Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Demperpumpe slipper luft (ikke ulikt eieren)

Demperpumpe slipper luft (ikke ulikt eieren) #1388803 03/05/2012 22:00
Sany Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei

Når jeg pumper demperen så slipper det luft ut i det jeg skrur av pumpen.

Når jeg skrur den på igjen er trykket lavere enn hva jeg la inn først.

Noen som vet om dette bare skyldes luften som sitter i koblingen, eller om min relativt fancy pants pumpe mangler en eller annen funksjon?

----------------------------
Salsa Spearfish - Fulldemperen
Birk Elite - Rittsykkelen
Giant XTC - Jobbsykkel
-----------------------------
Re: Demperpumpe slipper luft (ikke ulikt eieren) [Re: Sany] #1388811 03/05/2012 22:27
I
Ivar k Offline
Entusiast
Entusiast
I
Når du har pumpet opp til riktig trykk og skrur av pumpen vil ventilen på demperen stenges, når du skrur videre vil luften i slangen fise ut. Trykket er det samme i demperen som du leste av. Når du kobler på pumpen, vil ventilen på demperen åpnes og det går luft ut i slangen og pumpen for å utligne trykket, da vil nødvendigvis trykket i demperen synke, mao det du beskriver er helt normalt.

Ivar

- Ivar
Re: Demperpumpe slipper luft (ikke ulikt eieren) [Re: Sany] #1389401 04/05/2012 16:31
Sany Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Godt! Da får jeg nattesøvnen tilbake!

Takk for hjelpen.

----------------------------
Salsa Spearfish - Fulldemperen
Birk Elite - Rittsykkelen
Giant XTC - Jobbsykkel
-----------------------------
Re: Demperpumpe slipper luft (ikke ulikt eieren) [Re: Ivar k] #1389708 04/05/2012 22:21
eirik_smo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Ivar k
Når du har pumpet opp til riktig trykk og skrur av pumpen vil ventilen på demperen stenges, når du skrur videre vil luften i slangen fise ut. Trykket er det samme i demperen som du leste av. Når du kobler på pumpen, vil ventilen på demperen åpnes og det går luft ut i slangen og pumpen for å utligne trykket, da vil nødvendigvis trykket i demperen synke, mao det du beskriver er helt normalt.

Ivar

+1

Moderator  support