Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til helgetur?

Tips til helgetur? #1666513 23/08/2013 16:07
H
HåvardE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Fikk en tur til Fossheim Hotell til min 40-årsdag, som inkluderte både rypejakt og matkurs. Nå har dette desverre blitt avlyst pga lite ryper i fjellet, og spørsmålet er derfor hva kan dette erstattes med? Med i gaven var også barnepass, slik at fruen kunne være med på tur. Dette medfører at turen helst skal foregå den avtalte helga (siste i september) for at det ikke skal bli for vanskelig. Har fundert og googla litt etter alternative reisemål, og har funnet ut at jeg må teste om dette forumets genialitet slår til igjen. Er det noen som har forslag til et reisemål med: 1) fine områder for sykling, 2) gode muligheter for bespisning, 3) muligheter for andre aktiviteter, og 4) gjerne på fjellet.

Tanken er at det skal være en aktiv helg, men med høy grad av komfort og god mat og drikke. Som et eksempel har jeg vært i kontakt med Canvas Hotel i Telemark, og det kan la seg ordne en annen helg enn det som var planen (jeg driver å sjekker om en omorganisering er mulig).

Noen gode forslag?

Håvard

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Tips til helgetur? [Re: HåvardE] #1666522 23/08/2013 16:18
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
Er jo alltids en fin sykkeltur å sykle langs bandak-kanalen. Ta med mat og lag en picnic ut av det på turen. En populær turist-variant er å ta båten opp slusens i kanalen og sykle ned igjen, evt motsatt.

Re: Tips til helgetur? [Re: HåvardE] #1666534 23/08/2013 16:39
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
# 1 Dra til Lom og Fossheim. I stedet for jakt sikter du på skikjøring på Juvass (fine forhold! http://www.gpss.no ), topptursykling over Soleggen eller gå til Galdhøpiggen.

# 2 Helgetur til Kongsvold på Dovrefjell, fantastisk mat i eventyrlige omgivelser. På dagtid sykler du til Reinheim og tilbake - en av landets beste fjellstier på sykkel. Som bonus kommer du garantert (farlig) nær moskusen.

# 3 Ta toget til Røros og opplev den unike fjellbyen. Overnatting og mat på Vertshuset, lunsj på Trygstad. Strålende høyfjellsykling rett utenfor sentrum.

Re: Tips til helgetur? [Re: HåvardE] #1666617 23/08/2013 18:53
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Sjølvsagt Tromsø! Her har du restaurantar, rypar og sykkelstiar. Men dersom du har angest for alt nord for Lade - som mange har - kan du dra til Lom.

Jakt i Reinheimen nordfor Vågå og Lom (ikkje berre småvilt i Vågå, hø hø). Et på Vianvang til Brimi. Sykkel på Valdresflye og fjella nordover.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Tips til helgetur? [Re: ] #1666679 23/08/2013 19:55
H
HåvardE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H

For å si det forsiktig, så er begge personene som skal på tur "sikkerhetsorienterte" og helt klart best oppover når det blir bratt. Tenker mest på fort og hardt nedover når jeg hører om Åre......?

H

Re: Tips til helgetur? [Re: HåvardE] #1666775 23/08/2013 22:22
H
haakon1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Dra til rørbøcksnæs, fantastisk bra sykling, bo i sælen , avslutt dagen med spa og bad ICON_WINK

Re: Tips til helgetur? [Re: HåvardE] #1688696 25/09/2013 09:35
H
HåvardE Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Liten oppdatering: Valget falt på Straand hotell i Vrådal, og turen går nå til helga. Vurderte sterkt Kongsvoll, med reiseavstand og tid på året gjorde at valget falt på Telemark. Hotellet har vinsmaking og viltaften på lørdag, og ellers satser jeg på at vi kan utforske litt av fjellet i nærheten med sykkel. Dessverre så er ikke gondolen åpen til helga, men det går jo an å sykle opp...... Ellers noen som har konkrete forslag til turer i dette området? Leste her på forumet om Roholtfjell, og det er noe som mest sannsynlig blir undersøkt, og har også tenkt å sjekke ut området på toppen over gondolen/skisenteret.

Håvard

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå