Har litt problemer med å få min Sram Red 2012 mod til å fungere 100%.
Problemet kommer ved skifte til to gir lettere (noen ganger også ved tre gir lettere) på samme bevegelse. Kjeden går da to gir opp før den går et trinn ned igjen. Dette lager mye bråk, og jeg får ikke giret som forventet.
Jeg har justert giret og wire så dette er riktig, men fortsatt sliter jeg med to gir opp, og et ned igjen.
For å prøve å utbedre dette skiftet jeg kjede fra Sram P-1071 til KNC X10SL. Dette ble mye værre, og det virket som om kjeden faktisk ikke passet. Den hoppet på flere gir og var veldig følsom for girjusteringen. Virker som om KNC kjeden er bredere. Dårlig match med andre ord.
Noen som har erfaring og tips på å utbedre dette?
Har en mistanke om at girøret kan være litt skeivt siden problemet er mest utbredt på de letteste girene.
Re: Sram Red gir og kjede trøbbel
[Re: Per K]
#159740130/04/201310:25
Du kan ikke "dumpe kassetten" til tyngre gir på Red i en vending, du må ta to-tre kjappe knepp (inn og ut). Går veldig raskt med trening, selv om det kunne vært enda enklere.
EDIT Bah, leste feil.
Redigert av rockphotog; 30/04/201310:26.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
Re: Sram Red gir og kjede trøbbel
[Re: Per K]
#159747730/04/201311:53
Har du kanskje fått 11-delt? isåfall blir vel eit vanleg 10-delt kjede for smalt. Om ikkje sett på 10-delt kjede og stram vaieren til passe. Om du er sikker på at vaier er passe stram, smør/bytt strømpe/vaier. Fortsatt problemer? sjekk girøre (kan du forsåvidt gjere med ein gang )