Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrelager montert skeivt av butikk

Styrelager montert skeivt av butikk #1603319 08/05/2013 19:35
Schtig Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg leverte den nye go-ramma for å få montert styrelageret. Da jeg hentet ramma viste det seg at butikken hadde prestert kunsstykket å sette inn styrelageret skeivt (den ene koppen). De har ikke tatt gradene eller på noen måte planert flaten som styrelageret presses ned mot (endene av styrerøret). Iflg. folkene i butikken er det ikke vanlig å bearbeide disse flatene før installasjon av styrelager. (de hadde aldri hørt om at det ble gjort og hadde jobbet som sykkelmekanikere i 25 år...) Er ikke dette vanlig å gjøre?

Uansett, pga. at gradene ikke ble tatt/lakkrester så er den ene koppen skeiv. Man ser lett at det er en liten glippe på rett i underkant av 1mm mellom ytre del av den ene siden av styrelagerkoppen og anleggsflaten. Er dette mye? Hva bør jeg gjøre?

Re: Styrelager montert skeivt av butikk [Re: Schtig] #1603324 08/05/2013 19:44
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Ta ut lageret og montere på nytt?

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Styrelager montert skeivt av butikk [Re: Schtig] #1603339 08/05/2013 19:55
K
Kimmy Offline
Avhengig
Avhengig
K
Jammen mye rart som skjer. Da jeg handla ny sykkel fra CRC i fjor hadde de kurttet bremseslangen altfor kort. Fikk ny slange asap i posten heldigvis.
Da kompisen min handla sykkel derfra hadde de montert bremsene omvendt på styre,haha!

Re: Styrelager montert skeivt av butikk [Re: Schtig] #1603346 08/05/2013 20:02
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
I England skal bremsene være "omvendt", men hva hadde crc med dette å gjøre?

Re: Styrelager montert skeivt av butikk [Re: Stein] #1603406 08/05/2013 21:19
K
Kimmy Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: Stein
I England skal bremsene være "omvendt", men hva hadde crc med dette å gjøre?

Virkelig? Sykkelen ble satt sammen av de. Det var ikke tilfelle på min.

Re: Styrelager montert skeivt av butikk [Re: Schtig] #1603602 09/05/2013 09:25
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Schtig
Jeg leverte den nye go-ramma for å få montert styrelageret. Da jeg hentet ramma viste det seg at butikken hadde prestert kunsstykket å sette inn styrelageret skeivt (den ene koppen). De har ikke tatt gradene eller på noen måte planert flaten som styrelageret presses ned mot (endene av styrerøret). Iflg. folkene i butikken er det ikke vanlig å bearbeide disse flatene før installasjon av styrelager. (de hadde aldri hørt om at det ble gjort og hadde jobbet som sykkelmekanikere i 25 år...) Er ikke dette vanlig å gjøre?

Uansett, pga. at gradene ikke ble tatt/lakkrester så er den ene koppen skeiv. Man ser lett at det er en liten glippe på rett i underkant av 1mm mellom ytre del av den ene siden av styrelagerkoppen og anleggsflaten. Er dette mye? Hva bør jeg gjøre?

Hvis det er ramme med mye lakk så er det hvertfall vanlig å få vekk lakken. Men de fleste nye rammer så er det bare å presse det på plass. Jeg ville bare dunket det ut, tatt en stanley kniv og pelt av lakken. Så banket det på igjen

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå