Vurderer å gå til innkjøp av min første sykkel på en god del år. Jeg har vel nesten ikke rørt en sykkel de siste 6-7 årene ( er 21 år), men har hatt lyst til å starte igjen en stund nå. Både for treningen sin skyld og fordi det forhåpentligvis er gøy

Muligens også sykle til jobb noen ganger (Lillehammer - Brumunddal).
Jeg har tenkt en del på hva slags sykkel jeg egentlig vil ha, og skulle vel gjerne hatt en til både terreng og landevei. Men for å være ærlig så tror jeg det blir mest landeveissykling på meg. Så jeg tror det blir det i første omgang, vurderer også hybrid.
Budsjettet mitt er det som gjør det litt vanskelig. Jeg vil helst ikke bruke så altfor mye før jeg vet at dette er noe jeg vil bruke en del av fritiden på ( jeg har en tendens til å ville ha alt, men legge det fra meg etterpå...hehe ). Før jeg i det hele tatt tenkte så mye mer enn at jeg har lyst på sykkel, så var 5000 en grense jeg ville sette, men ser at det er veldig begrenset hva jeg får ut av det. Så jeg vurderer å strekke meg til 10.000, men vil helst ikke gå så høyt. Derfor tenker jeg at kanskje bruktmarkedet er et greit sted å starte.
Jeg fant en sykkel som selges i nærheten til 5000, en Nakamura Pursuit 4.0:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43019751Er denne å anbefale for en nykommer? Er prisen bra i forhold til dagens pris på denne sykkelen?
Setter pris på raskt svar, da jeg muligens skal se på denne i dag.
Hvis noen eventuelt har andre sykler å anbefale, så kjør på.
Hvor mye må jeg forresten forvente å bruke på utstyr(sko, pedaler etc.)?