Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garanti på Garmin produkter

Garanti på Garmin produkter #1499972 06/10/2012 18:53
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 15
L
Lar5 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 15
Min Forerunner 305 ble plutselig helt død.. Den er kjøpt for 2 år og 4 mnd. siden. Har jeg noen sjanse for å få noe på garanti ?. Skal jeg prøve på Elkjøp der den er kjøpt eller er det bedre å forsøke direkte med Garmin ? Noen som vet ??

Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Lar5] #1500027 06/10/2012 20:05
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
RoyK Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
Forbrukerkjøpsloven sier fem års reklamasjonsrett, det inkluderer også mobiltelefoner (stadfestet etter en høyesterettsdom), så om dingsen er kjøpt i butikk, har du en god sak

Redigert av RoyK; 06/10/2012 20:06.
Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Lar5] #1500069 06/10/2012 21:50
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,527
Sverre Offline
Møre trafo
Offline
Møre trafo
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,527
Min Garmin Nuvi har også tatt kvelden ser det ut til. Den vil iallefall ikke skru seg på. Jeg tok kontakt med Garmin kundeservice, og de sa at jeg båre måtte sende den inn så skulle de reparere den. Om ikke det var mulig, så skulle jeg få en ny enhet. Men aberet for min del er at jeg ikke har kviteringen. Det var ett av kritereiene for å kunne prøve saken som reklamasjon. Kjøpte enheten på en Elkjøp som ikke lengre eksisterer.

Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Sverre] #1500096 07/10/2012 00:25
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 76
-eH- Offline
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Sep 2012
Innlegg: 76
Sitat: Sverre
Min Garmin Nuvi har også tatt kvelden ser det ut til. Den vil iallefall ikke skru seg på. Jeg tok kontakt med Garmin kundeservice, og de sa at jeg båre måtte sende den inn så skulle de reparere den. Om ikke det var mulig, så skulle jeg få en ny enhet. Men aberet for min del er at jeg ikke har kviteringen. Det var ett av kritereiene for å kunne prøve saken som reklamasjon. Kjøpte enheten på en Elkjøp som ikke lengre eksisterer.


Forsøkte du å kontakte elkjøp sentralt? Trodde dataene fra butikkene (kvitteringer/kundedata) ble lagret der. Mulig jeg tar feil. Vet det er flere butikker som ikke lagrer "garanti-data" på navn, men det er fortsatt mulig å finne igjen kvittering dersom man har betalt med kort og finner tidspunkt for transaksjonen. Sorry til trådstarter, det her ble sikkert litt off-topic ICON_WINK

Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Lar5] #1500107 07/10/2012 04:16
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 325
L
Lookatme Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
L
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 325
http://no.rma.garmin.com/

Gå inn på adressen over, fyll ut skjema og send inn. Garanti og service er upåklagelig. Har fått ny eller bytte enheter billig flere ganger. Siste var en 310 xt som jeg hadde mistet i garasjegulvet og knust glasset på. Fikk pappeskeny for en meget billig penge. Den var utenfor garanti og kjøpt i USA.

Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Lookatme] #1500128 07/10/2012 07:47
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,527
Sverre Offline
Møre trafo
Offline
Møre trafo
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,527
Sitat: -eH-
Sitat: Sverre
Min Garmin Nuvi har også tatt kvelden ser det ut til. Den vil iallefall ikke skru seg på. Jeg tok kontakt med Garmin kundeservice, og de sa at jeg båre måtte sende den inn så skulle de reparere den. Om ikke det var mulig, så skulle jeg få en ny enhet. Men aberet for min del er at jeg ikke har kviteringen. Det var ett av kritereiene for å kunne prøve saken som reklamasjon. Kjøpte enheten på en Elkjøp som ikke lengre eksisterer.


Forsøkte du å kontakte elkjøp sentralt? Trodde dataene fra butikkene (kvitteringer/kundedata) ble lagret der. Mulig jeg tar feil. Vet det er flere butikker som ikke lagrer "garanti-data" på navn, men det er fortsatt mulig å finne igjen kvittering dersom man har betalt med kort og finner tidspunkt for transaksjonen. Sorry til trådstarter, det her ble sikkert litt off-topic ICON_WINK


Jeg skal kontakte de sentralt å høre. Krysser fingra for at de har det lagret.

Sitat: Lookatme
http://no.rma.garmin.com/

Gå inn på adressen over, fyll ut skjema og send inn. Garanti og service er upåklagelig. Har fått ny eller bytte enheter billig flere ganger. Siste var en 310 xt som jeg hadde mistet i garasjegulvet og knust glasset på. Fikk pappeskeny for en meget billig penge. Den var utenfor garanti og kjøpt i USA.


Men da hadde du kvittering ikke sant. For det står jo spesifisert, i stor skrift med rød farge, at den må legges ved.

Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Lar5] #1500133 07/10/2012 08:01
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Ugla Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Gir ikke Garmin 3 års garanti i Norge da? Jeg har kjøpt en del hos Malfix, senest en Montana nå i juli og den har tre års garanti.


Lars-Erik
Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Sverre] #1500153 07/10/2012 09:06
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 325
L
Lookatme Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
L
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 325
Sitat: Lookatme
http://no.rma.garmin.com/

Gå inn på adressen over, fyll ut skjema og send inn. Garanti og service er upåklagelig. Har fått ny eller bytte enheter billig flere ganger. Siste var en 310 xt som jeg hadde mistet i garasjegulvet og knust glasset på. Fikk pappeskeny for en meget billig penge. Den var utenfor garanti og kjøpt i USA.


Men da hadde du kvittering ikke sant. For det står jo spesifisert, i stor skrift med rød farge, at den må legges ved.
[/quote]

Hadde ikke kvittering, da den var utgått uansett. Har du ikke kvittering så forklarer du bare hvorfor og når du kjøpte den, samt at du er villig til å betale om det ikke blir for dyrt. Har opplevd dem som særdeles samarbeidsvillige.

Re: Garanti på Garmin produkter [Re: Sverre] #1500196 07/10/2012 11:17
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
RoyK Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 4,626
Sitat: Sverre
Min Garmin Nuvi har også tatt kvelden ser det ut til. Den vil iallefall ikke skru seg på. Jeg tok kontakt med Garmin kundeservice, og de sa at jeg båre måtte sende den inn så skulle de reparere den. Om ikke det var mulig, så skulle jeg få en ny enhet. Men aberet for min del er at jeg ikke har kviteringen. Det var ett av kritereiene for å kunne prøve saken som reklamasjon. Kjøpte enheten på en Elkjøp som ikke lengre eksisterer.


Om butikken registrerte kjøpet, noe Elkjøp pleier å gjøre, så skal det ligge i systemet der, og du skal kunne få ut kvittering om du spør. De har sentralt dataanlegg for sånt, så om butikken er nedlagt, er ikke så nøye.

Edit: ja, det hadde visst andre svart...

roy

Redigert av RoyK; 07/10/2012 11:19.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå