Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

*emne avsluttet*

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1484998 12/09/2012 20:18
L
LarsK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Avogtil er det lurt å telle til ti før en blåser ut:-)
Tenk om vedkommende du snakket med i går, fikk en uventet beskjed: mora di ligger på sykehus- lite trolig hun overlever, eller kona di føder...Tror nok ikke mange her inne tenker på å overbringe alle beskjeder og avtaler til vedkommende som skal steppe inn for en da gitt..

Dette er satt litt på spissen, men uforusette ting kan skje og derfor synes jeg det er mest realt å ta det med den det gjelder. Istedefor å få det ut av systemet ved å dele det med tusenvis som da kanskje får feil inntrykk. Hvis det ikke finnes noen god forklaring og det ikke kommer noen unnskyldning da må en kunne få blåse ut litt.
Jeg har ABSOLUTT IKKE noen tilknyttning til BAB, har ikke engang vært i den butikken

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: LarsK] #1485028 12/09/2012 20:36
HNK Offline
Besatt
Besatt
Hehe, om kona føder hadde jeg stengt butikken for dagen ICON_GRIN

Poenget mitt er at dette sannsynligvis skyldes dårlig kommunikasjon hos BAB mellom et par personer - dette skjer! Uansett om den ansatte har fått en trist beskjed eller liknende, så vet han eller kan finne ut om en sykkel er klargjort for kunde i butikken eller ikke. Dessverre blir dette oppfattet som dårlig service, og med rette.
Når det er sagt så har jeg selv kun gode erfaringer med gutta på BAB - fikser det meste

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485041 12/09/2012 20:48
Molby Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Pga reaksjoner på at erfaringer deles på nett er det flott hvis admin/moderator etc stenger/låser og fjerner tråden.

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485046 12/09/2012 20:56
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Ja, fint om tråden sensureres om det snakkes vondt om en butikk eller to. Stalin neste? Kjør på!

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485071 12/09/2012 21:19
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Var det trådstarter som fjernet dette, eller var det sensur?

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485074 12/09/2012 21:22
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det står "redigert av Molby", så hva tror du?

Sensur... roll Get real!

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485075 12/09/2012 21:23
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Jeg kan nok om databehandling til å spørre…

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485078 12/09/2012 21:38
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Så du tror redaksjonen har sensurert åpningsinnlegget fordi de er kompiser med BAB, og så har fått det til å se ut som at det var trådstarter selv som slettet teksten?

Hvorfor slettet de ikke da hele tråden?

Spar konspirasjonsteoriene til noe viktigere. ICON_WINK

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: HNK] #1485261 13/09/2012 09:30
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
DISCLAIMER: Kjenner ikke BAB in person, men snakker etter arfring fra MANGE norske sportbutikker jeg har vært innom.

Dette med "vanskelig" kommunikasjon mellom de ansatte i butikker har jeg hørt før og jeg har inntrykk av at noen sykkelbutikker mener at dette er en legitim grunn til å vise null respekt for andre folk sin tid. Disse ungene som leker butikk har jo også et krav på oppfølging av en voksen som kan lære dem hvordan det er å jobbe i et serviceyrke og etablere systemer som sikre en viss form for effektivitet og verdig kundebehandling. Rot og utrivsel er jo garantert ikke optimalt for økonomien til butikken.

Avtaler er noe vi alle forholder oss til hver eneste dag. Dersom jeg ikke har fulgt opp en kunde med tilbakemeldinger, som jeg har lovet dem, så har jeg først svært dårlig samvittighet og over tid er jeg sikker på at jeg ville fått fyken. Og med god grunn. Hva er det med kule kiser i sykkelbutikker som gjør at de ikke behøver å behandle andres tid med respekt? Er det en rett de har fordi at de er bedre enn meg på sykkel?

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485371 13/09/2012 11:42
E
Eol77 Offline
Medlem
Medlem
E
Ingenting som drar folk mer en sensurerte tråder :-)

Har lest meg gjennom tråden og tenkt å dele min egen erfaring med BaB her også:

Jeg og en kompis skulle være med på Oslo enduro. Kvelden før gjennomkjøringen klokka 20:00 tok bakdemperen min kvelden. Med start av gjennomkjøringen 10:00 på lørdagen var dette forholdsvis plagsom. Sendte da en melding til Pedro hos BaB på FB klokka 22:00. Klokka 02:45 kom meldingen, hun kunne åpne 09:30 for at vi skulle rekke gjennomkjøringen 10:00.
Siden demperen ikke kunne fikses der og da fikk jeg en lånedemper og kunne kjøre Oslo Enduro allikvel. Lånedemperen kunne jeg bare beholde frem til min egen demper var servet. Siden alt dette kjede innenfor 1 år jeg kjøpte sykkelen der kostet hele greia min ikke en 1 krone og 0 sykkelminutter gikk tapt.

Her ønsker jeg og å provosere litt: Det er et særnorskt fenomen å forvente at hele verden skal dreie rundt deg, så fort du har penger å bruke.
Denne holdningen tydeligst frem i møte med andre (mer sørlige) kulturer som er har et annet syn på hva god service er.
Her er man gjerne litt mer rund i kantene, kan jobbe litt lenger, åpne litt før, kan låne utstyr etc. I norge opplever jeg alt for ofte at man ekstrem rigid på disse områder.

REGLER ER REGLER OG GJELDER FOR ALLE....

det blir ikke mere norsk en dette ;-p
Jeg personlig trives med at det er lov å synse, ta skjønnsvurdering og det at alt ikke altid må være like nøye. Det gir større rom for kreativitet, individualitet og menskelighet.

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485504 13/09/2012 13:48
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg vet om denne historien. Men det jeg reagerer på er at Pedro er kanskje skjult transe, noe jeg ikke visste, men som kanskje du vet, siden du tiltaler h@n som kvinne.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485509 13/09/2012 13:51
E
Eol77 Offline
Medlem
Medlem
E
damn! og jeg som lovte å holde det hemmelig!

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Eol77] #1485515 13/09/2012 14:04
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Det er et særnorskt fenomen å forvente at hele verden skal dreie rundt deg, så fort du har penger å bruke.

Ikke provoserende, men en total kortslutning.

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485520 13/09/2012 14:12
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
det er vel ikke noe galt i å forvente at verden dreier rundt en hvis den faktisk gjør dét? ICON_SMILE

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485533 13/09/2012 15:00
Espen Offline
More than words
More than words
Det er ikke galt å forvente normal høflighet når man tar kontakt med en servicebdrift.

E

post@espenwettre.no
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485534 13/09/2012 15:13
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
si det til posten, enkeltavdelinger i staten etc etc

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: erikskon] #1485825 13/09/2012 21:19
HNK Offline
Besatt
Besatt
Erikskon; les hva jeg skriver!
Sier på ingen måte at ansattes dårlige kommunikasjon er en unnskyldning for dårlig service, men det kan være en forklaring. Fra min side var det mer et forsøk på å peke på et vanlig problem fremfor å unnskylde deltidsansatte.

Har selv jobbet i sportsbutikk, og vet hvordan det føles når en kunde står foran deg og refererer til en avtale over telefon til en av de andre ansatte, som jeg aner null og niks om. Da må man bite i det sure eplet og erkjenne overfor kunden at "Sorry, her ser det ut til at vi står med skjegget fullt av post".
Å si at ansatte i sykkelbutikker er "unger" som "leker butikk" provoserer veldig. Du som syklist er jo faktisk avhengig av at disse "ungene" holder sykkelsjappene oppe og tilfredsstiller et vanvittig kravstort marked og krevende klientell.

Forventer ikke at kunden skal ta dårlig service med et smil, men sier det heller som det er enn å komme med et forsøk på å redde skinnet mitt da dette ikke tjener butikken i det hele tatt.

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485827 13/09/2012 21:21
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Kan love dere at BAB er klar over denne saken og tar det veldig alvorlig. Som mangeårig sjef og god kompis av nåværende sjef, Pedro, vet jeg at god service er høyeste prioritet. Normalt har de også fler enn en mann på jobb, men world cup på Hafjell har gjort at det ble tidvis kun en mann på jobb i en så liten bedrift.

Forøvrig er det bra at det blir sagt i fra om dårlige erfaringer for alle butikker, det er på den måten vi kan bli bedre!

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: HNK] #1485863 14/09/2012 05:30
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
provoserer veldig.

Hvordan tror du dårlig behandlede kunder føler seg?

Quote:
vanvittig kravstort marked og krevende klientell.

Saken som diskuteres har ikke noe med vanvittig kravstore kunder å gjøre, så hvorfor bruke et slikt argument?

Den butikkansatte kunne enkelt ha unngått problemet, ved å vært høflig og offensiv.

e

post@espenwettre.no
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Espen] #1485888 14/09/2012 06:30
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Espen
Den butikkansatte kunne enkelt ha unngått problemet, ved å vært høflig og offensiv.

