Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen

beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen #1459994 08/08/2012 20:32
B
Børge Johnsen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
hei. vurderer å sykle til jobb. noen som kjenner godt til beste vei å sykle fra lillestrøm til nydalen? har både landevei og terreng. fikk denne ruten på sykkel i oslo. så litt inviklet ut ICON_SMILE http://kart.sykkelioslo.no/#zoom=12&...&short=true

Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: Børge Johnsen] #1460228 09/08/2012 07:53
N
nohgod Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Sitat: Børge Johnsen
hei. vurderer å sykle til jobb. noen som kjenner godt til beste vei å sykle fra lillestrøm til nydalen? har både landevei og terreng. fikk denne ruten på sykkel i oslo. så litt inviklet ut ICON_SMILE http://kart.sykkelioslo.no/#zoom=12&...&short=true

Det var noe til kronglete rute!

Den absolutt enkleste, men ikke korteste, ruta er riksvei 22 til Gjelleråsen over Hvam og rett ned Trondheimsveien til Sinsen. Da kan du bruke racer helt ubekymret.

Ellers finnes det et vell av kortere varianter som er litt mer knotete, ala Sagdalen-Strømmen stasjon-Lørenskog stasjon-Høybråten-Ikea-Alnabru-Økern-Sinsen-Nydalen, eventuelt opp til Bjerke fra Alnabru.

Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: Børge Johnsen] #1460245 09/08/2012 08:03
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Jeg hadde valgt racer og valgt ruta på riksvei 22 over Gjelleråsen. Ikke kortest, men ganske sikkert greiest. Den ruta som er foreslått må etter det jeg kan skjønne gå på stier gjennom Gjelleråsmarka, eller går det grusveier der jeg ikke har lagt merke til?

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: OveR] #1460276 09/08/2012 08:24
B
Børge Johnsen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
ICON_SMILE da prøver jeg trondheimsveien ICON_SMILE

Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: Børge Johnsen] #1460295 09/08/2012 08:35
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Ville nok glemt ruta fra sykkelioslo, ja. OSM-kartene skiller ikke på steder det er lov å sykle og steder det er lurt å sykle.

Var nysgjerrig på denne ruta selv, så jeg tok turen til fots med kamera i fjor. Det er nok ikke umulig å sykle der, men jeg vil bli overrasket hvis man sparer noe tid ICON_SMILE

Bilder her:
Google Maps
Google Earth
Flickr

Knipset et bilde omtrent hver femte meter, så det er mange bilder ICON_SMILE

Anyway, Trondheimsveien er en helt grei rute. Gjelleråsbakken er litt lei, men du er på toppen etter ca. ti minutter, og derfra er det grei skuring.

Siden du sykler fra Lillestrøm, ville jeg vurdert Strømsveien eller Østre Aker som alternativer også. Tror det kan være en del kortere. Men, Trondheimsveien er definitivt den greieste av veiene.

Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: trondmm] #1460428 09/08/2012 11:12
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sykler så og si daglig fra Kurland til Nydalen. Foretrukne, korteste og raskeste rute går via Strømsveien. Fra Ahus er det veibanen som er i bruk, fra Karihaugen er det sykkel og gangvei i god stand som kan brukes.

Forbi Ikea, over Alfaset, opp Veitvetbakken og så langs Trondheimsveien ned til Sinsen. Deretter langs Ring3

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: Børge Johnsen] #1460457 09/08/2012 11:42
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Ville ikke vært banna bein på at det er raskest fra Lillestrøm, da han uansett må opp fra Lillestrøm.
Dersom en sykler om Nebbursvollen og over til atriumshusene på Skjetten er en ganske raskt på Hvam og videre opp til Gjelleråsen. Da er det strak vei helt ned til Sinsen.
Denne veien er det også sykkelvei hele veien dersom det er et poeng for deg.

Redigert av ELO73; 09/08/2012 11:43.
Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: Rønnern] #1460508 09/08/2012 12:36
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Rønnern
...Forbi Ikea, over Alfaset, opp Veitvetbakken og så langs Trondheimsveien ned til Sinsen. Deretter langs Ring3

Man kan gjøre turen billigere ved å ta til høyre ved Bjerke, og sykle over Lofthus/Grefsen.
Om man sparer tid vet jeg ikke men man sparer høydemetere ved ikke å sykle ned til Sinsen.
Litt rufsete asfalt, men jeg bruker denne ruta kun som transport til Nordmarka.
Muligens ikke å foretrekke på racer.

Re: beste vei fetsund (lillestrøm) til nydalen [Re: Raindog] #1460717 09/08/2012 18:48
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For min del er det viktig å unngå ha biler alt for nærme....

Fra fetveien tar du deg opp strømsdalen
Så sykler du forbi stalsberghagen kirkegård til gamleveien.
Til Vittenbergveien (baksiden av strømmen stadion) og krysser stømsveien.
Og tar deg til Fjellhamar skole.
Kjør langs langevann og forbi lørenskog stasjon til Haugenstua stasjon.
Ta deg under undergangen der.
Derfra følger du essensielt østre aker, men ikke på østre aker. Du tar veier/ sykkelveier som følger denne parallelt.
Du må opp mot Trondheimsveien. Her er det mange alternativer. Flere er skrevet om over. Du havner uansett på Årvoll og her ville jeg definitivt syklet over Grefsen og ikke syklet langs ring 3 i det heletatt.

I gamledager syklet jeg eller løp jeg mellom Strømmen og Økern da jeg jobbet der. Da tok jeg konsekvent strømsveien til ulvensplitten. Men trafikkmengden har nok økt siden den gang og jeg er ikke sikker på om jeg vil anbefale den veien lenger.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire

Moderator  support