Hei
Nå har jeg en gary fischer x-caliber 2008 mod.
demperen er en Fox F80RL 29. Shimano M485 disc brakes. x9 skiftere, x9 fremgir, x7 bakgir. Bontrager Rhythm 29 disc hjulsett.
x9 fremskifterene begynner å bli slitne, men varer nok en stund til. x7 bakgiren begynner å bli litt slakk i fjøra, men fungerer godt en sesong til.
Jeg synes sykkelen triller godt, men er litt tung. Vekten klarer jeg ikke finne ut av. Jeg sykler stort sett på grusveier og lett terreng, mens det blir langturer på asfalt med små grusveier innimellom. Sykler noen småløp i løpet av sesongen. Disse løpene foregår på grus/ lett terreng.
Det jeg lurer på nå er om jeg skal oppdatere sykkelen, eller selge den for så å kjøpe ny.
Hvor mye lettere kan jeg få den med å feks skifte til en karbon gaffel, hva er prisen på noe sånn?
dersom jeg vil oppgradere den må jeg ha nye skiftere x.o(ca 600kr) bakskifter x9 (650kr) og kanskje ny kassett, kjede og da også kanskje klinger?
Hva kan jeg evt få for den som sånn den er nå?
Har forøvrig en vinter sykkel som er en merida birkebeiner, med en dart 3 demper hvor locouten er ødelagt. Her kunne jeg og tenkt meg en carbongaffel. på denne står noen customfelger med xt nav, xt bakskifter og deore fremskifter og deore hendler. v brems.
Ble mange spørsmål dette, men håper noen kan hjelpe meg. Vil gjerne perse på løp i sesongen som kommer og kommer til å trene betydelig mer.