Her er løsningen:
- Hei, jeg har avtalt en prøvetur denne morgenen.
- Øh, ok, det vet jeg ikke noe om men det skal vi ordne. Hvilken sykkel var det?
- Det var en Super-GT-Badass-DH.
- Den står borte på verkstedet. Bare vent litt utenfor her så jeg får larmet, låst og satt lapp på døren.
*larmer, låser, setter lapp på døren "tilbake om fem minutter"*
- Da går vi og henter sykkel da!

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485894 14/09/2012 06:53
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Kanskje sykkelen sto umontert i esken sin også, så de fem minuttene kunne fort blitt en time. ICON_WINK

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485912 14/09/2012 07:12
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Greia er at mange kunder føler seg totalt ignorert og oversett i flere sykkelbutikker. Sånn oppførsel er INGEN butikker tjent med.

Kravstort marked og krevende kunder - my ass. Kommer man inn i en butikk så skal man ikke behøve å vente på at tre stk kule duder skal prate ferdig om stitur, fest, hvem dem tok bakfra sist. Og desverre NEI, dette er ikke å overdrive, noen steder er det faktisk slik. Jeg stod i 35 minutter og ventet på å få lov til å hente mine forhåndsbestilte dekk på samme butikk rett før birken i år. Praten var ikke akkurat lavmelt heller så jeg fikk godt med meg hva som skjedde. Til slutt sa jeg - er det noen som jobber her i det hele tatt? Da kom en dude slentrende og lot meg ærbødisk få betale før jeg kunne reise opp på jobb etter en noget drøy lang lunchpause.

Netthandel neste for mange kunder - argumentene om god service / oppfølging på LBS er reinspikka tøv i en del tilfeller.

Når man i tillegg kan spare tusenvis av kroner så BØR butikkene våkne opp og sørge for at det eneste argumentet som faktisk gjør at jeg og flere med meg er villig til å betale ekstra faktisk er DER. Det heter og har ALLTID hatt navnet - GOD SERVICE.

Enkelte unge mennesker i dag har misset et veldig sentralt punkt rundt kjøp og salg.

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Lurifax] #1485917 14/09/2012 07:16
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
[quote ] Jeg stod i 35 minutter og ventet på å få lov til å hente mine forhåndsbestilte dekk [/quote]

HEI! med høy og tydelig stemme. Det ville ha løst situasjonen for deg. Ikke stå og måpe i 35 minutter neste gang.

LarsB

Redigert av larsb; 14/09/2012 07:17.
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: larsb] #1485923 14/09/2012 07:22
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: larsb
[quote ] Jeg stod i 35 minutter og ventet på å få lov til å hente mine forhåndsbestilte dekk

HEI! med høy og tydelig stemme. Det ville ha løst situasjonen for deg. Ikke stå og måpe i 35 minutter neste gang.

LarsB [/quote]

hehe, Besserwisser, du var der og vet hva jeg sa og gjorde?
Jeg skal love deg at siste forsøk på å få oppmerksomhet var alt annet enn LAV.

Men fortsett å bruke de du Mr. Poenget er at det er mange andre gode kunder de mister ved å ignorere folk og behandle de som luft. Men penga våre er kanskje ikke kule nok!

Redigert av Lurifax; 14/09/2012 07:22.

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485928 14/09/2012 07:24
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Til sammenligning har jeg alltid blitt godt motatt både på Sørensen, SykkelExperten på Skårer, samt Raske Sykler.

Aldri trengt å stå å rope HEI! De vil gjerne ha pengene mine uten noe om og men, ikke er jeg spesielt utålmodig heller.

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Lurifax] #1485933 14/09/2012 07:37
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Det er ikke bessewissing (egentlig).
Jeg er heller ikke uenig i at folk som driter i kunder er særlig kule. Og jeg har også stått med lua i hånda og bedt om å få kjøpe vær så snill.

Men det har jeg slutta med. Hvis noen later som de ikke ser meg tvinger jeg dem. Det er kanskje ikke like kult for de som blir avbrutt. Men definitivt mye bedre for meg.

Jeg føler meg veldig ferdig med å prøve å dytte penger på motvillige folk. Alt finnes på internett likevel, og de som ikke skjønner det får finne på noe annetenn å drive butikk. Det virker som bransjen også er i ferd med finne det ut. Det er lenge siden jeg har hatt kjipe opplevelser i sykkelbutikker (selv der jeg ikke er kjent fra før). Det er ikke bare sykkel eller deler vi vil ha, det er også den tilknyttede opplevelsen av å bli bli skikkelig behandlet.

LarsB

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Lurifax] #1485936 14/09/2012 07:43
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Lurifax
Til sammenligning har jeg alltid blitt godt motatt både på Sørensen, SykkelExperten på Skårer, samt Raske Sykler.

Aldri trengt å stå å rope HEI! De vil gjerne ha pengene mine uten noe om og men, ikke er jeg spesielt utålmodig heller.

Av de du nevner så har jeg på ett sted ved minst et par anledninger opplevd at det er var umulig å få kontakt med selgere, selv om de tilsynelatende gjorde null og niks fornuftig - gikk da til BAB og fikk god service.

Opplevelsen av dårlig service setter gjerne såpass store spor at en glemmer den gode servicen.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: larsb] #1485937 14/09/2012 07:46
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: larsb
Jeg føler meg veldig ferdig med å prøve å dytte penger på motvillige folk. Alt finnes på internett likevel, og de som ikke skjønner det får finne på noe annetenn å drive butikk. Det virker som bransjen også er i ferd med finne det ut. Det er lenge siden jeg har hatt kjipe opplevelser i sykkelbutikker (selv der jeg ikke er kjent fra før). Det er ikke bare sykkel eller deler vi vil ha, det er også den tilknyttede opplevelsen av å bli bli skikkelig behandlet.

Og her er vi helt på linje, og samtidig på linje med fryktelig mange andre. Er så enkelt. Service selger - men da må man også selge Service.

Fikk nye ramma mi på sykkelexperten i går (var brudd) hele greia har gått pent og pyntelig for seg - jeg er storfornøyd og handler hos de på nytt. De hadde noen små utfordringer med å få ramme osv, men så lenge de er i forkant, gir informasjon og tar meg som kunde seriøst - så vet jeg de gjør jobben sin. Jeg er også gammel nok til å forstå at folk ikke kan trylle :-)

Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1485980 14/09/2012 09:07
Myrulv Offline
Entusiast
Entusiast
Etter å ha ventet en evighet mens betjeninga slurvet med menigheta som hang i butikken startet ekspeditøren opp med å fortelle meg om hvor mye tid de kastet bort på folk som skulle ha billig sykkel. Jeg ble ut i fra ordvalg og kroppspråk klassifisert til å tilhøre denne gruppa. Dette avsluttet selvfølgelig handelen fra min side:"Beklager, tror ikke dere har noe å tilby meg." Ville jo nødig ødelegge den grundige analysen ved å være kort, tykkfallen å kjøpe kostbar sykkel.

I det jeg gikk ut av døra hørte jeg butikkens representant si til menigheta: "Typisk"

Vet ikke om dette er utslag av dårlig service eller kulhet?

For ordens skyld: Ikke noe problem å vente litt i en sykkelbutikk, der er det jo gjerne noe å kikke på mens man venter, i motsetning til hos legen hvor de har bare Se og hør.

Redigert av Myrulv; 14/09/2012 09:09.
Re: Fra topp til bånn service på BAB [Re: Molby] #1486029 14/09/2012 10:11
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Molby
Pga reaksjoner på at erfaringer deles på nett er det flott hvis admin/moderator etc stenger/låser og fjerner tråden.

Det er dessverre ikke slik det fungerer. Både butikker som blir kritisert, og de som evt kritiserer må tåle at dette foregår på dette forumet. Vi kan og vil ikke sensurere tråder der folk har uttalt seg forhastet, eller når/hvis butikker er uenig i kritikken.

Vi oppfordrer likevel alle til å tenke seg om, og gjerne ta opp problemstillinger direkte med de det gjelder først, før man uttaler seg negativt om enkeltpersoner og bedrifter. Vi oppfordrer også alle butikker til å ta kritikk av dårlig service alvorlig. Vi trenger lokale butikker og det er spesielt på service der disse bør og kan konkurrere med nettbutikkene.
Som Bjørn påpeker så ligger det ofte en historie bak en dårlig opplevelse. De fleste sykkelbutikker må ha så liten bemanning som mulig for å kunne drive med overskudd, når da både butikk og verksted skal bemannes kan det fort gå en kule varmt. Å være løsningsorientert og initiativrik er uansett alltid smart.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support