Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Phillips Hue, erfaringer?

Phillips Hue, erfaringer? #1697637 11/10/2013 07:18
maghva Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: maghva] #1698045 11/10/2013 18:43
S
Slickroots Offline
Fersking
Fersking
S
Har siklet lenge på de men aldri tatt steget ut. Har kolleger som har de og de er kule i starten, men de mister sikkert litt av sjarmen etter hvert. Hvis man kombinerer de med https://ifttt.com kan man jo lage mange kule rutiner med blinking i lyset når du får Mail osv... Sikkert stas!

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: maghva] #1698579 13/10/2013 09:03
maghva Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Ja, det er nok mest stas i starten, jeg tenkte litt på kunne ha lys på ifm ferie osv. og benytte det som hjelpemiddel til å få opp folket i tide før bhg;)

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: maghva] #1698888 13/10/2013 23:01
A
andycandy Offline
Medlem
Medlem
A
Har tenkt å satse på det i vårt nye hus. Kan dimmes, fjerstyres, ferdige moods og kobles til feks sonos vis du vil ha en diskofest;) valg framfor å ha feks x-comfort system http://www.xcomfort.no

Dette er nok ett system i en annen skala, med bla strømstyring, men det kostet visst rund 40 laken...

Skal si ifra når jeg har fått testet det!

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: maghva] #1699208 14/10/2013 14:27
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Dett som er helt ubegripelig for meg er at de ikke har lysbryter. Må man fram medmed mobilen hver gang man vil slå på lyset?

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: jens fredrik] #1699255 14/10/2013 16:09
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jens fredrik
Dett som er helt ubegripelig for meg er at de ikke har lysbryter. Må man fram medmed mobilen hver gang man vil slå på lyset?

Hvor mange av lyspærene dine har lysbryter?

Poenget med denne spesialpæren er vel uansett å gjøre spesielle ting, ikke å være en vanlig lyspære.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: jens fredrik] #1699409 14/10/2013 20:24
A
andycandy Offline
Medlem
Medlem
A
Du kan selvsagt slå av lyset på vanlig vis. men hvis du sitter i sofaen og ikke gidder å gå bort til lyset eller du vil dimme lyset når du skal se en film så gjør du det med mobilen.. hvis du kommer sent hjem i mørket kan du også slå på lyset via telefonen. Du kan be appen slå på lyset feks kl 07 i ett oppvåkningsmodus hvis du ikke liker flomlys i trynet når du står opp.

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-5760...-automagically/

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: rockphotog] #1699527 15/10/2013 06:37
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: rockphotog

Hvor mange av lyspærene dine har lysbryter?

Poenget med denne spesialpæren er vel uansett å gjøre spesielle ting, ikke å være en vanlig lyspære.

Ikke pæra, men systemet. Det jeg kunne tenkt meg var en liten radiostyrt dings man fester på veggen som fungerer som lysbryter. Alle andre systemer jeg har vært borti har det systemet. Jeg vil gjerne kunne slå av alt lyset i rommet ved å trykke på en knapp på veggen som vanlig, men at man også slår av små lamper som ikke er knyttet til punkter i taket etc. En liten enkel dings som det ville gjort systemet mye bedre.

Jeg er enig i at systemet skal gjøre spesielle ting, men jeg vil kunne kombinere de spesielle funksjonene med vanlig av/på når man kommer inn i rommet.

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: maghva] #1699614 15/10/2013 08:34
olechr Offline
More than words
More than words
Er helt enig at det er rart. For skrur man av lampa på vanlig måte vil man ikke kunne skru det på igjen hellermed mobil.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: olechr] #1699770 15/10/2013 12:29
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
Er helt enig at det er rart. For skrur man av lampa på vanlig måte vil man ikke kunne skru det på igjen hellermed mobil.

Akkurat! Jeg skulle gjerne dyttet en slik pære inn alle lamper på stua. Da hadde jeg fått i pose og sekk:
- Jeg kunne ha dimmet ned med fjernkontrollen når jeg skulle se film
- Jeg kunne styrt små lampetter med veggbryteren.
- Jeg kunne fortsatt styrt lyset i rommet med en bryter på veggen.

Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: maghva] #1699830 15/10/2013 14:17
tron Offline
Besatt
Besatt
Hue er tøft, men det er som dere sier noen ulemper ift. fysiske veggbrytere. Et annet system som er veldig tøft er Belkin WeMo, som også støtter IFTTT-tjenesten. Plutselig kommer det et system som kombinerer egenskapene til både Hue og WeMo, og som støtter både IFTTT og Harmony....
Markedet for rimelig og enkelt hjemmeautomatiseringsutstyr, som enkelt kan installeres i eksisterende elanlegg, kommer garantert til å vokse seg stort og funksjonsrikt i årene som kommer.

Forøvrig er det jo ikke noe i veien med å kombinere WeMo og Hue. Da får man en fysisk bryter (evt. også med bevegelsessensor), men man må forholde seg til to apper, og man må alltid sørge for at WeMo er på før man gir Hue kommandoer. IFTTT kan jo gjøre dette enda enklere, ved at IFTTT sørger for å skru på Hue idet WeMo går på.

Redigert av tron; 15/10/2013 14:28.
Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: jens fredrik] #1699924 15/10/2013 19:00
olechr Offline
More than words
More than words

Akkurat! Jeg skulle gjerne dyttet en slik pære inn alle lamper på stua. Da hadde jeg fått i pose og sekk:

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe det selv jeg. Helt til jeg skjønte dette. Får de til en bryter så er det jo et genialt produkt. Men frem til da så er det ikke all verden.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Phillips Hue, erfaringer? [Re: olechr] #1846853 29/08/2014 11:09
tron Offline
Besatt
Besatt

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe det selv jeg. Helt til jeg skjønte dette. Får de til en bryter så er det jo et genialt produkt. Men frem til da så er det ikke all verden.

Da er det bare å finne fram kredittkortet, gutter. Jeg fikk Hue Tap i går, og med fire programmerbare knapper på bryteren ble Hue-systemet plutselig mye mer interessant. Ser at Hue Lux-pærene også er klare for utsending nå, så da kan man spare endel på å droppe farge-LED og bare nøye seg med varmt, hvitt lys.

Redigert av tron; 29/08/2014 11:10.

Moderator  support