Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Budsjettroadtrip i alpene - tips?

Budsjettroadtrip i alpene - tips? #1625260 13/06/2013 11:49
M
Mr.Jacobsen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Vi er fire gutter som reiser nedover til alpelandene i månedsskiftet juni/juli. Vi har 10 dager til disp, og planen var alpetur. Har en Caravelle som vi fyller opp med sykler og syklister og håper å gjøre ting på en rimelig, men artig måte.

Noen som har noen gode tips? Vi er nedoverglade gutter med stisykler fra 140 til 160mm, så det er ikke den aller groveste redskapen vi har. Vi tenkte i utgangspunktet på områdene mellom Frankrike og nordvest-Italia etter å ha lest mye positivt om områdene de siste årene.

Og ikke minst, noen gode råd for å leve på budsjett i området?

Re: Budsjettroadtrip i alpene - tips? [Re: Mr.Jacobsen] #1625309 13/06/2013 12:46
J
j@n_n Offline
Medlem
Medlem
J
Ønsker tips om det samme.
Drar i mitten av juli. Tenker bo i bilen på camping eller ev billige vandrerhjem. Sikter mest på sti og xc sykling.

Re: Budsjettroadtrip i alpene - tips? [Re: Mr.Jacobsen] #1625419 13/06/2013 15:50
Johanna Online
Entusiast
Entusiast
Det första tipset är väl att undvika Schweiz, då det är dyrare än dem andra alpländerna, men det visste du kanske redan?

Håll koll på bensin-/dieselpriserna där ni kör förbi. Ibland är det mycket billigare att fylla på småplatser.

Laga er egen mat istället för att äta på restaurang. På primus kan man laga mycket god mat, och det finns god skinka och ost att ta med till lunch i ryggsäcken.

Jag tycker det är ganska dyrt att bo på camping, speciellt om man bara är en person i tält, så på vissa ställen är det billigare att bo på vandrarhem. Ibland har jag fått rejäl rabatt på camping bara genom att gå och fråga om priset, men det kanske är för att jag är en söt, svensk tjej ICON_SMILE. Eller så ser jag bara fattig och ynklig ut ICON_SMILE.

Det är ofta billigare att bo på små, okända, platser. Till exempel St Veran och Abries i Frankrike. Men där har jag bara varit på vintern, så jag känner inte till cyklingen.

Re: Budsjettroadtrip i alpene - tips? [Re: Johanna] #1625422 13/06/2013 16:02
gammaswami Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Johanna
Det är ofta billigare att bo på små, okända, platser. Till exempel St Veran och Abries i Frankrike. Men där har jag bara varit på vintern, så jag känner inte till cyklingen.

Abries og resten av Queyras-alpene har veldig flott sykling å by på. Milevis av flyt-sti, og en god del heisbasert hvis man vil det. Kjør til Guillestre, og vend mot øst. Abriès, Ceillac, Molines og Saint-Véran er alle gode utgangspunkt. Over Col dell'Agnello er det flotte sykkel-områder på italiensk side også.

Frihet! Likhet! Fraternisering!

bzzzt!
Kjetil

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå