Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Akutt formsvikt

Akutt formsvikt #1490714 21/09/2012 22:23
goerbi Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Etter en trøblete sesonginnledning har formen vært bra og blitt stadig bedre den siste måneden, med foreløpig beste ritt forrige søndag. Hadde håpet på at den gode trenden skulle fortsette inn mot NC-avslutningen (landevei) neste helg, og så ingen grunn til at den ikke skulle gjøre det. Trillet en rolig tur på mandag og hadde hviledag tirsdag.

De tre siste dagene (onsdag, torsdag, fredag) har imidlertid ingenting fungert, beina stopper fullstendig dersom jeg beveger meg litt over terskelintensitet. Føles rett og slett som om "rullgardina" er trukket ned. Pusten er ok, men får skikkelig syra i lårene, spesielt rett over kneet, og blir ikke kvitt den før jeg roer helt ned en stund. Kjenner meg fin og lett i kroppen når jeg kjører på lav intensitet, men funker altså ikke når jeg forsøker å gi gass.
Har aldri opplevd noe lignende tidligere, men kanskje andre som har lignende erfaringer? Hva gjør jeg for å ha så gode bein som mulig neste lørdag? ICON_SMILE

Redigert av goerbi; 21/09/2012 22:27.

Hjelperytter for Landevei!
Landevei.no
TVK Elite
Re: Akutt formsvikt [Re: goerbi] #1490729 21/09/2012 23:07
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sov, ta noen lette turer, skaff overskudd.
Kjør så en eller to intervall økter tidlig neste uke. Resten som restitusjon, vekk beina på Fredag med en kort tur med noen drag.

Redigert av Lurifax; 21/09/2012 23:09.

Re: Akutt formsvikt [Re: goerbi] #1490829 22/09/2012 09:12
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Hvis problemene manifesterer seg i harde og "stinne" muskler, så opplever jeg at massasje av en massør og/eller bruk av en massasjepute aksellererer den naturlige prosessen betydelig.Gjerne i kombo med mye tøying for å få tilbake den naturlige lengden som typisk forkortes når det er for mye spenning over tid.
En muskel med for mye spenning hemmer frakt av oksygen/næring inn og "slagg" ut.

iq

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå