er helt OK. Ingen andre sier noe om syklingen.
Jeg synes alt dette er komisk, eventuelt tragikomisk.
Kort oppsummert, sånn jeg ser det: - Hvis man har problemer med syklingen i videoen, har man "ikke syklet nok". - Youtube-kommentaren min om at syklingen var "idiotisk, amatørmessig og klønete" var så drøy at den ble fjernet av videoeieren: https://www.youtube.com/watch?v=_2Vd0T1KgWw - Noen ser ut til å mene at jeg er sutrete over at jeg "mistet gruppa", og at jeg også skriver det på http://blodsmak.no/2013/10/borsen-8-timers-2013/ - Noen mener at kommentaren min på Youtube (og ovenfor her, antar jeg) bunner i at jeg er sutrete over å ha "mistet gruppa". - Den eneste kommentaren om syklingen i 2012-videoen er at den er helt OK. Ingen andre sier noe om syklingen.
Jeg synes alt dette er komisk, eventuelt tragikomisk.
Som jeg skrev til deg så fjernet jeg den kommentaren fordi den er svært lite konstruktiv ettersom du her bruker nedsettende skjellsord i din kommentar. Å kalle noen en idiot, amatør og klønete føler jeg ikke kvalifiserer som en innledning til en fornuftig dialog rundt hvordan det ble syklet i denne video'en. Som jeg skrev tidligere i denne tråden så ser jeg at det er episoder der som er kritikkverdige - som også påpekt av andre her - men det betyr ikke at jeg hadde kalt de som var der for idioter e.l.
Som jeg skrev til deg så fjernet jeg den kommentaren fordi den er svært lite konstruktiv ettersom du her bruker nedsettende skjellsord i din kommentar. Å kalle noen en idiot, amatør og klønete føler jeg ikke kvalifiserer som en innledning til en fornuftig dialog rundt hvordan det ble syklet i denne video'en. Som jeg skrev tidligere i denne tråden så ser jeg at det er episoder der som er kritikkverdige - som også påpekt av andre her - men det betyr ikke at jeg hadde kalt de som var der for idioter e.l.
Jeg skrev "Idiotisk, amatørmessig og klønete sykling i bytrafikk i begynnelsen av filmen", ikke at noen var idiot. Jeg brukte altså adverb, ikke skjellsord.
Jeg er glad mine turer til og fra jobb ikke blir analysert ihjel på et internettforum iallefall
Min sykling til jobb tåler fint at noen "analyserer" den, og det tror jeg gjelder mange. De fleste følger vel trafikkreglene, og er jevnt over ganske hensynsfulle?
Jeg synes ikke det er så mye analyse som skal til for å se at syklingen i vidoen kunne vært bedre, og det er jo nevnt flere ganger allerede. Som en service til menneskeheten har jeg fisket ut noen bilder fra videoen:
Sykling på rødt på Jernbanetorget:
Sykling på rødt på Jernbanetorget rett bortenfor:
Gulblink i kryss på Grønland, litt tett passering av fotjenger, vel?
Passering av tilfeldig syklist, med kanskje 20-30cm klaring - er det nødvendig?
Det er ingen alvorlige nesten-ulykker, men det hadde jo vært helt banalt enkelt å følge trafikkrelgne, og ta mer hensyn.
</blablabla>
Men EGENTLIG vil jeg jo høre at Dan har funnet på hva han skal gjøre med herremannen med temperamentet.
Men EGENTLIG vil jeg jo høre at Dan har funnet på hva han skal gjøre med herremannen med temperamentet.
Aktivt skal jeg ikke gjøre noe som helst. Men nå har jeg jo fått meg kamera så hvis jeg tilfeldigvis kommer bort i noe trøbbel med den samme fyren så ligger ting til rette for å gå videre med saken. På den annen side så har jeg syklet i Lommedalen i tolv år uten å ha vært borte i ham tidligere, så med litt flaks tar det tolv år til neste gang. (Jeg tilhører nemlig denne uvanlige kamerasyklistvarianten som ikke håper på å fange provokasjoner, sneiinger og vikepliktsbrudd på film. )
Re: Forsøkt kjørt ned av sint herremann
[Re: Dan]
#170684830/10/201313:13
Diskusjonen er død siden et par dager, uansett så er det en vilt lang tråd med så mye tull at det bare er tragisk... Og ja, Happy er "litt" ustrukturert...
#170685930/10/201313:29
(Jeg tilhører nemlig denne uvanlige kamerasyklistvarianten som ikke håper på å fange provokasjoner, sneiinger og vikepliktsbrudd på film. )
Hva med en "sakte TV"-aktiv variant av sykling til jobben: Time på time med sykling forbi biler i kø, satt sammen av noen måneders sykling. Dér tror jeg du har en vinner!
Hva med en "sakte TV"-aktiv variant av sykling til jobben: Time på time med sykling forbi biler i kø, satt sammen av noen måneders sykling. Dér tror jeg du har en vinner!
"Bærums Verk til Lysaker minutt for minutt", det ser jeg for meg blir en hit. Men hvor er bilkøene jeg skal filme da?
#170687030/10/201313:52
Hehe.. Jeg har laget "Glommastien minutt for minutt, vinterutgaven". 2 timer og 4 minutter med vintersykling og den har fått 448 views. Selvsagt er den også i 1080p.
[Re: OlaA]
#170687330/10/201313:55
Hehe.. Jeg har laget "Glommastien minutt for minutt, vinterutgaven". 2 timer og 4 minutter med vintersykling og den har fått 448 views. Selvsagt er den også i 1080p.
Å, som jeg elsker slike videoer. Støyen var skrekkelig her, men gud så bra bildet var!
Jeg så videoen nå og tenkte "Åh, en hårsår syklist som tar seg nær av hele samfunnet rundt ham".
"Va fan gör du?" Sykler videre.
Ja, han som la ut filmen var trådstarter til den tråden på happymtb, men de andre forumbrukerne der var kanskje ikke helt imponert over hvordan han kjørte... Så han fikk en ordentlig negativ reaksjon!
#170870103/11/201317:05
Svar til Dan sitt opprinnelige innlegg: Hvilken modell skal man kjøpe? Fant en kar på nettet som har utviklet en "Black Box" for sykkel. http://rideye.com/ Den har lang batteritid, og konseptet er at den bare lagrer filmen dersom en trykker på knappen, eller dersom en krasjer skjer dette automatisk. Egentlig et smart konsept, eller hva synes folket?
Fant en kar på nettet som har utviklet en "Black Box" for sykkel. http://rideye.com/
En slik vil jeg ha! Personlig ville jeg kansje vurdert å ta en runde med klistremerker da den er litt opplagt overvåkningskamera som den er nå riktignok.
Mulig dette er diskutert fra før av, men syns det er interessant at setepinnefeste er ekstrautstyr...det er vel få som er korka nok til å sykle MOT kjøreretningen, og om de gjør det så virker jo kameraet mot sin hensikt da det viser sort på hvitt at det er syklisten som gjør feil, altså kan man vel regne med at de fleste farlige situasjoner kommer bakfra..burde ikke setepinnemontering dermed være standard, og styremontert ekstrautstyr?
Trønder osv
[Re: Espen J]
#170905604/11/201311:48
Mulig dette er diskutert fra før av, men syns det er interessant at setepinnefeste er ekstrautstyr...det er vel få som er korka nok til å sykle MOT kjøreretningen, og om de gjør det så virker jo kameraet mot sin hensikt da det viser sort på hvitt at det er syklisten som gjør feil, altså kan man vel regne med at de fleste farlige situasjoner kommer bakfra..burde ikke setepinnemontering dermed være standard, og styremontert ekstrautstyr?
Tja... Jeg ville helst hatt begge deler. Sånn sett tror jeg kanskje også det hadde vært like greit å montere boksen et annet sted på sykkelen, og heller hatt to relativt små kameraer tilkoblet med ledning. Gjerne på størrelse med Lezyne sine femto drive lys, eller kanskje enda litt mindre.
Hvis kameraene i tillegg hadde vært relativt billige, kunne man hatt disse fastmontert på sykkelen/syklene, mens hovedenheten kan tas av med en hurtigkobling og enkelt flyttes fra sykkel til sykkel.
#170918504/11/201314:52