Selger min kjære Intense Tracer vp, som har vært en fantastisk sti- og topptursykkel i tre sesonger. Størrelse medium, passer ypperlig for meg på 182, og vil nok passe for ryttere rundt 170/175 – 185.
Rammenfargen er works red, den fineste fargen fra Intense spør du meg.
Framramma er fra 2009, mens bakramma er ny i august i år (forsterket variant i forhold til den originale). Ny bakramme betyr også nye demperforinger. Alle ledd har jevnlig blitt smurt. For nedre oppheng er det geniale smørenipler som gjør at det tar kun et par minutter å sprøyte inn nytt fett i lagrene.
Ramma er godt tatt vare på, og har ingen bulker eller store skrammer, men har selvfølgelig et par lakkskrammer som viser at den er brukt. Jeg er en relativt lett rytter på knapt 70 kg, og ikke den som har for vane å tråkke i stykker utstyr.
Demperen er en Fox RP23 boost valve, som fikk full overhaling av Bjørn på Sportsbua i vår.
XT krankgir følger med, og selvfølgelig et ekstra girøre. I tillegg til en fantastisk hyggelig og serviceinnstilt importør (Dogstar), som virkelig vet å ta vare på Intense-eiere i Norge, og raskt er på pletten om det er noe du trenger hjelp til.
Dette er en super ramme, med mulighet for både 140 og 152 mm vandring. I kort vandring og med 140/150 mm i front kan den bygges som en lett og kvikk stisykkel, mens den i lang vandring og med 160 mm foran fortsatt er lett og kvikk, men også klar for skikkelig grove saker.
Jeg har brukt sykkelen med 160 mm i front (Fox Float 36), og syns den har vært helt suveren både i Oslomarka, Trondheimsmarka og på toppturer i Møre og Romsdal. Den klatrer meget godt, og nedover er den bare rå. Jo fortere du kjører jo bedre er den. I mitt oppsett, som jeg selv mener er fornuftig og uten tullete lette deler, veier den i overkant av 13 kg, med Hans Dampf (slangeløst) og 1900 g hjulsett.
Se her for hva BikeRadar mente om Tracer vp da den kom.
Pris: H.B.O 8.000,-
Ramma befinner seg i Trondheim. Vil helst overlevere ramma til ny eier personlig, men om den må sendes, betaler kjøper frakt. Betalingsløsning blir vi da enige om, portoppkrav er kanskje det greieste.
Sykkelen står pr. i dag komplett, og er dermed mulig å få prøvesyklet enn så lenge. Den blir demontert når jeg får ny ramme (forhåpentligvis om et par uker) eller når denne blir solgt, avhengig av hva som skjer først.
Sykkelen i all sin prakt
Overrøret har et par lakkskrammer, som viser at den er brukt
Ny og forsterket bakrammet, og nedre link på vvp-opphenget. Dette opphenget fungerer meget bra, om det er noe jeg kan sette fingeren på er det at nedre link er lavere enn slagringen og dermed får noen slag av og til. Men det tåler den...
God plass til skikkelige dekk. På bilde Hans Dampf på ZTR Flow
Fettnipler for enkel oppfetting av nedre link. Den svarte plata på linken har en skramme etter et ublidt møte med en stein, men dette er kun kosmetisk
Redigert av btm; 09/10/201211:57. Rediger grunn: Inn med bilder!
Hmm, her var det lite interesse. Kan enten være at folket ikke er klar for vinteren byggeprosjekt enda, eller at min verdivurdering ikke er i takt med markedet. Det er fullt lovlig å komme med seriøse bud.
Som skrevet over er det i utgangspunktet kun ramme med krankgir som selges, men om en potensiell kjøper ønsker en løsning som inkluderer gaffel, kan vi finne ut av det også. Ta kontakt.
Dette er som sagt en suveren ramme, som er veldig godt holdt. Og bakramma er ny i august i år.
HVORDAN VILLE DEN OPPFØRE SEG MED EN 100 MM FOX FORAN ?
Den vil nok bli altfor lav i front, og få veldig lavt krankhus og for krappe vinkler, så det er ikke noe jeg vil anbefale. Denne ramma kler 160 mm veldig godt, og har da 67,5 graders styrevinkel om jeg husker rett.
Ingen som trenger en velholdt gromramme til vinterens byggeprosjekt? Om det er ønske om gaffel i tillegg, er det et par muligheter der også, både billig og noe dyrere. Ta kontakt.
byttelånte sykkel med BTM på en tur her, og hele sykkelen virket knall. solid og balansert, samt fin i tråkket. hadde jeg krympa noen senti skulle jeg vurdert den selv.
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
Der kom importøren med all info, supert (og sier litt om hvor bra han er, en skummel kjeller til tross ).
Nypris på ramma i 2009 var 19.000,-, og med tanke på at bakramma er brukt kun to måneder, er 7.500,- en god pris på en knall ramme.
For 1.000,- ekstra kan en 09 Van RC2 med 1 1/8" kronerør og slitte innerbein følge med, evt kan en Van RC2 Kashima 2011 med 2012 tetninger og konisk kronerør fås med for 4.000,- ekstra (disse står hos importør i Oslo, men ordner seff med levering sammen med ramme). Om noen ønsker ramma med 09 Float 36 RC2-gaffelen som står på nå (og som jeg gjerne vil beholde), kan vi nok bli enige om en deal da også, evt også inkludert styrelager (Hope stepdown). Den har 1 1/8" kronerør.
Blandt noen av de 1115 visningene av denne tråden må det jo være noen som har veldig lyst på en knall ramme. Og vinter'n går fort, greit å komme igang med bygging og utstyrsplanlegging nå.
Har veldig lyst, og min nåværede ramme knakk nettopp, så det er ikke umulig at jeg slår til. Men jeg trenger litt mer tid. Andre prosjekter har første pri en liten stund.
Hvis du tenker på Van'en, er det en gaffel importør Ole/Dogstar har stående, og som han har vært så grei å la meg få muligheten til å selge med. Om du er interessert i denne løst, må du nesten høre med han.
Da har jeg fått et bud på 6.000,- på ramma. Syns i utgangspunktet det er litt lite, og jeg er ikke nødt til å selge. Men jeg har strengt tatt ikke bruk for den, og det er egentlig en altfor flott ramme til å stå på en reservesykkel.
Tror ikke kjøper'n har bruker her inne enda, faktisk, men er en kompis av Kristian_IV som henger her en del. Men om du måter en works red Tracer er det nok stor sjans for at det er min gamle.
Er fullt klar over det, Tony, men den er vel ikke så mye å se på trønderstier. Var litt lokal i svaret her, siden kjøper holder til i Trondheim, og det samme gjør erlendisme.
Håper forøvrig at vi får til noen turer sammen i Romsdalsområdet i sommer.