Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Siste uken før Enebakk rundt

Siste uken før Enebakk rundt #1381178 25/04/2012 08:24
F
Frawol Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Nå prøver jeg å komme i mål med siste preppen før enebakk rundt 1.mai. Jeg vet at formen er der ettersom jeg har ny personlig bestetid på forskjellige bakker og strekninger siste 2 uker. I går skulle jeg bare kjøre en kort intervall økt. 4-5 intervaller på 1-2 min på ca 110-120% av FTP. Halvveis i første intervall måtte jeg bare avbryte og det skjer aldri at jeg må avbryte en intervalløkt. Beina var rett og slett ikke der. Helt ferdig og stokk stiv.

Bør jeg være bekymret med tanke på Enebakk rundt? Samtidig føler jeg at jeg har kontroll på ting ettersom jeg har ny personlig beste de siste 2 uker på en rekke forskjellige strekk jeg bruker for å teste meg. Bør jeg bare hvile nå og spise pasta frem til mandag?

Re: Siste uken før Enebakk rundt [Re: Frawol] #1381212 25/04/2012 08:56
C
chrisf Offline
Medlem
Medlem
C
Det høres ut som om den nødvendige jobben er gjort allerede. Ingen fare å roe helt ned nå med korte vispeturer bare for å holde beina igang, særlig siden du ikke vet hvorfor beina streiket.

Bruk trappetesten for å sjekke beina - klarer du tre etasjer opp uten å merke det, så er du restituert, og kan vurdere noen korte intervaller igjen, men min erfaring på mosjonistnivå er at 3-4 dager med skikkelig hvile ikke er noen ulempe før ritt.

Litt mer karbo enn vanlig kan være bra, men du skal definitivt ikke kappspise med trollet ICON_WINK Det holder at du ikke er sulten i disse dagene.

Re: Siste uken før Enebakk rundt [Re: Frawol] #1381259 25/04/2012 09:40
K
Krank1 Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sov godt, spis godt og tren et par korte økter uten at du går helt i kjelleren frem til Mandag, så er jeg ganske sikker på at beina er der skal.

Har du kjørt veldig hardt med trening i det siste?

Re: Siste uken før Enebakk rundt [Re: Krank1] #1381273 25/04/2012 09:53
F
Frawol Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Sitat: Krank1
Sov godt, spis godt og tren et par korte økter uten at du går helt i kjelleren frem til Mandag, så er jeg ganske sikker på at beina er der skal.

Har du kjørt veldig hardt med trening i det siste?

Har blitt en del de siste to uker, også harde økter to dager på rad. Tenkte å bare roe ned denne uken og ta noen dager med intervalldrag og da stoppet det helt opp i går...

Re: Siste uken før Enebakk rundt [Re: Frawol] #1382019 26/04/2012 06:24
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Siste "ordinære" sykkeltrening på tirsdag, passer også bra med nerderådene på Trainingpeaks.

I helgen skal jeg lade opp med gutta (en gjeng fedre med fri...) i København. Spørs hvor bra opplading det blir, til tross for at vi skal leie sykler i Kongens by.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå