... da svarer jeg meg selv etter at jeg fikk litt info via Aktiv Rittet sin facebook side i tillfelle andre også vil ha denne infoen:
FB side:
http://www.facebook.com/AktivRittet"Starten går på asfalt, og etter ca 500 m blir det vekselsvis traktorvei og grus frem 2.5 km. Deretter grus et godt stykke, fint å sykle. Er et lite parti på traktorvei midt i første stigningsdel, etter ca 15 km. Mye på grus opp til første "topp" og nedover samt opp til andre "topp" i løypa. I utforkjøring derfra er det et parti på 100-200 m med dårlig traktorvei/ sti. Men går fint an å sykle ned der uten å gå av... Videre på grus lang Billingen og Finsrud, der det er asfalt et lite stykke før det er grusvei ned mot Billa. Der går løypa oppover igjen, tredje "topp". Stort sett grus, noe pukk og traktorvei frem til ca 50 km, litt steinete utforkjøring på 100-200 m (de fleste sykler ned) og så litt på gress før grus igjen. Avslutningsvis i skogen på fint underlag før sand, noe pukk og asfalt med grus tilslutt. (Målgang på asfalt). Usikker på stiv eller dempegaffel. Skal sjekke litt hva andre anbefaler :o)"
"Fått et par tilbakemeldinger på at flere har sykla med stiv gaffel på rittet. Er kun de to korte utforkjøringene som kan være en fordel med demper, men går fint uten. Mulig det blir en gjennomkjøring av løypa før rittet. Legger det ut har for de som har lyst og mulighet til å bli med."